Beantwoord

email instellen in outlook 2016 app

• 9 maart 2016
  • 50 reacties
  • 10992 keer bekeken

Ik probeer mijn e-mail toetevoegen in de oulook 2016 app.

Maar dit lukt niet krijg elke keer de volgende melding

Kan niet aanmelden

aanmelding mislukt.

Controleer de insellingen van je IMAP-server en probeer het opnieuw

heb dit ingevuld

heb de app geopend en dan op toevoegen geklikt en dan gekozen voor IMAP

IMAP-server voor inkomende e-mail

IMAP-hostnaam

pop.kpnmail.nl

IMAP-gebruikersnaam

mijn mail adres

IMAP wachtwoord

mijn wochtwoord van mailadres

SMTP-server voor uitgaande e-mail

SMTP-hostnaam

mail.kpnmail.nl

SMTP-gebruikersnaam

mijn mail adres

SMTP wachtwoord

mijn wochtwoord van mailadres

Wat heb ik verkeerd gedaan

icon

Beste antwoord door Vikash 18 juni 2018, 08:37

Goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen door een update en dat je weer kan mailen vanuit Outlook. Mocht je mijn hulp nog nodig hebben in de toekomst dan hoor ik dat graag van je!
Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen door een update en dat je weer kan mailen vanuit Outlook. Mocht je mijn hulp nog nodig hebben in de toekomst dan hoor ik dat graag van je!
Reputatie 1
Badge
.....
Zie ook dat er een nieuwe update is voor de app. Zal het nog es proberen.
gr Marten

Bingo, nu doet hij het!
Je kunt nog steeds geen coderingstype invullen, maar wellicht dat de update voor een reset zorgde?
Reputatie 1
Badge
Hetzelfde verhaal zie je hier: https://forum.kpn.com/e-mail-10/email-in-android-outlook-2016-app-mail-server-certificate-invalid-426143/index2.html#post630012

Zie ook dat er een nieuwe update is voor de app. Zal het nog es proberen.
gr Marten
Reputatie 1
Badge
...
Microsoft support blijft vragen om screenshots, die ik niet kan geven want het account kan niet worden aangemaakt. Ik ben meteen alles kwijt en moet de hele riedel opnieuw invullen. Men weigert mijn vraag of je in de App SSL/TSL zaken kunt invullen. ...

Eindelijk antwoord: in de app kun je geen coderings-type aangeven/instellen.
Reputatie 7
Badge +17
Jammer dat het niet gelukt is om het mail adres is te stellen.😥 Je zal het wel ergens moeten invullen, anders zal het niet werken. Ik zou je willen vragen om een KPN Winkel binnen te stappen op het moment dat je toevallig in de buurt bent, dan kan de medewerker in de winkel het toestel bekijken en instellen. Tot die tijd kan je eventueel gebruik maken van de Mail app van Andriod 7.0.
Reputatie 1
Badge
Ja, gaat prima met de Mail app in Andorid 7.0
POP zelfde foutmelding. En bovendien, de OUTLOOK geeft alleen IMAP velden. Daar vul ik dan de POP gegevens in.
Microdoft support blijft vragen om screenshots, die ik niet kan geven want het account kan niet worden aangemaakt. Ik ben meteen alles kwijt en moet de hele riedel opnieuw invullen. Men weigert mijn vraag of je in de App SSL/TSL zaken kunt invullen. Zoals ik zei: het is 2018, het een zeer simpele vraag: Kan ik dat invullen JA/NEE. KPN blijft roepen in alle pagina's "Vink SSL of TSL aan" Maar dan kan NIET in de outlook app.
Het is mooi geweest.
Dank voor de ondersteuning.
Goedemorgen MHRenkema, ik neem het even van mijn collega over :-)

Wat vervelend dat je nog steeds deze error krijgt te zien. Lukt het wel op de aanwezige mail app van Android? Het maakt niet uit of je POP of IMAP gebruikt om dit even te testen.

Je kan natuurlijk ook naar een KPN Winkel gaan met het toestel zodat ze het daar voor jou kunnen instellen. :-)

Ik lees even mee. Bij mij werkt het account in Gmail namelijk wel, maar in Outlook niet.
(Nokia 6)
Reputatie 7
Badge +17
Goedemorgen MHRenkema, ik neem het even van mijn collega over :-)

Wat vervelend dat je nog steeds deze error krijgt te zien. Lukt het wel op de aanwezige mail app van Android? Het maakt niet uit of je POP of IMAP gebruikt om dit even te testen.

Je kan natuurlijk ook naar een KPN Winkel gaan met het toestel zodat ze het daar voor jou kunnen instellen. 🙂
Reputatie 1
Badge
Nee hoor, ook onbeveiligd: Inlog fout. Je emialservercertificaat is ongeldig.
Wil je toch aanmelden?

