Beantwoord

Email in Outlook

  • 31 March 2019
  • 15 reacties
  • 1252 keer bekeken

In sommige folders zie ik sommige (of alle) emails niet. Ik zie ze wel in Webmail of op mijn telefoon in TypeApp. Is dit een instelling van Outlook?
icon

Beste antwoord door Marina_ 23 April 2019, 11:10

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @dropje99, Op welk apparaat zie je bepaalde e-mails niet? Ik heb het vermoeden dat je e-mail op het betreffende apparaat is ingesteld is op POP3. Je kunt het beste je e-mail op alle apparaten instellen op iMap. Bij gebruik van IMAP blijven je e-mailberichten op de KPN server staan. Zo heb je met een tablet, smartphone of een computer altijd overal toegang tot je e-mailberichten. Maak je gebruik van POP3, dan download je de e-mailberichten naar je apparaat. Hiermee zijn ze van de KPN server af en dus niet met een ander apparaat nog op te halen. Hoe je dit kunt doen leggen we uit op deze pagina. Wanneer je de e-mail op een tablet en telefoon gebruikt dan kun je op deze pagina jouw toestel selecteren en de optie ''> E-mail''> Handmatig instellen kiezen. Vervolgens kies je de stappen met iMap. Dan zou het goed moeten gaan.
Ik zie de betreffende emails niet in Outlook2013 op mijn Windows PC. De setting is al IMAP. Ik zie de betreffende emails wel op de kpn-server via webmail ( en op Android smartfone in TyepApp) dus de emails zijn niet weg. Ze zijn alleen niet zichtbaar in Outlook, en dat vind ik erg vreemd. De meeste andere folders en inhoud zijn wel zichtbaar. Sterker nog, de meeste emails in de betreffende folder zijn ook zichtbaar, alleen niet allemaal.
Reputatie 7
Badge +19
Alle apparaten waarop je je e-mailaccount gebruikt zijn dus al ingesteld op iMap. Toch zie je niet alle e-mails terug op je Windows PC. Zou je een printscreen willen maken van de instellingen van je e-mail op je pc? I.v.m. privacy wil ik je vragen om je e-mailadres op de printscreen te verwijderen. Hopelijk kan ik aan de hand van je instellingen zien wat er fout gaat.
Ik weet niet welke je bedoelt maar misschien heb je hier wat aan.
Vreemde is dat ik sommige mails wel in webmail zie en niet op de pc, en andere zie ik wel op de pc en niet in de webmail.

Rob

Reputatie 7
Badge +19
@dropje99, Bij jou staat de Outgoing server (SMTP) nog op 25, deze moet gewijzigd worden naar 587. Wil je dit proberen? Voor zover ik kan zien staan de rest van de instellingen wel goed.
Heb het aangepast, maar lost het probleem niet op. PC opnieuw opgestart maar ook dit zonder resultaat.
wat valt er nog meer te doen?
Reputatie 7
Badge +19
@dropje99 Wat balen 😞 Je hebt in je vorige bericht een printscreen gestuurd van het tabblad Advanced. Zou je ook nog een printscreen willen maken van Outgoing Server? Misschien zie ik daar nog bijzonderheden. Daarnaast wil ik je nog eens vragen om deze stappen goed te doorlopen, met deze instellingen moet het werken.


Verder heb ik alle stappen nogmaals doorlopen conform instructies. dat pikt de service tool van kpn niet.
outgoing server wordt weer mail.kpnmail.nl in plaats van smtp.kpnmail.nl

De IMAP wordt weer 143, de SMTP wordt weer 25. allemaal terug gezet door de service tool.

ik krijg sterk de indruk dat het meer aan de kpn-server ligt.

groeten,
Rob
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @dropje99, Excuses voor mijn late reactie, ik was een paar dagen onverwachts afwezig. Als de mails op de juiste manier binnenkomen op onze webmail gaat het op onze server goed. Op je telefoon gaat het ook goed. We zoeken verder naar een oplossing. Welke outlook versie heb je in gebruik en welke melding krijg je wanneer je een e-mail probeert te sturen?
Heb je al eens in andere mappen, b.v. SENT, gekeken?
ik werk in outlook 2013. mails versturen gaat prima, krijg geen enkele melding.

waarom zou het op de pc in andere mappen staan als ze in webmail en op telefoon goed staan?
Reputatie 7
Badge +19
@dropje99, Ik heb nog een collega laten meelezen en ook hij komt tot de conclusie dat het een wat vreemd probleem is. Heb je misschien in het verleden bepaalde archiveringsregel toepast waardoor oudere mails niet (direct) zichtbaar zijn? Als dit niet het geval is kunnen we je alleen nog adviseren om het account verwijderen uit outlook en opnieuw instellen. Voordat je dit doet kun je ook nog eens contact zoeken met Microsoft, misschien weten zijn waar het aan ligt dat je sommige e-mails in bepaalde folders niet ziet.
Marina,
het is inderdaad een vreemd probleem. Heb zelf ook al ctc gehad met Microsoft. zij weten het ook niet.
Heb zeker de laatste tijd geen archiverings regels oid veranderd, en het zijn allemaal recente emails (minder dan 6 maanden gelden of jonger).

Ga nog verder zoeken en anders inderdaad het account opnieuw installeren.

dank voor de moeite,

Rob
Reputatie 7
Badge +19
Jammer dat Microsoft het ook niet weet. Mocht je het probleem alsnog oplossen, laat je het dan nog weten?
Zal ik doen

Reageer