Beantwoord

Email adres overzetten naar een ander KPN account

  • 10 November 2020
  • 19 reacties
  • 1266 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben allebei een huis met een KPN abonnement. Door samenwonen wordt 1 KPN abonnement opgezegd en willen wij graag het emailadres, dat hieraan gekoppeld zit, overzetten naar het KPN abonnement van het huis waar we gaan samenwonen.

Het email adres dat overgezet moet worden is een ...@onsnet.nu account van de tijd voordat OnsNet  een paar jaar geleden werd overgenomen door KPN.

Wat moeten wij hiervoor doen?

Alvast bedankt en groetjes,

Amelie van Heijningen

icon

Beste antwoord door WMG-N 15 November 2020, 03:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@avh68 : Voorlopig nog niks opzeggen !!!!

De mensen van de KPN zijn in staat om emailadressen te verplaatsen van het ene abonnement naar het andere abonnement en om een abonnement op te heffen. Wat er precies mogelijk is hangt ook af van de type abonnementen dat jullie hebben. 

Vul jouw profiel hier op het forum volledig in en geef bij de privegegevens ook de gegevens (o.a. klantnummer) van dat andere abonnement op en naar welk abonnement bijv. de emailadressen moeten worden verplaatst. Plaats daarna opnieuw een reactie in dit topic. En wacht op de reactie van één van de moderators. Er is helaas nog een wachtrij.

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het forum @avh68. Het e-mailadres verplaatsen naar het te behouden abonnement is geen enkel probleem. Ik zie dat je jouw profiel al aardig hebt ingevuld. Zou je nog wel bij "Persoonlijke opmerkingen" de gegevens van het abonnement/e-mailaccount willen invullen dat verplaatst dient te worden. Dan kan ik voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Nee nog niets opgelost, even druk geweest en heb de abonnementsgegevens niet, alleen het adres dus zal ik invullen met ook het adres etc

Ingevuld, bedankt voor de hulp!

Even voor de zekerheid, de bedoeling is dat alle mails bewaard blijven!🙏

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb het e-mailadres voor jullie verplaatst. 

Hallo, bedankt voor de reactie. Er lijkt iets niet goed te gaan met de onsnet.nu account. Ophalen van mail gaat niet, sinds 10:08, wat moet er veranderd worden om het weer te laten werken?

Ik zie ook dit emailadres niet in mijnkpn. Kunt u mij alstublieft zsm iets laten weten. We krijgen nu geen Coronatest mail!

Ik zie de onsnet.nu account nu nog als ‘extra’(?) emailaccount in het KPNID dat in de toekomst oogezegd gaat worden.

er gaat iets niet goed!!! Kunt u mij zsm bellen want dit is een probleem!!

Ik heb nu via webmail in kunnen loggen en er staat geen enkele mail in van voor 10:21 toen ik een test mail gestuurd heb. Alle mails lijken dus weg te zijn ???

Geen reactie meer? Kunt u alstublieft iets laten weten?

 

Reputatie 7
Badge +19

Het e-mailadres dat voor je is verplaatst was een alias van een mailbox. Het alias is voor jou verplaatst en is onder de reeds bestaande e-mailbox op het nieuwe adres geplaatst als alias. 

Hallo, door corona omstandigheden helaas een late reactie. Zoals gezegd kon ik geen mails  vinden van voor de verplaatsing, en daar gaat het dus om.Waar zijn deze mails? Ik had specifiek nog gevraagd dat alle mails bewaard zouden worden. Zou u mij hierover iets kunnen zeggen?

Reputatie 7
Badge +10

@avh68 :

Dus de emails van voor die ene datum zijn verdwenen, ook in de webmail ?

Welk protocol gebruik(te) je in jouw/jullie emailprogramma voor en na de verplaatsing ? Ben je misschien toen overgestapt van POP naar IMAP ? Zo ja, dan vrees ik dat die emails verdwenen zijn. Want als je POP in een emailaccount gebruikt dan gebeurt het volgende: 1) emails worden opgehaald en op jouw PC gezet 2) emails worden verwijdert van de (KPN) server. Bij IMAP blijven de emails staan op de (KPN) server totdat jijzelf die emails verwijdert.

Als je de emails op de server wilt laten staan - bij het gebruik van POP - dan moet je voor ELK account in jouw emailprogramma dat met POP werkt ook de optie “Bewaar kopie emails op server” (hoe heet die optie bij jou ?) aanvinken.

Ikzelf gebruik zowel een IMAP én een POP account (met bovenstaande optie aangevinkt) in mijn emailprogramma. Op deze manier heb ik ook een kopie van alle emails op mijn laptop.

Reputatie 7
Badge +19

Sorry voor de late reactie van mijn kant, de mails die je tot de verplaatsing hebt ontvangen staan nog allemaal in de "oude" mailbox. Bij het verplaatsen van een alias gaan de mails niet mee. 

Hallo Jeroen, bedankt voor je reactie. Helaas kom ik er niet verder mee want zoals hierboven aangegeven kan ik ze nergens zien. Misschien kun je verduidelijken wat je bedoeld met ‘staan nog in de oude mailbox’. Hoe komen we daar dan weer bij? In webmail zijn ze niet te zien...

Reputatie 7
Badge +10

@avh68 :

Emailaccount / Mailbox:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm

Ik vermoed dat het volgende is gebeurd: Jouw emailadres/alias is verplaatst naar de mailbox van het gezamelijke abonnement/jouw vriend. Dus komen waarschijnlijk jouw emails binnen bij jouw vriend (mailbox A). En dan zie je nieuwe emails ook niet in de webmail dat onder jouw abonnement valt. Maar wel in de webmail van jouw vriend/het gezamelijk abonnement.

Om jouw emails apart te houden van de emails van jouw vriend moet je onder het gezamelijk abonnement/van jouw vriend een nieuwe mailbox (mailbox B) aanmaken (zie weblink hierboven). Als dat gebeurt is heb je opnieuw de hulp van de KPN mensen nodig. Alleen zij kunnen jouw huidig emailadres/alias van mailbox A naar mailbox B verplaatsen. Als dat gebeurd is, hebben jullie elk een mailbox met aparte gebruikersnaam + wachtwoord. En dat geldt dan ook voor de webmail.

Lege webmail:

Als alles goed is moet je in de webmail dat onder jouw (oude) abonnement valt (= “oude mailbox") nog de emails kunnen zien die je eerder hebt ontvangen. Alle emails die je na de verplaatsing heb ontvangen moet je in de webmail kunnen zien van het gezamelijk abonnement.

Reputatie 7
Badge +19

De mails die in het verleden ontvangen zijn staan nog onder het KPN abonnement dat wordt opgezegd. Het @onsnet.nu  dat jij verplaatst wilde hebben was namelijk geen mailbox maar een alias.