Als ik dat doe, blijft bovenstaande error terugkomen.
Reputatie 1
Badge
Hoi Jorrit,
Nee, die optie krijg je niet. Waarom is mij een raadsel en ook dat het allemaal zo complex is. Het idee dat jullie tientallen telefoons op die pagina hebben. Nou ja.
Ik zal kijken of onbeveiligd wel werkt.
Reputatie 4
Badge +6
Je merk en type toestel wist ik nog niet. 😉 Maar de link die ik je stuurde was dan niet toereikend. Dat snap ik. Voor zover ik weet is het beter om niet zonder beveiliging in te stellen zoals STARTTL, TLS of SSL. Krijg je deze optie ook niet wanneer je een nieuw account instelt?
Je kan een onbeveiligde verbinding instellen met deze gegevens: Gebruik poort 143 voor inkomend en poort 25 voor uitgaand. Bekijk onze e-mailservers voor meer informatie.
Reputatie 1
Badge
Sorry, maar dat is zinloos want:
1. Mijn telefoon staat er niet bij (Nomu S10)
2. DIT: Bij Beveiligingstype, controleer of SSL gekozen is. Dat kan je in de Outlook App niet checken, want die optie komt nergens voor. Ik heb dat ook aan Micrisoft gevraagd, maar alleen maar miscommuicatie: O, u kunt niet inloggen? Nee, ik weten of of ik ergens de optie SSL of FLS kan zetten, want ik krijg steeds de melding dat het certificaat ongeldeig is.....

Hoe simpel kan de vraag zijn:

Voor KPN: Ik kan de optie SSL/TSL aanpassen, want die is er niet. Kan het zonder?
Voor MIcrosoft: Waarom kan ik de Optie SSL/TSL niet keizen.

Echt geen RocketScience hoor ... 🙂
Reputatie 4
Badge +6
Hoi MHRenkema, jij maakt ook gebruik van Outlook 2016? Controleer dan voor de zekerheid je instellingen met de stappen op deze link. Ik ben benieuwd of dat het voor je oplost!
Reputatie 4
Badge +6
Fijn om te horen dat het nu is opgelost Martjuh. Mocht je weer vragen hebben, laat het ons gerust weten!
Martjuh, zou je een foto of screenshot kunnen sturen van hoe de instellingen op dit moment zijn? Je mag je mailadres en dergelijke natuurlijk afschermen. Zorg er dan voor dat alle instellingen goed zichtbaar zijn. Wellicht komen we er dan samen toch uit! Nog bedankt voor je reactie, inmiddels heb ik het voor elkaar gekregen (waardoor geen idee, misschien een update). Ik hoop dat de mensen die ook met hetzelfde probleem zitten als ik had dat het snel wordt opgelost!
Reputatie 1
Badge
Of aan KPN. Die zou het protocol kunnen laten voor wat het is als het om deze app gaat. Blijkbaar gaat het bij anderen wel goed en in veel gevallen ook niet.
Hier hetzelfde probleem. Mijn telefoon geeft ook niet de optie om een protocol in te stellen. Weet niet of dit aan de app of aan het toestel ligt.
Reputatie 1
Badge
Ik heb de vraag ook bij Microsoft neergelegd. Ik denk dat het ligt aan het feit dat je geen SSL of TSL kunt selecteren.
Reputatie 1
Badge
Nieuw bij KNP email. En ook ik krjig de melding omtrent het servercertificaat.
Ga ik door, dan krijg ik de melding"Inlog fout".
Volgenstaande procedure naugezet. Aantal keren geprobeerd.
Vervelende is ook, dat je iedere keer helemaal opnieuw moet beginnen, omdat het account niet aangemaakt wordt. Ik heb het idee dat de codering SSL/TSL/ect belangrijk is, maar die kan ik niet instellen.
Wie kan helpen?
Reputatie 5
Badge +11
Martjuh, zou je een foto of screenshot kunnen sturen van hoe de instellingen op dit moment zijn? Je mag je mailadres en dergelijke natuurlijk afschermen. Zorg er dan voor dat alle instellingen goed zichtbaar zijn. Wellicht komen we er dan samen toch uit!
@FredVonk1970: Is het al gelukt of kan ik je hier nog mee helpen? Ik kan wel gewoon inloggen in de webmail en ook in de outlook mail op mijn laptop. Behalve op de app op mijn telefoon.
oplossing gevonden

als username het volledige email adres gebruiken voor zowel imap als smtp en dan gewoon doorgaan bij de melding dat het emailcertificaat niet goed is....Werkt bij mij....succes..
Wat gaat er toch mis met kpnmail en de outlook app ...

Ik krijg het net als bovenstaande personen het niet voor elkaar om mijn kpnmail.nl in te stellen in de outlook app. Wordt er echt gek van onderhand.
Ik wil gewoon mijn mail op de outlook app krijgen.

Wie o wie heeft de gouden tip i.p.v. telkens hetzelfde zeggen over de server hostnamen?
ik heb dezelfde problemen als in deze thread besproken wordt.. krijg het niet voor elkaar in de android outlook app. Iemand suggesties...? ik heb een planet email account e krijg ook een certificaat melding en vervolgens bij doorgaan een afwijzing....
Reputatie 7
Badge +28
@FredVonk1970: Is het al gelukt of kan ik je hier nog mee helpen?

Reageer