Beantwoord

Email installeren maar wat en welke? E-mailaccount of emailalias

  • 20 October 2019
  • 3 reacties
  • 542 keer bekeken

Hi,

Ik heb diverse emailaccounts met daaronder diverse emailaliassen. Nu heb ik de wachtwoorden van de emailaccounts online gewijzigd  (email.kpn.com/emailboxen).

In het scherm van het betreffende e-mailaccount “E-mail account instellingen” staat tevens “Verzend e-mailadres” Daar kun je kiezen uit het e-mail account of uit de e-mailaliassen die onder dat e-mailaccount hangen.

Deze emailadressen (de aliassen) heb ik op PC's en Mobiel geinstalleerd.

 

Nu loop ik tegen het fenomeen aan dat webmail van KPN het wel doet. Dat betekent dat wachtwoorden juist zijn doorgevoerd/ingevoerd.

Alleen nu op pc's en mobiel krijg ik foutmeldingen over imap.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl.

 

Vragen:

-Nu is mijn vraag wat moet ik doen?

-Wat moet ik waar invullen? Is de “gebruikersnaam” het e-mailaccount of is het de emailalias? Daar wordt naar gevraagd bij invullen inkomende server en uitgaande server op mobiel en bij Outlook idem.

-Welk adres moet ik online kiezen als verzend e-mailadres (op pagina email.kpn.com/emailboxen)?

 

Voorbeeld:

Stel dat e-mailaccount is:

emailaccount123@kpnmail.nl

 

en aliassen die eronder hangen zijn:

AliasHelp12234@kpnmail.nl

AliasHetantwoord1234@kpnmail.nl

 

Wanneer ik emailadres  “AliasHetantwoord1234@kpnmail.nl” zou willen installeren. 

Welke gebruikersnaam moet ik dan gebruiken? “emailaccount123@kpnmail.nl” of “AliasHetantwoord1234@kpnmail.nl"? 

 

En op dashboard online (email.kpn.com/emailboxen)? Welk adres moet ik kiezen als “Verzend-adres”?

Ik hoor graag in deze want ik zit een beetje met de handen in het haar.

Bij voorbaat veel dank.

 

Groet Allard

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 22 October 2019, 16:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @AllardVeen, welkom bij ons op het forum. Goed dat je ons gevonden hebt. Om de e-mail in te stellen gebruik je altijd het e-mailaccount. Aliassen kunnen niet als gebruikersnaam ingesteld worden. Wel kunnen die als antwoordadres (of verzendadres) worden ingesteld, dat is het adres wat de ontvanger van de mail ziet als de verzender. Je verstuurt ze dan in werkelijkheid via "emailaccount123@kpnmail.nl”, maar voor de ontvanger lijkt het erop dat het komt vanaf “AliasHetantwoord1234@kpnmail.nl" of “AliasHelp12234@kpnmail.nl", net welke jij wilt dat mensen daar zien staan.

Naast in de online dashboard kan je ook in de instellingen op de pc een antwoordadres aangeven. Lukt het daarmee om het in te stellen?

Reputatie 7
Badge +24

Nou... volgens mij werkt het inloggen op de servers ook prima met een alias hoor...

Reputatie 7
Badge +24

Ik moet zeggen dat ik meestal het hoofd-adres van de mailbox gebruik, maar in mn gmail app gebruik ik wel een alias om in te loggen, en dat werkt ook prima. Kijk maar:

:wink: