Beantwoord

email in android outlook 2016 app - mail server certificate invalid

• 15 september 2016
  • 36 reacties
  • 11095 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Als je daarna toch op aanmelden klikt, vindt geen aanmelding plaats.
Reputatie 7
Badge +30
Ah oke, ja dat certificaat kan je in de app niet zo 1,2,3 te voorschijn toveren. Staan er nog belangrijke instellingen onder Geavanceerd?
Voor de liefhebbers:
Zonder enige verandering maar met hardnekkig volhouden: Het werkt weer.
Een uitgebreide Twitter berichten uitwisseling met @kpnwebcare heeft niets zinnigs opgeleverd.
Het blijft mijn mening dat KPN na een storing knutselt aan de IMap security alhoewel ze het ontkennen.

MW
Nee Robin. Niets speciaals. Je kunt alleen de imap-instellingen ingeven.
Zie bijlage voor de velden die je ziet bij de geavanceerde instellingen. Wachtwoord nu niet ingegeven bij het maken van het screenshot, maar werkt toch niet.
Robin. Uiteindelijk is het gelukt door het e-mailadres te wijzigen naar het adres 'gebruikersnaam'@wxs.nl' ï..p..v. het reguliere e-mailadres en bij de zakelijke account bij de zakelijk mail 'planet.nl' te vervangen door 'wxs.nl' hoewel dat adres toch echt eindigt op planet.nl. Nog teeds krijg ik overigens wel de melding van het ongeldige certificaat, maar als ik dat negeer, lukt de aanmelding nu weer wel. Toch blijft het vreemd dat de melding van het ongeldige emailservercertificaat blijf verschijnen en gezien de reacties op het forum ben ik niet de enige die hier 'out of the bouw' tegenaan loopt. Wellicht verdient dat intern een nader onderzoek.
Bij mij ook: op de outlook app krijg ik mijn Planet iMap mailaccount niet meer ingesteld. steeds de melding:

je e-mailservercertificaat is ongeldig
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Stan52, wat onhandig dat jij ook deze foutmelding krijgt. Gebruik jij je Planet mail ook voor je Microsoft account? Zo niet, lukt het dan niet bij het wijzigen van de instellingen of ook niet wanneer je het account opnieuw toevoegt?
Ik gebruik naast Planet mail nog 3 andere accounts (Outlook, Office 365 en Exchange) zonder problemen.
Bij het invoeren van het Planet (iMap) account kies ik voor de handmatige instellingen. De poorten staan dan al goed ingevuld.
Ik heb dit meerdere keren geprobeerd, nog steeds zonder resultaat.
Reputatie 4
Badge +6
Vreemd dat het niet werkt als de andere adressen wel goed werken. Wil je een screenshot van je instellingen sturen? Scherm daarbij je e-mailadres af tot de @. En ik weet nog niet of je jouw e-mailadres ook gebruikt voor je Microsoft account. Daar kan namelijk iets mis gaan begrijp ik van Shapeshifter2017.
Na de vakantie maar weer eens geprobeerd, en warempel: het werkt weer!

Reageer