Vraag

email authenticatie probleem

  • 16 December 2019
  • 6 reacties
  • 356 keer bekeken

Er bestaan binaire problemen en oplossingen. Alleen nu met KPN mail een  “niet-altijd-probleem”. Dat betekend dat mijn 3 email accounts, vaak een authenticatie failure ( 0x800CCC92) geven..”email server heeft uw aanmelding afgewezen” Al maanden aan t sukkelen hiermee, tot op bodem uitgezocht met Microsoft (ontavng melding in mijn Outlook), alle instellingsvariaties geprobeerd.. probleem blijft (70% van mijn mail verzending/ophalen mislukt)

stelde vandaag objectief vast, dat KPN webmail.. hetzelfde doet… (eerder niet echt speciaal op gelet) dus bij inloggen in webmail op ieder van mijn 3 accounts.. (krijg ik wachtwoord/gebruikersnaam niet herkend) 70% van gevallen… na hardnekkig herhalen… opeens wel toegang. En herkend webmail OPEENs wel het ‘onjuiste wachtwoord/gebr.naam’ 

na wonderbaarlijke toegang webmail, werkt email ontvangst in Outlook ook weer.

 

wat kan ik doen? Hopen dat het een ‘glitch’ bij KPN is… die ooit wordt opgelost? Of …..?

#ikkrijgereenpunthoofdvan

 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JJVDV, welkom op het forum!

Dat van het punthoofd, dat kan ik wel begrijpen, dit is natuurlijk erg merkwaardig:thinking:

Als dit alleen bij Outlook voor zou komen, zou ik concluderen dat het een issue met Outlook zou zijn, maar dat dit gelijktijdig ook bij de webmail gebeurt maakt duidelijk dat er toch iets met de accounts zelf aan de hand kan zijn.

Zou je je profiel aan willen vullen met de nodige gegevens en bij ‘Persoonlijke opmerkingen‘ alle 3 de accounts in willen vullen waar dit mee gebeurt? Dan kijk ik even met je mee!

profiel aangevuld. dank je maja

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt, ik heb nu hulp gevraagd aan de beheerders van het mailplatform en hoop dat ze daar een idee hebben waar dit door veroorzaakt wordt.

Zodra ik een reactie van ze ontvang, hoor jij weer van mij!

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben een stukje wijzer!

Wat er mis gaat, is dat je ip adres automatisch geblokkeerd wordt, omdat er ontzettend veel foutieve inlogpogingen worden gedaan voor het mailadres met ‘04’ op het eind. Dat gebeurt automatisch, omdat ons systeem dat fraude en misbruik tegen moet gaan, het als een risico bestempelt en zowel jou als de rest van de wereld wil beschermen tegen misbruik van jouw mailadres.

Dit zal vermoedelijk ergens op een apparaat/in Outlook verkeerd staan ingesteld.

Zou je bij alle apparaten waarop je dit mailadres gebruikt, de gebruikersnaam en het wachtwoord even weg willen halen en opnieuw in willen vullen bij deze account? De gebruikersnaam van dit mailadres, is overigens de variant met @planet.nl er achter, ondanks dat het mailadres zelf @kpnmail.nl is. Je kunt wel met @kpnmail.nl inloggen in de webmail, omdat je dit als ‘verzendadres’ in hebt gesteld daar. In Outlook of een mailapp op een mobiel apparaat, werkt dat echter anders.

Ik ben benieuwd of dit er voor zorgt dat de problemen verleden tijd gaan zijn!

Hi Maja. Dank voor je dieper onderzoek….
Alleen, voordat ik de 4 apparaten (2 PC's en 2 Iphones) helemaal doorkam. Toch even een kleine bemerking.
de 3 email accounts die deze problemen in Outlook laten zien (en herhaaldelijk dus via WEBMAIL hetzelfde vertonen) zijn
04
40
785

ALLE 3 vertonen AUTHENTICATIE kuren… dus niet alleen 04...(!?) /
daarbij … bij het inloggen via WEBMAIL heb ik veelal hetzelfde probleem voor alle 3 de accounts .(gebr naam / wachtwoord komen niet overeen… en na herhaalde pogingen … opeens wel) 
… het inloggen via WEBMAIL zou niet moeten kunnen haperen, door een evt.TEVEEL aan 04 inlogpogingen...

 

Bijgaand in bijlage. de instellingen in OUTLOOK voor de 3 (met daarbij eveneen de aanvullende instelling zichtbaar voor Uitgaande Mail).

 

Waarbij voor  3785 , als enige geen verificatie server (voor uitgaande mail)  is aangevinkt.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Zou je bij de 2 mailaccounts waar bij de gebruikersnaam alleen ***04 en ***785 staat, het volledige mailadres in willen vullen? 

Voor zover ik het begrepen heb, wordt je ip adres kort geblokkeerd, wat er voor zorgt dat je helemaal niet meer in kunt loggen, ook niet met de andere mailadressen. Er staat dus niet iets verkeerd op die momenten. 

@Dennis ABD, in hoeverre komt dit jou bekend voor?

Reageer