Beantwoord

Email alias omzetten naar eigen mailbox

  • 27 September 2021
  • 14 reacties
  • 131 keer bekeken

Graag zou ik een bestaand alias @kpnmail.nl omzetten naar een eigen mailbox.
Hoe kan ik dit doen/regelen?

 

gr

icon

Beste antwoord door Maja_ 28 September 2021, 15:05

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@jaapnm

Heb je nog wel een ander emailadres/-alias aan die ene mailbox hangen ? Want je moet minstens 1 emailadres per mailbox hebben.

Heb je dat alias al verwijderd ? Of bestaat dat alias nog ?

Vul bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” het emailadres/-alias in dat de naam van die nieuwe mailbox moet worden. Als dat gebeurt is plaats dan hier opnieuw een reactie en wacht de reactie van een moderator af. De moderator kan jouw emailadres verwijderen en tegelijkertijd de "reservering” van dat emailadres afhalen.

Toegevoegd aan mijn gegevens.

Toen ik ooit klant werd (lang lang geleden) bij kpn heeft kpn een email account aangemaakt met een vage naam. Daarna heb ik hierop destijds een extra email adres toegevoegd. (alias zeg maar) Ze hebben dezelfde postvak in..

Die alias gebruik ik met het ontvangen en versturen van de mail en niet die vage naam die kpn ooit bedacht heeft.

Nu zou ik graag zien dat de alias een eigen email account postvak in krijgt zodat het vage account geen alias meer heeft. Daarna wil ik de mail overzetten naar het goede postvak en uiteindelijke het vage account  opdoeken. Maar pas nadat ik mijn mail heb veilig gesteld :) in het nieuwe account.

Reputatie 7
Badge +8

@jaapnm 

Dus je wilt eigenlijk de naam van de mailbox veranderen. Van die (vage) naam naar de naam van het alias. Misschien kan een moderator dat ook veranderen/regelen. Dat zou de simpelste oplossing zijn maar ik weet niet of dat mogelijk is. (Moderators !!!!!)

Vermeld dan ook de (vage) naam van de mailbox. Maak duidelijk wat de mailbox is en wat het alias is. Met die informatie kan de moderator gericht zoeken in de KPN administratie.

Hallo @jaapnm , vul in je profiel je relevante gegevens en en het betreffende email-adres waarvan je een account wilt maken. Een moderator kan dit voor je regelen.

Voor een snellere oplossing even bellen met 0800 0402.

 

@Willy22 en @JanD  bedankt voor jullie reacties, heb mijn profiel ingevuld/aangevuld. Ik wacht rustig af voor een moderator. gr @jaapnm 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @jaapnm, moderator hier! :raising_hand_tone1:  Ik heb het dapper geprobeerd maar krijg het zelf helaas niet voor elkaar om je alias om te zetten naar een mailbox maar niet getreurd, ik ga hier onze mailspecialisten even voor inschakelen!

Zou je jouw mobiele nummer nog in willen vullen in je profiel en een seintje willen geven als je dat hebt gedaan? Je ontvangt dan een sms of een belletje als ze het mailadres om hebben gezet :slight_smile:

 

Hi @jaapnm, moderator hier! :raising_hand_tone1:  Ik heb het dapper geprobeerd maar krijg het zelf helaas niet voor elkaar om je alias om te zetten naar een mailbox maar niet getreurd, ik ga hier onze mailspecialisten even voor inschakelen!

Zou je jouw mobiele nummer nog in willen vullen in je profiel en een seintje willen geven als je dat hebt gedaan? Je ontvangt dan een sms of een belletje als ze het mailadres om hebben gezet :slight_smile:

 


@Maja_ Gedaan en alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat ze je inmiddels hebben gebeld maar niet te pakken hebben gekregen, wél hebben ze in de aangemaakte melding aangegeven wat er moet gebeuren @jaapnm :slight_smile:

Je kunt via de email beheer pagina het betreffende emailadres niét meer instellen als verzendadres (dat blokkeert namelijk dat we er iets mee kunnen doen op het moment) en hier dan even een seintje geven. Ik kan het mailadres dan verwijderen en vervolgens kan hij weer toegevoegd worden als aparte mailbox.

Alle bestaande mails, gaan niet mee naar de nieuwe mailbox maar blijven onder de oude staan, dat zeg ik er wel direct even bij zodat je er niet van gaat schrikken als je geen mails meer ziet na de omzetting!

 

Hoi @Maja_ ,

 

Heb het verzendadres eraf gehaald.

 

Ben inderdaad gebeld maar toen ik opnam werd de telefoonlijn gelijk verbroken vanaf de andere kant.

Maar weet niet of dat jullie nummer was: 0232125028

 

Alvast bedankt,

 

gr Jaap

@Maja_ 

Het is gelukt, kreeg een mail dat de gemelde storing was opgelost.

Echter bij inloggen was mijn alias weg maar niet gelijk als nieuwe account aangemaakt.
Dit heb ik direct zelf gedaan. Om zo het mail adres en eventuele inkomende mail niet te verliezen.

 

gr en bedankt.

Reputatie 7
Badge +8

@jaapnm 

Ik kan uitleggen hoe je alle emails kunt overzetten van de ene malbox naar de andere (nieuwe) mailbox maar ik weet niet of je hiervoor interesse hebt.

@jaapnm

Ik kan uitleggen hoe je alle emails kunt overzetten van de ene malbox naar de andere (nieuwe) mailbox maar ik weet niet of je hiervoor interesse hebt.

@Willy22 bedankt voor je aanbod maar het is gelukkig niet nodig.
Via outlook heb ik de mail zelf makkelijk kunnen overzetten.

Reputatie 7
Badge +8

@jaapnm 

Juist. Overzetten m.b.v. een emailprogramma (bv. Outlook) is inderdaad de juiste/makkelijkste manier. 

Reputatie 7
Badge +17

@Maja_

Het is gelukt, kreeg een mail dat de gemelde storing was opgelost.

Echter bij inloggen was mijn alias weg maar niet gelijk als nieuwe account aangemaakt.
Dit heb ik direct zelf gedaan. Om zo het mail adres en eventuele inkomende mail niet te verliezen.

 

gr en bedankt.

Ah super! Dan zijn ze er dus toch weer mee bezig gegaan, ondanks dat ze je telefonisch niet te pakken hebben gekregen. Top dat je zelf direct een mailbox aan hebt gemaakt en helemaal super dat je de mail via Outlook al over hebt weten te zeten :smiley::muscle_tone2:

Reageer