Vraag

EMAIL APP werkt niet met KPN

  • 19 May 2019
  • 14 reacties
  • 800 keer bekeken

Sinds we opnieuw KPN WiFi gebruiken, lukt het niet om berichten te versturen vanuit de Email app op mijn Samsung TabA. We moeten daarvoor gebruikmaken van de ZIGGO WiFi van de buurman. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @ckone
Gebruik voor het versturen van e-mail de volgende SMTP gegevens:
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete emailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS of SSL aan
Hoe zet ik identiteitscontrole op wachtwoord? Krijg nu de melding KAN ACCOUNT NIET VERIFIËREN ER HEEFT ZICH EEN FOUT VOORGEDAAN IN DE BEVEILIGINGSVERBINDING
Na instellen BEVEILIGINGSTYPE (SSL/TSL/SSL) krijg ik nu de melding WAARSCHUWING KAN GEEN VERBINDING MAKEN MET E-MAILSERVER OM UW ACCOUNTGEGEVENS TE VERIFIËREN. GEEN REACTIE VAN SERVER.
Reputatie 7
Kan je eens screenshots plaatsen van de instellingen van jouw mail app. Maak wel jouw e-mailadres en inlog gedeeltelijk onleesbaar voordat je de screenshots plaatst.

De SMTP-poort met mijns inziens 587 zijn en niet 465
Reputatie 7
Badge +24
Dit is dus niet de e-mail van KPN zelf, maar gmail. De instellingen zijn gewoon goed, immers via Wi-Fi van de buren lukt het wel. KPN blokkeert mogenlijk uitgaande mail. In dat geval moet je bij uitgaande server de KPN server invullen met bijbehorende login gegevens.

Poort 465 is wel goed, als je ff googled kom je dat her en der tegen.
Reputatie 7
Badge +21
Je hebt van KPN ook een e-mailadres gekregen, staat in MijnKPN
Maak daar even een wachtwoord aan en gebruik die gegevens als SMTP zoals ik hierboven heb beschreven
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord en vul je KPN e-mailadres in en je KPN wachtwoord.
En gebruik dus poort 587 en SSL
Dan kun je probleemloos met je gMail-adres mail versturen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik snap van KPN eigenlijk niet helemaal waarom ze de SMTP server van gmail blokkeren, maar dat zal wel aan mij liggen. Gmail is heel goed in staat om zelf de spammende accounts te blokkeren lijkt me.
Reputatie 7
KPN blokkeert ook helemaal niet de smtp server van Gmail.
Wat is het domein (alles vanaf @) van het emailadres dat je gebruikt om in te loggen op de smtp server van Gmail?
Reputatie 7
Badge +24
Op de pc in Thunderdird mailprogramma gebruik ik:
  • adres: smtp.gmail.com
  • poort: 465
  • beveiliging: SSL/TLS
  • authentiemethode: OAuth2
  • gebruikersnaam: ******@gmail.com
  • wachtwoord: ******
En dat werkt prima.
Reputatie 7
Op de pc in Thunderdird mailprogramma gebruik ik:
  • adres: smtp.gmail.com
  • poort: 465
  • beveiliging: SSL/TLS
  • authentiemethode: OAuth2
  • gebruikersnaam: ******@gmail.com
  • wachtwoord: ******
En dat werkt prima.

Dat loopt dus ook via jouw KPN verbinding, klopt dat?
Kan je ook een screenshot plaatsen waarin je op die Samsung Tab A de login ingesteld hebt?
Welke Experia Box gebruik je?
Reputatie 7
Badge +24
Ja, loopt ook via KPN verbinding. Experia box v9. Is niet op de tabled, is op de vaste pc.
Reputatie 7
Ja, loopt ook via KPN verbinding. Experia box v9. Is niet op de tabled, is op de vaste pc.
En op je tablet werkt het niet en daarom vraag ik naar een screenshot met de login op de tablet.
Wel weer even het gedeelte voor het @ wegpoetsen voordat je hem plaatst.

Reageer