Beantwoord

E-mail naar eigen domeinnaam wordt niet ontvangen

  • 2 February 2023
  • 4 reacties
  • 90 keer bekeken

Sinds enkele dagen komt veel (maar niet alle) email die verstuurd wordt naar het emailadres met mijn eigen domeinnaam niet meer aan. Verzenders krijgen een reject berichtje ‘5.1.0 - Unknown address error 554-'5.7.1 <*********@2radials.com>: Relay access denied'

 

Ik heb geen settings aangepast ofzo, hoe kan ik dit oplossen?

 

icon

Beste antwoord door 2radials 2 February 2023, 17:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @2radials 

 

Je hebt dit bij KPN ingesteld via ​​​​​​​Eigen domein e-mailadressen aanmaken ?

Ik zie dat je domein 2 MX records heeft met dezelfde priority, 1 wijst er naar de KPN mailserver en 1 naar een servernaam (2radials) in je domein.
Mail kan dus willekeurig op de ene of de andere server afgeleverd worden, waarschijnlijk gaat het dus fout op de 2radials server die ingesteld staat.

Als het niet de bedoeling is dat daar ook nog mail op binnenkomt dan moet je dat MX record verwijderen.
Als het een backup server is dan moet je hem op de juiste manier configureren en de priority verhogen zodat er eerst geprobeerd wordt om de mail op de KPN server af te leveren en dan pas op je eigen server.

 

Aanvulling:

Ik zie nog meer fouten in je DNS, er staan 2 SPF records ingesteld, dat mag er maar 1 zijn, die moet je samenvoegen of er 1 van verwijderen.

Ook heb je DMARC niet op de juiste manier ingesteld, er staat nu alleen iets in TXT records wat geen effect heeft.

Dank je wel GeSp.

Hoe kom ik in de DNS settings? Bij het aanmaken kon dat, maar nu opent dat scherm niet.

 

grt

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @2radials 

 

Dat zou ik niet weten, dat moet je aan je hostingprovider vragen, ik neem aan dat je daar zelf het DNS beheer kan doen.

Yep, gevonden. Ze waren overgegaan van domein-registreren naar vdx.nl

Daar was het denk ik even misgegaan.

grt en dank