Beantwoord

email instellen in outlook 2016 app

  • 9 maart 2016
  • 50 reacties
  • 10958 keer bekeken

Ik probeer mijn e-mail toetevoegen in de oulook 2016 app.

Maar dit lukt niet krijg elke keer de volgende melding

Kan niet aanmelden

aanmelding mislukt.

Controleer de insellingen van je IMAP-server en probeer het opnieuw

heb dit ingevuld

heb de app geopend en dan op toevoegen geklikt en dan gekozen voor IMAP

IMAP-server voor inkomende e-mail

IMAP-hostnaam

pop.kpnmail.nl

IMAP-gebruikersnaam

mijn mail adres

IMAP wachtwoord

mijn wochtwoord van mailadres

SMTP-server voor uitgaande e-mail

SMTP-hostnaam

mail.kpnmail.nl

SMTP-gebruikersnaam

mijn mail adres

SMTP wachtwoord

mijn wochtwoord van mailadres

Wat heb ik verkeerd gedaan

icon

Beste antwoord door Vikash 18 juni 2018, 08:37

Goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen door een update en dat je weer kan mailen vanuit Outlook. Mocht je mijn hulp nog nodig hebben in de toekomst dan hoor ik dat graag van je!
Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dan wil je als IMAP Hostnaam, "imap.kpnmail.nl:993" invullen en voor SMTP wil je "mail.kpnmail.nl:587" invullen.

Robin
oplossing gevonden

als username het volledige email adres gebruiken voor zowel imap als smtp en dan gewoon doorgaan bij de melding dat het emailcertificaat niet goed is....Werkt bij mij....succes..
Reputatie 7
Badge +24
; gelukkig is @RobinFlikkema er 😃

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Het gaat bijna goed, maar bij IMAP Hostnaam wil je: imap.kpnmail.nl

Als je nog ergens poortnummers in kan vullen dan wil je bij IMAP 993 en bij SMTP 587. Als deze optie er niet is, en het werkt nog niet, hoor ik het graag!

Robin
RobinFlikkema schreef op 9 mar '16 om 11:29u
Hoi,

Dan wil je als IMAP Hostnaam, "imap.kpnmail.nl:993" invullen en voor SMTP wil je "mail.kpnmail.nl:587" invullen.

Robin 
En nu werkt het wel

Heel erg bedankt had hier nooit achter gekomen

Reputatie 1
Badge
Of aan KPN. Die zou het protocol kunnen laten voor wat het is als het om deze app gaat. Blijkbaar gaat het bij anderen wel goed en in veel gevallen ook niet.
Reputatie 4
Badge +6
Fijn om te horen dat het nu is opgelost Martjuh. Mocht je weer vragen hebben, laat het ons gerust weten!
Reputatie 7
Badge +17
Goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen door een update en dat je weer kan mailen vanuit Outlook. Mocht je mijn hulp nog nodig hebben in de toekomst dan hoor ik dat graag van je!
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Fred! Wat gaat er precies mis dan? Kun je wel inloggen op de webmail?
Reputatie 7
Badge +28
@FredVonk1970: Is het al gelukt of kan ik je hier nog mee helpen?
Reputatie 5
Badge +11
Martjuh, zou je een foto of screenshot kunnen sturen van hoe de instellingen op dit moment zijn? Je mag je mailadres en dergelijke natuurlijk afschermen. Zorg er dan voor dat alle instellingen goed zichtbaar zijn. Wellicht komen we er dan samen toch uit!
Reputatie 7
Badge +30
Wat gaat er mis dan
Reputatie 7
Badge +30
Het imap en smtp wachtwoord is gelijk aan het wachtwoord voor webmail

Heb je een screenshot van die melding over het certificaat?
Reputatie 7
Badge +30
Zelfs met alle wachtwoorden in gevuld en alles wat hierboven is beschreven lukt het niet
En als je gewoon op aanmelden drukt?
Reputatie 7
Badge +30
Maar welke instellingen gebruik je nu dan qua server, poort e.d.. Want de instellingen die ik eerder noemde werken
Reputatie 7
Badge +30
Alles IMAP gerelateerd is dus goed. Kan je aangeven wat je nu precies bij SMTP hebt staan? Staat authenticatie aan? Mailadres ingevuld? Wachtwoord ingevuld? SSL/TLS of STARTTLS aangezet? Poort er bij gezet?
Reputatie 7
Badge +30
Bij smtp vul ik in mail.kpnmail.nl:587
Ja maar daarnaast wil je ook aangeven dat (wachtwoord)autheticatie nodig is en eventueel nog SSL/TLS gebruikt moet worden
Hier hetzelfde probleem. Mijn telefoon geeft ook niet de optie om een protocol in te stellen. Weet niet of dit aan de app of aan het toestel ligt.
Goedemorgen MHRenkema, ik neem het even van mijn collega over :-)

Wat vervelend dat je nog steeds deze error krijgt te zien. Lukt het wel op de aanwezige mail app van Android? Het maakt niet uit of je POP of IMAP gebruikt om dit even te testen.

Je kan natuurlijk ook naar een KPN Winkel gaan met het toestel zodat ze het daar voor jou kunnen instellen. :-)


Ik lees even mee. Bij mij werkt het account in Gmail namelijk wel, maar in Outlook niet.
(Nokia 6)
Bedankt voor u reactie

Ik kan helaas geen poortnummer invullen
IMAP had ik ook al geprobeerd en werkt ook niet
Ik heb het allemaal geprobeerd maar krijg het nog niet voor elkaar
Het inloggen lukt al niet. Waar vind ik mijn imap wachtwoord.

Hij zegt email certificaat is ongeldig

Imap wachtwoord is rood smtp wachtwoord ook
Ga het eerst nog een keer proberen met wachtwoorden
Zelfs met alle wachtwoorden in gevuld en alles wat hierboven is beschreven lukt het niet
Nee helaas. Weer dezelfde melding

Reageer