Vraag

Email aliassen

  • 4 March 2019
  • 11 reacties
  • 2110 keer bekeken

Mijn vrouw en ik hebben beide een email alias voor "betrouwbare" partijen (banken etc) en een voor minder betrouwbare partijen (online kopen, etc etc). Dus in totaal 4 aliassen. Nu krijgen wij zoveel spam dat wij twee nieuwe aliassen willen maken. In de loop van tijd zullen wij de oude aliassen verwijderen, maar niet meteen. Wij willen zien wat binnenkomt voordat wij de oude accounts uit de lucht halen.

Het is mij gelukt om een nieuwe alias aan te maken, maar dan zit ik op mijn limiet. Een extra alias voor mijn vrouw gaat niet. Het blijkt dat 5 aliassen is de max. Klopt dat? Mijn vraag is - hoe kan ik de oude aliassen laten blijven werken terwijl wij overschakelen naar de nieuwe?

Ik gebruik nooit mijn hoofd account. Ik wil deze uit de zicht van spammers houden.

Ik wil ook zeggen dat met Onsnet hadden wij zelden/nooit SPAM problemen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo@fedup ,
in plaats van aliassen kun je beter 'echte' e-mailaccounts aanmaken voor beiden.
Met andere aliassen verdwijnt de spam niet, want die komt in één grote inbox, zijnde je hoofd-account en de daaraan gekoppelde aliassen.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, fedup! Goed dat je hier je vraag stelt. Jan geeft het basisantwoord al. Aliassen zijn extra mailadressen voor dezelfde inbox. Dus als jij een mailadres aaa@kpnmail.nl hebt, met alias aab@kpnmail.nl, dan maakt het niet uit of ik je een mail stuur op aaa of op aab, het komt in dezelfde postbus binnen. Bij KPN kun je, per mailbox, 5 aliassen aanmaken. Dat is nu de limiet waar jij tegenaan loopt.

Wat je het beste kunt doen, zoals Jan al aangeeft, is extra mailaccounts maken. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is eentje voor jou, en een voor je vrouw. En dan daaronder aliassen voor (bijvoorbeeld) belangrijke en onbelangrijke mail. Of een mailaccount voor belangrijke mail en een voor onbelangrijke mail met daaronder aliassen voor jou en je vrouw. Net wat je zelf handiger vindt.

Een nieuw mailaccount aanmaken doe je in de MijnKPN op deze pagina. Eenmaal ingelogd klik je daar op E-mailaccount toevoegen. Aliassen kun je vervolgens regelen via email.kpn.com.
Reputatie 7
Badge +21
De opmerking van @Erik_ over 5 aliassen per mailbox klopt volgens mij (en de KPN service pagina's) niet meer.
Op de pagina's E-mailaccount-of-adres-aanmaken en Verschil e-mail account en alias
is te lezen dat je 5 accounts met ieder max. 10 aliassen kan aanmaken.

Je loopt dus eerder tegen de limiet van 5 accounts aan dan tegen de limiet van 10 aliassen.

Het zou dus zo maar kunnen dat @fedup extra e-mail accounts heeft aangemaakt en daar nu tegen de limiet aan loopt.
Eerst hartelijk bedankt voor de reacties. Ik moet mij verontschuldigen voor de verwarring van mijn kant. In feite had ik email accounts moeten zeggen (en niet "aliassen"). Nu heb ik 2 accounts (incl hoofd account) voor mijnzelf, en twee voor mijn vrouw. Zoals eerst uitgelegd, gebruiken wij beide een account voor communicatie met betrouwbare partijen en een voor de rest. Alle Spam komt via de tweede accounts binnen. Deze accounts wil ik vervangen door nieuwe accounts, maar ik wil de originele even houden om te zien wat binnen komt. Ik moet natuurlijk heel wat bedrijven informeren over de nieuwe accounts.
Nu komt het probleem. Om dit te realiseren heb ik 6 accounts nodig. Niet permanent, maar misschien voor een paar maanden. Volgens de spelregels kan dat niet.
Heeft KPN een oplossing hier voor?
hallo @fedup ,
je zou tijdelijk even een gmail- of outlook-account kunnen nemen alsje maximaal aantal accounts bij KPN bereikt is.
Heb je na een poosje je oude kpn accounts niet meer nodig, kun je die laten vervallen en nieuwe kpn accounts aanmaken voor het serieuze werk, het gemail en/of outlookaccount kun je aanhouden voor het losse-flodderwerk.
Succes.☺️
Reputatie 7
Badge +30
De opmerking van @Erik_ over 5 aliassen per mailbox klopt volgens mij (en de KPN service pagina's) niet meer.
Op de pagina's E-mailaccount-of-adres-aanmaken en Verschil e-mail account en aliasis te lezen dat je 5 accounts met ieder max. 10 aliassen kan aanmaken.

