Vraag

email alias werkt niet meer

  • 16 November 2019
  • 7 reacties
  • 327 keer bekeken

Ik heb al jaren op mijn primaire @kpnmail.nl een @kpnplanet.nl alias. Deze alias ook in Windows live mail geconfigureerd. Werkte altijd goed maar sinds vandaag komen mails die ik vanuit dit adres naar mijzelf stuur niet meer aan. In de vernieuwde webmail log ik in met kpnplanet maar kom ik id kpnmail inbox. Wat gaat hier fout….?


7 reacties

Als ik vanuit webmail n bericht naar het @kpnplanet alias stuur krijg ik de melding :kan bericht niet sturen naar de volgende ontvangers (e-mail) 421 - 421 4.3.2 we are facing technical issues. Oud apologie for the inconvenience. Please try again later.

Reputatie 7

Als je naar https://email.kpn.com gaat, staat dat @kpnplanet.nl adres dan als "Verzend e-mail adres" ingesteld?

Ik neem aan dat je weet dat alle aliassen van een e-mailadres allemaal naar de mailbox van dat e-mailadres verwijzen.

Ja dat staat goed maar als ik vanuit daar naar mijn eigen alias een mail stuur dan krijg ik de error. Dus from en to adres is dan beide mijn alias.

Reputatie 7

Als ik met met mijn @planet.nl adres een mail naar mezelf stuur dan is dat geen enkel probleem.

Ik zou niet weten waarom jij geen mail naar jezelf kunt sturen.

 

In de vernieuwde webmail log ik in met kpnplanet maar kom ik id kpnmail inbox. Wat gaat hier fout….?

Dat is dezelfde mailbox immers aliassen delen de mailbox met het bovenliggende e-mailaccount.

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds gisteren. Er is iets raars aan de hand (c.q. veranderd) sinds gisteren. Must be kpn screw up, mogelijk verband met nieuwe webmail ontwikkelingen?

Reputatie 7

Er worden er twee problemen genoemd.

1) Het lukt niet om een mail naar jezelf te sturen.

2) Inloggen met een alias toont de mailbox van het bovenliggende e-mail account.

 

Welke van de twee ervaar jij dan?

Overigen is de tweede correct immers aliassen delen de mailbox met het bovenliggende e-mail account. Ik vraag me dan ook af wat hier dan het "echte" probleem van zou zijn.

Ik had soortgelijke problemen. Er lijkt iets vanderanderd te zijn in beveilingen / m.b.t. server voor uitgaande mail, mogelijk sinds gisteren want tot voor kort werkte het prima (op twee PC's met verschillende kpnplanet.nl mailboxen).

Ik heb het probleem in Outlook 2013 opgelost (beide PC's, beide mailboxen):    

Op dit forum staat dat voor uitgaande mail mail.kpnmail.nl gebruikt moet worden. Dat dat werkt bij ons niet, bij “POP- en IMAP-accountstellingen” tab “Algemeen”  staat nu dus nog steeds bij “Server voor uitgaande e-mail (STMP)”: smtp.kpnmail.nl. Wanneer je kiest voor “Meer instellingen” krijg je een pop-up met 3 tabs.

Bij  tab “Server voor mijn uitgaande mail” optie “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” AAN zetten en optie “Dezelfde instellingen als voor mijn inkomende e-mail” moet ook AAN staan.
Bij tab “Geavanceerd” moet voor “Uitgaande e-mail (SMTP)” , 587 als poort worden ingevoerd en bij “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding” moet TLS  worden gekozen.

Deze instellingen werken nu bij ons. Op mijn PC gebruik ik pop3, op PC van mijn partner imap, daar zit het probleem dus niet. De webmail gaf ook problemen, bizar is dat dat nu ook weer goed lijkt te werken dus wellicht heeft bovenstaande NIETS met de oplossing te maken maar is er inmiddels weer iets rechtgezet door meneer of mevrouw KPN.

Reageer