Beantwoord

email in android outlook 2016 app - mail server certificate invalid

  • 15 september 2016
  • 36 reacties
  • 11221 keer bekeken

De android outlook 2016 app heeft tot nu toe netjes gewerkt.
Plotseling verschijnt de mededeling "mail server certificate invalid"
Wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door Shapeshifter2017 14 april 2017, 15:01

@Koen

Het probleem is opgelost. Ik denk dat er een conflict is tussen mijn Microsoft account en mijn KPN mailaccount. Bij beide heb ik hetzelfde mailaccount. Ik heb het gelijknamige Microsoft account verwijderd en heb daarna het KPN mail account toegevoegd met de setting die ik al eerder vermeld had en nu werkt het. Het lijkt er dus op dat wanneer je b.v. kpn@kpnmail.nl zowel voor je Microsoft- als je KPN mailaccount gebruikt er 'onder water' iets niet goed gaat in de Outlook 2016 app op Android. Misschien een leuke testcase voor KPN om te reproduceren.
Bekijk origineel

36 reacties

Na de vakantie maar weer eens geprobeerd, en warempel: het werkt weer!
Reputatie 4
Badge +6
Vreemd dat het niet werkt als de andere adressen wel goed werken. Wil je een screenshot van je instellingen sturen? Scherm daarbij je e-mailadres af tot de @. En ik weet nog niet of je jouw e-mailadres ook gebruikt voor je Microsoft account. Daar kan namelijk iets mis gaan begrijp ik van Shapeshifter2017.
Ik gebruik naast Planet mail nog 3 andere accounts (Outlook, Office 365 en Exchange) zonder problemen.
Bij het invoeren van het Planet (iMap) account kies ik voor de handmatige instellingen. De poorten staan dan al goed ingevuld.
Ik heb dit meerdere keren geprobeerd, nog steeds zonder resultaat.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Stan52, wat onhandig dat jij ook deze foutmelding krijgt. Gebruik jij je Planet mail ook voor je Microsoft account? Zo niet, lukt het dan niet bij het wijzigen van de instellingen of ook niet wanneer je het account opnieuw toevoegt?
Bij mij ook: op de outlook app krijg ik mijn Planet iMap mailaccount niet meer ingesteld. steeds de melding:

je e-mailservercertificaat is ongeldig
Robin. Uiteindelijk is het gelukt door het e-mailadres te wijzigen naar het adres 'gebruikersnaam'@wxs.nl' ï..p..v. het reguliere e-mailadres en bij de zakelijke account bij de zakelijk mail 'planet.nl' te vervangen door 'wxs.nl' hoewel dat adres toch echt eindigt op planet.nl. Nog teeds krijg ik overigens wel de melding van het ongeldige certificaat, maar als ik dat negeer, lukt de aanmelding nu weer wel. Toch blijft het vreemd dat de melding van het ongeldige emailservercertificaat blijf verschijnen en gezien de reacties op het forum ben ik niet de enige die hier 'out of the bouw' tegenaan loopt. Wellicht verdient dat intern een nader onderzoek.
Zie bijlage voor de velden die je ziet bij de geavanceerde instellingen. Wachtwoord nu niet ingegeven bij het maken van het screenshot, maar werkt toch niet.
Nee Robin. Niets speciaals. Je kunt alleen de imap-instellingen ingeven.
Voor de liefhebbers:
Zonder enige verandering maar met hardnekkig volhouden: Het werkt weer.
Een uitgebreide Twitter berichten uitwisseling met @kpnwebcare heeft niets zinnigs opgeleverd.
Het blijft mijn mening dat KPN na een storing knutselt aan de IMap security alhoewel ze het ontkennen.

MW
Reputatie 7
Badge +30
Ah oke, ja dat certificaat kan je in de app niet zo 1,2,3 te voorschijn toveren. Staan er nog belangrijke instellingen onder Geavanceerd?
Als je daarna toch op aanmelden klikt, vindt geen aanmelding plaats.
Zie bijlage. Waar kan ik het certificaat vinden?
Reputatie 7
Badge +30
Heb je een foto van die melding en kan je t certificaat ook te voorschijn toveren vanuit die melding
Hallo Robin. Hier hetzelfde probleem. Tot gisteren werkte alles prima. Moest dan ineens mijn wachtwoord opnieuw ingeven en daarna werkte het niet.meer. Account dan maar verwijderd en opnieuw toegevoegd en alle instellingen conform de instructies (imap) op de site overgenomen, maar dan lukt het aanmelden ook niet meer en krijg ik de melding dat het emailservercertificaat niet geldig is. Behoorlijk frustrerend.
Reputatie 7
Badge +30
Krijg je op dit moment nog steeds de certificaat melding? Kan het zijn dat je een andere mailserver gebruikt dan imap/pop.kpnmail.nl en mail.kpnmail.nl ?
Reputatie 7
Hebben we het hier over de Outlook app op Android?
Zo ja, dan moet ik zeggen dat ik daar helemaal geen problemen mee ondervonden heb in combinatie met mij @planet.nl e-mailadres.
Hier werkt het ook nog niet
Dat is mooi - maar werkt het bij jou nu weer.
Bij mij nog steeds NIET
Reputatie 7
Badge +30
Storing is in de nacht al opgelost
Werkt het wel of niet?
Bij mij werkt het nog steeds NIET en ik kan er ook niet achter komen of die storing al voorbij is.

MW
P.s. Als je op Twitter kijk bij @KPN Webcare dan zie je dat er sprake is/was van een emailstoring.
Dag Rob/Peet, mijn vrouw had vanochtend hetzelfde probleem. Ik heb eerst in de Outlook app haar account verwijderd. Daarna heb ik in de Outlook app op account toevoegen geklikt. Daar was haar oude account beschikbaar. Die heb ik vervolgens gekozen, heb de velden die gevraagd werden ingevoerd en heb NIET de geavanceerde instellingen gebruikt. Vervolgens heb ik de instellingen bevestigd en intussen werkt het weer. Helaas, constateer ik ook net dat dit toch niet de oplossing is.
Heel raar een uur geleden werkte alles nog een nu niet meer.
Geprobeerd om het op te lossen dit hem te verwijderen en opnieuw toe te voegen.
Niets werkt
Hier hetzelfde verhaal. Vraagt ook of ik mijn wachtwoord opnieuw wilr invoeren
Niet te geloven.
Gaat alles 1 jaar goed en ineens "floep" zelfde ellende weer terug.
Plotseling de mededeling : `mail server certificate invalid`
Blijft mijn vraag: Wie knoeit aan wat? KPN aan de security of MIcrosoft aan de app.

Reageer