Vraag

Email bewaren

  • 27 November 2019
  • 5 reacties
  • 214 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik heb een vraag.

Per 1 februari wordt mijn abonnement van planet opgezegd, omdat we glasvezel hebben gekregen en er niet de mogelijkheid was om dan bij planet te blijven. Nu is mijn vraag of de binnengekomen mail en ook de mailadressen dan op mijn computer blijven staan. Of moet ik deze tijdig bewaren. En zo ja, hoe kan ik dat het makkelijkste doen.

Met hartelijke groet,

Diny Dijsselhof


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@email bewaren Welkom op ons Forum, Excuses dat het even heeft geduurd voordat wij antwoord geven. 
Als je planet e-mailadres komt te vervallen (approximatief 3 maanden) dan vervallen de e-mails die daarop zijn binnengekomen ook. De in-boxen (postvakken) worden verwijderd als het ware. Het is mij trouwens helemaal niet bekend dat je niet gewoon je planet mailadres kan meenemen. Dit zou gewoon moeten kunnen. Maar goed, de order is geplaatst en je krijgt waarschijnlijk een ****@kpnmail.nl.

Wat je kunt doen is een back-up maken van het ‘gegevensbestand’. Deze sla je tijdelijk op op je bureaublad, en kan je toevoegen aan je nieuwe e-mailadres. Dan heb je ze als het ware verplaatst van e-mailadres@planet.nl naar e-mailadres@kpnmail.nl

Nu de hamvraag van vandaag, hoe doe je dit?

  1. Dit kan ik nog niet uitleggen want ik ben even benieuwd wat voor e-mail programma je gebruikt. 
    1. Outlook, Windows, Apple?

Graag hoor ik van je

Reputatie 7

Als je bij KPN blijft dan kan je jouw @planet.nl adressen toch gewoon naar jouw nieuwe abonnement laten verhuizen en als alias onder de nieuwe @kpnmail.nl adressen laten opnemen.

Dat heb ik ook laten doen toen ik, lang geleden, mijn aansluiting heb laten omzetten van ADSL naar glasvezel.

Reputatie 7
Badge +17

Als je bij KPN blijft dan kan je jouw @planet.nl adressen toch gewoon naar jouw nieuwe abonnement laten verhuizen en als alias onder de nieuwe @kpnmail.nl adressen laten opnemen.

Dat heb ik ook laten doen toen ik, lang geleden, mijn aansluiting heb laten omzetten van ADSL naar glasvezel.

Dit klopt @wjb

Reputatie 7
Badge +17

@email bewaren Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

@email bewaren Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Antwoord is duidelijk! Dank!

 

Reageer