Je loopt dus eerder tegen de limiet van 5 accounts aan dan tegen de limiet van 10 aliassen.

Het zou dus zo maar kunnen dat @fedup extra e-mail accounts heeft aangemaakt en daar nu tegen de limiet aan loopt.


Je hebt gelijk, dan is dat ergens in de tussentijd aangepast. In mijn begindagen bij KPN was het nog 5 accounts, met 5 aliassen per account.


Eerst hartelijk bedankt voor de reacties. Ik moet mij verontschuldigen voor de verwarring van mijn kant. In feite had ik email accounts moeten zeggen (en niet "aliassen"). Nu heb ik 2 accounts (incl hoofd account) voor mijnzelf, en twee voor mijn vrouw. Zoals eerst uitgelegd, gebruiken wij beide een account voor communicatie met betrouwbare partijen en een voor de rest. Alle Spam komt via de tweede accounts binnen. Deze accounts wil ik vervangen door nieuwe accounts, maar ik wil de originele even houden om te zien wat binnen komt. Ik moet natuurlijk heel wat bedrijven informeren over de nieuwe accounts.
Nu komt het probleem. Om dit te realiseren heb ik 6 accounts nodig. Niet permanent, maar misschien voor een paar maanden. Volgens de spelregels kan dat niet.
Heeft KPN een oplossing hier voor?


Geen verontschuldiging nodig, fedup. Het is helaas niet mogelijk om een zesde account aan te maken.Maar misschien dat ik je op een andere manier kan helpen.Wat je zou kunnen doen is alvast je 5e account aanmaken voor jezelf. Maak dan daaronder een alias voor je vrouw. Ga dan aan de slag om alles om te laten zetten van de oude accounts naar het nieuwe account en het alias. Als je dan tevreden bent dat er niets meer binnenkomt op de oude adressen, verwijder deze. Dan heb je weer ruimte om een nieuw account aan te maken. Doe dat dan, voor je vrouw. Kom vervolgens even bij mij terug, dan verplaats ik, in z'n geheel, het eerder aangemaakte alias voor je vrouw van het ene account naar de nieuwe zodat jullie het weer gesplitst hebben.

Verder is het idee van Jan om een account elders aan te maken ook een goede.
Reputatie 7
Het is helaas niet mogelijk om een zesde account aan te maken.
Maar je kunt voor €1,98 per maand toch een extra e-mailaccount afnemen.


Vraag is natuurlijk of €1,98 per maand echt wel een laag bedrag is. 🤔
Reputatie 7
Badge +21
Je hebt gelijk, dan is dat ergens in de tussentijd aangepast. In mijn begindagen bij KPN was het nog 5 accounts, met 5 aliassen per account.

In mijn begindagen bij KPN (als klant 😉) was dat ook zo.
Wanneer het precies gewijzigd is, weet ik niet, maar ik zag het toevallig recent op de site.
Reputatie 7
Badge +30

Het is helaas niet mogelijk om een zesde account aan te maken.Maar je kunt voor €1,98 per maand toch een extra e-mailaccount afnemen.

Vraag is natuurlijk of €1,98 per maand echt wel een laag bedrag is. 🤔


Je hebt gelijk dat dit ook nog een optie is. We gebruiken deze zo weinig, dat ik dit al weer vergeten was. Fedup, dit kan inderdaad ook. Je kunt via je MijnKPN deze losse mailbox toevoegen.
Nogmaals bedankt aan iedereen. Ik vind €1.98 per maand toch niet onredelijk om de spammers op de verkeerde been te zetten. Ik neem aan dat ik kan annuleren na enkele maanden.
Ik ben echter een andere oplossing aan het testen. Door gebruik van de email filters van KPN heb ik de meeste spam direct naar de trash folder kunnen sturen. Spam emails hebben vaak een kenmerk, bijvoorbeeld .men domain of "deal", "dealtjes", in het adres, of "speciaal voor jou", "sex", "afvallen" etc in de body. Ook heb ik filters gemaakt voor elke supermarkt naam. Tot nu toe was het een groot succes. De spam emails worden automatisch verwijderd bij het uitloggen. Ik krijg nog steeds de kans om te kijken welke vissen ik heb gevangen.
Let the games begin...
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt inderdaad de losse mailbox ook altijd weer stopzetten en opheffen (of, als je dit zou doen en het mailadres wilt behouden, dit laten verplaatsen als alias onder een van je andere accounts). Maar als het nu met deze filters ook goed lukt, des te beter. Scheelt weer extra gedoe. 🙂