Beantwoord

email instellen in outlook 2016 app

  • 9 maart 2016
  • 50 reacties
  • 10366 keer bekeken

Ik probeer mijn e-mail toetevoegen in de oulook 2016 app.

Maar dit lukt niet krijg elke keer de volgende melding

Kan niet aanmelden

aanmelding mislukt.

Controleer de insellingen van je IMAP-server en probeer het opnieuw

heb dit ingevuld

heb de app geopend en dan op toevoegen geklikt en dan gekozen voor IMAP

IMAP-server voor inkomende e-mail

IMAP-hostnaam

pop.kpnmail.nl

IMAP-gebruikersnaam

mijn mail adres

IMAP wachtwoord

mijn wochtwoord van mailadres

SMTP-server voor uitgaande e-mail

SMTP-hostnaam

mail.kpnmail.nl

SMTP-gebruikersnaam

mijn mail adres

SMTP wachtwoord

mijn wochtwoord van mailadres

Wat heb ik verkeerd gedaan

icon

Beste antwoord door Vikash 18 juni 2018, 08:37

Goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen door een update en dat je weer kan mailen vanuit Outlook. Mocht je mijn hulp nog nodig hebben in de toekomst dan hoor ik dat graag van je!
Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Het gaat bijna goed, maar bij IMAP Hostnaam wil je: imap.kpnmail.nl

Als je nog ergens poortnummers in kan vullen dan wil je bij IMAP 993 en bij SMTP 587. Als deze optie er niet is, en het werkt nog niet, hoor ik het graag!

Robin
Bedankt voor u reactie

Ik kan helaas geen poortnummer invullen
IMAP had ik ook al geprobeerd en werkt ook niet
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dan wil je als IMAP Hostnaam, "imap.kpnmail.nl:993" invullen en voor SMTP wil je "mail.kpnmail.nl:587" invullen.

Robin
RobinFlikkema schreef op 9 mar '16 om 11:29u
Hoi,

Dan wil je als IMAP Hostnaam, "imap.kpnmail.nl:993" invullen en voor SMTP wil je "mail.kpnmail.nl:587" invullen.

Robin 
En nu werkt het wel

Heel erg bedankt had hier nooit achter gekomen

Reputatie 7
Badge +24
; gelukkig is @RobinFlikkema er 😃

Ik heb het allemaal geprobeerd maar krijg het nog niet voor elkaar
Reputatie 7
Badge +30
Wat gaat er mis dan
Het inloggen lukt al niet. Waar vind ik mijn imap wachtwoord.

Hij zegt email certificaat is ongeldig

Imap wachtwoord is rood smtp wachtwoord ook
Reputatie 7
Badge +30
Het imap en smtp wachtwoord is gelijk aan het wachtwoord voor webmail

Heb je een screenshot van die melding over het certificaat?
Ga het eerst nog een keer proberen met wachtwoorden
Zelfs met alle wachtwoorden in gevuld en alles wat hierboven is beschreven lukt het niet
Reputatie 7
Badge +30
Zelfs met alle wachtwoorden in gevuld en alles wat hierboven is beschreven lukt het niet
En als je gewoon op aanmelden drukt?
Nee helaas. Weer dezelfde melding
Noundan maar geen mail op mijn telefoon. Jammer maar helaas
Reputatie 7
Badge +30
Maar welke instellingen gebruik je nu dan qua server, poort e.d.. Want de instellingen die ik eerder noemde werken
Alles wat je in bovenstaande berichten hebt genoemd heb ik ook ingevuld.
Inmiddels nogmaals geprobeerd en nu krijg ik dit
Reputatie 7
Badge +30
Alles IMAP gerelateerd is dus goed. Kan je aangeven wat je nu precies bij SMTP hebt staan? Staat authenticatie aan? Mailadres ingevuld? Wachtwoord ingevuld? SSL/TLS of STARTTLS aangezet? Poort er bij gezet?
Bij smtp vul ik in mail.kpnmail.nl:587
Ik geef het op. Krijg het niet voor elkaar
Reputatie 7
Badge +30
Bij smtp vul ik in mail.kpnmail.nl:587
Ja maar daarnaast wil je ook aangeven dat (wachtwoord)autheticatie nodig is en eventueel nog SSL/TLS gebruikt moet worden
Het zal echt wel aan mij liggen maar ik kan geen poort of iets invullen. En ook geen authenticatie voor wachtwoord oid. Ik geef het op. Gaat hem niet worden
Ik krijg na harde reset van gsm ineens ook hetnet account niet meer toegevoegd aan Outlook app;(
Lieve jongens en meisjes bij de kpn.
Ik kan voor iedere provider outlook 2016 configureren, bij allemaal imap bij de meeste ook pop3.
Echter voor kpnmail is het niet te doen.

Zouden jullie in plaats van voor de honderdste keer de verkeerde procedure te linke nu een eindelijk de oplossing bij jezelf willen zoeken?

Vooralsnog is de enige oplossing: overstappen.

Admin: dubbele bericht in ander topic verwijderd
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Fred! Wat gaat er precies mis dan? Kun je wel inloggen op de webmail?

Reageer