Beantwoord

Email instellen via office outlook op telefoon

  • 21 December 2020
  • 19 reacties
  • 353 keer bekeken

Hallo beste,

Ik heb op me telefoon Outlook geïnstalleerd en wil daar kpn mail op hebben.

NU is het zo dat ik een account kan toevoegen, dat is geen probleem, en dat gaan de instellingen ook er ook zoals op jullie site staan,

Maar om nu een mail te verzenden of te ontvangen lukt niet dan blijft hij draaien en verstuurd het niet.

op me laptop heb ik ook office 2019 gene probleem die ontvang en verzend.

web mail kan ik ook inloggen en gaat ook goed.

Waarom Office op me telefoon ,,omdat via me werk een office 365 gebruiken en ik daar ook de mail van kan lezen.

 

 

 

icon

Beste antwoord door wjb 21 December 2020, 21:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7

Dit issue is al door meerdere mensen, waaronder mijzelf, bij Microsoft gemeld. Het probleem lijkt in de Outlook app te zitten en Microsoft heeft aangegeven met een fix te zullen komen.

Oke.

Dus maar even wachten.

Ik zie nu ook dat ik nog een email icoon op me telefoon heb kan iet zie welke maar is een oranje app met witte enveloppe er op en daar werkt alles  wel??

Maar niet in de Office app ,,, nu maakt het me niet uit om die te gebruiken, en dan daar mijn werk in te zetten maar dat gaat dus ook niet dan werkt me mail van het werk niet.

Ik denk dat we even moet wachten voordat alles overhoop ligt.

 

wet wel gaat kom ik nu achter dat alles in pop mail wel lukt .

en niet in  imap

 

 

U antwoord lijkt te kloppen.

Mijn neeft heeft ziggo en daar het zelfde mee wel pop maar geen imap.

 

Reputatie 7

U antwoord lijkt te kloppen.

Mijn neeft heeft ziggo en daar het zelfde mee wel pop maar geen imap.

Wat klopt er dan niet aan mijn antwoord?

Ik bedoel er mee. u schrijft dat het een bug in office is.

Daarmee wil ik zeggen dat u gelijk heeft.

Anders zou dit bij ziggo niet zo zijn maar is het zelfde.

Het is van mij kant geen kritiek.

Ik wacht gewoon ff af.

 

 

 

 

Hallo beste.

Is er al iets bekend of er mogelijkheden zijn om het wrl goed in te stellen.

Zo graag willen dat het gewoon werkt.

 

 

Hallo graag wil ik nog eens de vraag stellen over het volgende.

Ik heb op me telefoon de office app staan, daar in staan 3 mail accounts alle maal in de I-map 

zoals: office zakelijk 365 werk mail

gmail van de vereniging

als ik nu KPN mail toevoeg  dan lukt dit niet, hij blijft hangen bij verzenden en of ontvangen. 

verwijder ik dit en doe de instellingen gebruiken van POp dan gaat het goed.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @De blauwe, helaas heeft microsoft het nog niet opgelost. In het onderstaande topic vind je daar (iets) meer over.
 

Waarom het niet werkt met je Gmail of zakelijke mailadres zou ik zo snel niet echt weten eigenlijk.

Iemand al een optie.

Toch vreemd dat dut zo lang moet duren.

Of het nu aan kpn ligt of niet. 

Dacht dat ze wel beter weten.

jammer

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @De blauwe, dit specifieke probleem lag bij Microsoft/Outlook maar zou inmiddels opgelost moeten zijn.
Mogelijk moet je nog wel je account opnieuw instellen, als dat opzich het probleem niet verhelpt staan in het topic waar ik hierboven naar refereerde nog een aantal andere instellingen die je kunt proberen.

Reputatie 7

Hoi @De blauwe, dit specifieke probleem lag bij Microsoft/Outlook maar zou inmiddels opgelost moeten zijn.

Vergeet het maar, dat probleem is nog steeds niet verholpen. :rage:

Oke bedankt alvast,voor je reaktie.

Most ik het dan op me laptop ook opnieuw instellen.

Daar werkt het wel.

Alleen op me mobiel niet.

 

 

Wjb dank je.

Wat is het dan war ik hier lees.

Ik heb dus het probleem maar snap er geen hol meer van.

Werkt het nu wel of niet.pffff

Reputatie 7

Het heeft een tijdje gewerkt door niet poort 587 te gebruiken maar poort 465 echter dat werkt al een tijdje ook niet meer.

Ik ben vsn mening dat KPN maar eens stevig beklag moet gaan doen bij Microsoft en als Microsoft zegt dat de oorzaak bij KPN ligt dan moet Microsoft ook maar een vertellen wat de oorzaak dan precies is.

Reputatie 7

@Thomas, Mag ik jou vriendelijk doch heel dringend vragen om eens stevig aan de bel te gaan trekken. Dit issue speelt nu al vele vele maanden en de work-around die een maandje of twee terug even gewerkt heeft doet het ook al een tijdje niet meer.

Het is echt te triest voor woorden dat wij als abonnees de dupe worden van het feit dat twee bedrijven er samen blijkbaar niet uitkomen.

Weet dat al mijn andere emailaccounts prima werken via de Outlook app op mijn Android machines. Het is alleen mijn @planet.nl account dat in alle toonaarden weigert om mails te versturen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het doorgegeven bij de verantwoordelijke collega's @wjb maar die geven aan hier verder niks mee te kunnen. Daar houdt het vrees ik ook een beetje op.

Reputatie 7

Dat is dan heel erg leuk immers het onderstaande krijg je in Outlook te zien.

Ik heb opnieuw een vrij venijnig bericht bij Microsoft achtergelaten maar ik hoop dat ook KPN de bovenstaande onder ogen gekregen heeft en zal analyseren of daar wellicht iets mis gaat.

Mijn vraag blijft waarom het fout loopt met mijn KPN account en mijn andere drie mail accounts (gmail.com, outlook.com en zakelijk) met 100% dezelfde instellingen (imap 993 en smtp 587) wel goed functioneren.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb daar geen antwoord op. Zoals je het beschrijft lijkt de outlook app het alleen moeilijk te hebben met mailadressen van providers. Ook bij onze oranje buren ervaren klanten ditzelfde probleem.

Reputatie 7

Dan wordt het echt zaak de druk op Microsoft eens stevig te verhogen.

Ik krijg helaas weer het standaard antwoord op mijn bericht.