Beantwoord

Email forwarden na opzeggen

  • 13 August 2020
  • 11 reacties
  • 855 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Mijn ouders stappen binnenkort over naar een andere provider. Volgens mij betekent dit dat hun @hetnet email komt te vervallen. Dus ik vraag me af:

  • hoe lang kunnen ze na beeindiging van hun contract nog in de mailbox van hetnet?
  • kunnen we de mail van hetnet laten doorsturen naar een nieuw mailadres en zo ja, hoe kunnen we dit instellen?

Sorry als dit al gevraagd is, ik zie het bij een snelle zoektocht niet terug.

Dankjewel voor je hulp!

icon

Beste antwoord door RBxx 13 August 2020, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ZwaantjeM 

Bij het einde van het abonnement zal de mailbox en e-mailadres(sen) nog ongeveer 1 maand “in de lucht” blijven. Daarna zal alles verdwijnen.

Doorsturen van de mail kan je in webmail (https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp) regelen.

Na inloggen ga je via   :gear:  → instellingen → E-mail naar Automatisch doorsturen en daar vul je het ‘doel’ adres in.

Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ZwaantjeM 

Als je de oude hetnet mailbox en adressen wil behouden kan dat ook. Alleen betaal je wel het forse bedrag van €7,50 per maand voor deze ‘luxe’ :thinking: . Het heet e-mail only abonnement en je kunt dit aanvragen als je voor het beeindigen van het lopende abonnement belt met 0800-0402 en vraagt naar de afdeling opzeggingen.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @ZwaantjeM 

Bij het einde van het abonnement zal de mailbox en e-mailadres(sen) nog ongeveer 1 maand “in de lucht” blijven. Daarna zal alles verdwijnen.

Doorsturen van de mail kan je in webmail (https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp) regelen.

Na inloggen ga je via   :gear:  → instellingen → E-mail naar Automatisch doorsturen en daar vul je het ‘doel’ adres in.

Dat doorsturen werkt dus na een maand ook niet meer hé...!

Reputatie 7
Badge +21

Dat doorsturen werkt dus na een maand ook niet meer hé...!

Dat mag duidelijk zijn, het is een overgangsregeling. “Daarna zal alles verdwijnen”

Reputatie 7
Badge +24

Dat doorsturen werkt dus na een maand ook niet meer hé...!

Dat mag duidelijk zijn, het is een overgangsregeling.

Nou ja... kan soms dat topicstarter denkt dat da dan blijft werken. Dus ik dacht, ik stip het even aan.

Reputatie 7
Badge +21

OK Nick, zeker goed om dit nog even duidelijk te maken.

Bij het einde van het abonnement blijven de hoofd mail en de aliassen ( je mailbox met de e-mailadressen) nog 6 maanden “in de lucht” . Daarna houdt het op.

Doorsturen van de mail kan dan niet meer via webmail (https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp) omdat de mailadressen dan opgeheven zijn; dan werkt hetdoorsturen ook niet meer.… :-(

Dus....

Reputatie 7
Badge +24

6 maanden? Ik dacht 1 maand?

In het opzegbericht wat ik ontving, stond: (citaat

 

E-mailadressen
Nadat we het abonnement beëindigen, kunt u de KPN e-mailadressen nog 6 maanden gebruiken. Het gaat hierbij om de e-mailadressen eindigend op:  @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl.

Reputatie 7
Badge +21

Ik weet niet wat de voortgang is van de in januari aangekondigde maatregelen (bron: Tweakers) vanuit de overheid. De periode (nu 1 maand) wordt verlengd naar 6 maanden, maar gezien de situatie waarin we verkeren lijkt vertraging waarschijnlijk. 

Edit: volgens reactie van @KPN_pret dus toch al veranderd kennelijk.