Beantwoord

Is mijn e-mail gehackt?

  • 25 July 2021
  • 6 reacties
  • 153 keer bekeken

Reputatie 1

Iemand heeft vanaf mijn e-mailadres een bericht naar mij(hetzelfde adres) gestuurd . Dus een bericht naar jezelf versturen .

wat moet ik doen ?

Ik wilde een nieuw e-mailaccount aanmaken met het zelfde e-mailadres maar dat gaat niet.

moet ik nu aan alle contacten doorgeven dat ik een nieuw adres heb aangemaakt ? Is het echt niet mogelijk om mijn oude adres te behouden ?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 26 July 2021, 11:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Je account hoeft helemaal niet gehackt te zijn. Het is niet zo moeilijk om iemand een e-mail te sturen met als afzender hetzelfde adres. Zoek eerst eens uit waar de e-mail vandaan komt. Dat kan je zien in de zogenaamde header.

Verander voor de zekerheid wel onmiddellijk je wachtwoord.

Reputatie 1

Ik zie alleen mijn eigen adres waarvan hij verzonden is, ik weet zo even niet wat je met header bedoelt.

ik zal mijn wachtwoord direct veranderen.

Als je op het E-Mail adres gaat staan in de kop (Header) met de muisaanwijzer van het bericht wat komt er dan te staan?

En een nieuw e-mail adres maken die precies hetzelfde is lukt niet, alleen het wachtwoord veranderen moet voldoende zijn, als je maar een moeilijke maakt dus niet bijvoorbeeld de naam van de hond, “Poes”, maar “Q34vFghytNm50”, nooit te raden.

Reputatie 7
Badge +10

@Lb123 

Heel simpel. De afzender heeft gewoon als afzender jouw emailadres ingevuld. Dit gebeurt mij ook ca. één keer per jaar.

Als jouw emailadres gehackt is en wordt gebruikt voor het verzenden van spam merk je dat direkt. Want dan krijg je een heleboel meldingen in de trand van “Afzender bestaat niet". Zolang dit sporadisch gebeurt zou ik mij er niet druk over maken.

Reputatie 7

Hoi @Lb123, welkom op het forum! Het klinkt inderdaad niet alsof iemand toegang heeft tot jouw account, het klinkt meer alsof iemand jouw adres heeft gespoofed. Daarmee doen ze alsof ze iets vanaf jouw adres versturen maar doen ze dat niet in werkelijkheid. 

Het wachtwoord wijzigen, wat Doornekamp noemt, kan je sowieso doen voor de zekerheid wel doen. Het spoofen wordt er niet door voorkomen, maar het geeft je wel de zekerheid dat niemand anders in jouw mailbox komt.

Reputatie 1

Dank voor alle adviezen van jullie.