Beantwoord

Eigen mailserver op Synology nas

  • 10 maart 2018
  • 6 reacties
  • 2525 keer bekeken

Door het ophouden van onsbrabantnet de overstap gemaakt naar KPN.
Draai op mijn synology nas de mailserver met eigen domein. Wat met onsbrabantnet prima werkte.
Echter nu na de overstap naar kpn gaat het ontvangen van de mail prima
Echter kan niets versturen, althans het komt niet bij de ontvangers aan.

Poort 25 - 143 - 465 - 587 staan open

Heb ik mailserver bij SMTP Relay ingevuld.

Server: smtp.kpnmail.nl
Poort 25 en 587 (geven beide niet de gewenste oplossing)
Altijd een beveiligde verbinding gebruiken (TLS) = aangevinkt
Authenticatie = aangevinkt
Account: gebruikersnaam@kpnmail.nl
Wachtwoord: = ingevuld

In E-mail logboek staat eenmaal verzonden -> komt echter niet bij de ontvanger aan
staat opnieuw verzenden.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door zotteke1 12 maart 2018, 09:38

HET WERKT:

Poort 25 - 143 - 465 - 587 staan open in de router naar het ip-adres van de synology NAS

In mailserver tabblad SMTP het volgende ingevuld:

Vinkje AAN : SMTP inschakelen
Vinkje AAN : SMTP-verificatie inschakelen
Vinkje AAN : Autorisatie voor LAN-verbindingen negeren

Hostnaam (FQDN) Domeinnaam.nl
Poort: 25
Maximumgrootte per email : 10 MB

Vinkje AAN: SMTP-SSL inschakelen Poort: 465

SMTP Relay:

Vinkje AAN: SMTP Relay inschakelen
Server: smpt.kpnmail.nl
Poort: 587

Vinkje AAN: Altijd een beveiligde verbinding gebruiken (TLS)
Vinkje AAN: Authenticatie vereist
Account: gebruikersnaam@kpnmail.nl
Wachtwoord: wachtwoord kpnmail

In eM-Client (Email programma)

Bij Account -> SMTP invullen;

Server
Host: *****.domeinnaam.nl
Poort: 465
Beveiligingsbeleid: SSL/TLS op een speciale poort gebruiken

Authenticatie
Vinkje AAN: Server vereist authenticatie
Bolletje AAN: Indentiteitsgegevens gebruiken
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Kan je het eens zonder authenticatie proberen?
Zonder authenticatie geprobeerd dat werkt helaas niet.
Inmiddels een stapje verder....

Kan nu wel verzenden via mijn iphone!

!!! maar kan niets verzenden via mijn laptop of vaste pc !!!
HET WERKT:

Poort 25 - 143 - 465 - 587 staan open in de router naar het ip-adres van de synology NAS

In mailserver tabblad SMTP het volgende ingevuld:

Vinkje AAN : SMTP inschakelen
Vinkje AAN : SMTP-verificatie inschakelen
Vinkje AAN : Autorisatie voor LAN-verbindingen negeren

Hostnaam (FQDN) Domeinnaam.nl
Poort: 25
Maximumgrootte per email : 10 MB

Vinkje AAN: SMTP-SSL inschakelen Poort: 465

SMTP Relay:

Vinkje AAN: SMTP Relay inschakelen
Server: smpt.kpnmail.nl
Poort: 587

Vinkje AAN: Altijd een beveiligde verbinding gebruiken (TLS)
Vinkje AAN: Authenticatie vereist
Account: gebruikersnaam@kpnmail.nl
Wachtwoord: wachtwoord kpnmail

In eM-Client (Email programma)

Bij Account -> SMTP invullen;

Server
Host: *****.domeinnaam.nl
Poort: 465
Beveiligingsbeleid: SSL/TLS op een speciale poort gebruiken

Authenticatie
Vinkje AAN: Server vereist authenticatie
Bolletje AAN: Indentiteitsgegevens gebruiken
SInds de noodzakelijke overgang van Onsbrabantnet naar KPN krijg ik regelmatig foutmeldingen met het versturen van email via mijn eigen mailserver (synology DS218+) met eigen domeinnaam. Voorheen onder Onsbrabantnet is dit nooit een probleem geweest.

Nu maak ik gebruik van SMTP relay via mijn KPN Account echter krijg ik tot regelmatig foutmeldingen zoals deze:
550 xxx.xxx.xxx.xxx is not allowed to send mail from DOMEINNAAM. Please see http://www.openspf.net/Why?scope=mfrom;identity=E-MAILADRES;ip=xxx.xxx.xxx.xxx

Dit SPF record toe gevoegd door de helpdesk van MijnDomein:
"v=spf1 a mx include:spf.mijndomeinhosting.nl ip4:xxx.xx.xx.x a:cpsmtpb-ews10.kpnxchange.com mx:kpnxchange.com/24 -all"

Echter dit is niet afdoende.

WAT IS HET JUISTE RECORD?

Vraagstelling van MijnDomein:
Maak je gebruik van de mailserver van je eigen provider zoals bijvoorbeeld Ziggo, KPN, XS4ALL etc. en deze staat nog niet in ons "Concrete voorbeelden" lijst dan dien je bij je provider te vragen welke regel je aan het SPF record moet toevoegen.

OF:
Wat moet ik instellen in mijn mailserver van Synology zodat ik dit probleem niet meer heb?

Vriendelijke groet,

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @zotteke1 Leuk dat je ons forum weer eens bezoekt. Jammer dat je problemen ervaart met je mailserver. Ik heb geen kennis over de Synology server, maar ik hoop dat @wjb en/of @RobinFlikkema je hiermee op weg kunnen helpen 🙂

Reageer