Beantwoord

email instellen

• 6 maart 2018
  • 8 reacties
  • 200 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik kan geen email ontvangen of verzenden via mijn telefoon. Als ik de instellingen controleer krijg ik steeds de mededeling dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden.
Gisteren en vorige week kreeg ik een mededeling van het KPN abuseteam dat er reden was om mijn mail adres te blokkeren totdat ik mijn wachtwoord had veranderd. Dat is gedaan en eerder was alles in orde maar nu dit.
Kan dat op een of andere manier de oorzaak zijn van mijn problemen ?

Even wat details ( misschien onbelangrijk, maar ja )

Bij instellingen van de inkomende server. emailadres en gebruikersnaam zijn vaag zichtbaar maar niet 'actief ' kan er niet op klikken, wachtwoord is ingevuld, maar is niet mijn KPN wachtwoord. Poort is goed ( 993 )
Bij uitgaande server ( smtp,.kpnmail.nl ) poort 465 ( moet 587 zijn ) maar als ik dat probeer te veranderen krijg ik weer de mededeling dat er niet veilig met de server verbonden kan worden. en de installatie niet kan worden voltooid.

Wie kan hulp bieden ?
( op mijn computer werkt alles wel )
Alvast bedankt.
Peter.
icon

Beste antwoord door Paul_ 8 maart 2018, 14:17

Hoi Peter, aangezien de e-mail wel werkt op de computer vermoed ik toch dat het fout gaat ergens bij de instellingen. Mijn advies is om het account een keer helemaal vanaf het begin opnieuw in te stellen m.b.v. deze toestelhulp voor jouw Samsung J3.

Dan zou het toch echt moeten werken. Als ook dat niet lukt zie ik graag wat screenshots van de instellingen. Dan zoeken we waar het fout gaat.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge
Nog wat aanvullende informatie. Ik kan nog steeds geen mail ontvangen/verzenden.
Alle instellingen kloppen. Ik ben niet de eerste met dit probleem heb ik online gezien, maar ik heb nergens een oplossing gezien.
Is er niemand die een oplossing heeft ?

Peter.
Reputatie 7
Badge +18
hallo @petersteinmeije
Fijn die aanvullende info, maar de info waarop we wachten is het merk en type telefoon van je.
Er zijn zovele telefoons, en elke telefoon is weer anders, dus is het antwoorden op je vraag zonder die gegevens erg moeilijk.
Reputatie 3
Badge
Hallo Huistijger
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het een KPN probleem was.
Hier dan de gevraagde informatie : het is een Samsung Galaxy J3 ( 2016 ). Modelnummer SM J320FN
Android -versie 5.1.1.

Bedankt voor jouw reactie
Peter.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Peter, aangezien de e-mail wel werkt op de computer vermoed ik toch dat het fout gaat ergens bij de instellingen. Mijn advies is om het account een keer helemaal vanaf het begin opnieuw in te stellen m.b.v. deze toestelhulp voor jouw Samsung J3.

Dan zou het toch echt moeten werken. Als ook dat niet lukt zie ik graag wat screenshots van de instellingen. Dan zoeken we waar het fout gaat.
Reputatie 3
Badge
Hallo Paul
Misschien begrijp ik het niet goed, maar als ik de stappen volg, aankom op ' invoeren email en wachtwoord ' krijg ik de mededeling dat het email adres al in gebruik is en kom dan niet verder.
Nog iets ( en misschien dat dit er los van staat ) één van mijn computers vraagt nu ook steeds om een wachtwoord ( imap ) en accepteert het ook niet.
De andere computer doet het nog steeds probleemloos. ( maar hoe lang nog ? )

Groeten
Peter.
Reputatie 7
Badge +24
de mededeling dat het email adres al in gebruik is en kom dan niet verder.

Dit komt waarschijnlijk omdat je het account al hebt ingesteld. Je kan het beste eerst het account eerst helemaal verwijderen van je mobiel, en dan voor voor af aan beginnen.

één van mijn computers vraagt nu ook steeds om een wachtwoord ( imap ) en accepteert het ook niet.

Dan lijkt het wachtwoord niet te kloppen. Zou je eens in de webmail willen inloggen? Lukt dat wel gewoon? Dat kan hier: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp
Mocht dat ook niet lukken dan kan je hier een nieuw wachtwoord aanmaken: https://cscmail.kpnmail.nl/wachtwoordreset/
Bij gebruikersnaam heb je het volledige e-mailadres ingevuld neem ik aan?

Let wel op. Zodra je een nieuw wachtwoord aanmaakt moet die ook op de andere computers worden ingevoerd dus daar zie je dan ook zo'n melding staan.

Reputatie 7
Badge +24
Is het nog gelukt @petersteinmeije?
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb geen reactie meer van je gezien @petersteinmeije dus ga ik ervan uit dat het is gelukt. Anders hoor ik het graag!

Reageer