Beantwoord

Email instellingen bij data only simm abonnement

  • 5 November 2019
  • 1 reactie
  • 164 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een data only simm abonnement afgesloten bij KPN echter loop ik tegen een muur van onwil op bij problemen met het instellen van email, en dan met name de verzendende kant.
Ik heb een eigen mail domein en hiervoor het ik de instellingen in Outlook opgegeven. Ontvangen gaat prima echter verzenden niet. Bij gebruik van de smtp server van het eigen domein krijg ik de melding “unable to relay” gebruik ik een smtp server van de kpn dan krijg ik de melding unable to relay without authentication.

Hiervoor contact opgenomen met 0800-0402 waarna de onderstaand kort beschreven ergernis begon.

De eerste KPN-medewerker haakte meteen toen hij er achter kwam dat ik de emailinstellingen wilde maken voor een niet-kpn-account. Moest ik zelf maar uitzoeken.

De tweede KPN-medewerker beweerde dat voor de authenticatie de inlognaam en wachtwoord van het KPN mailaccount moest worden gebruikt. Van deze gegevens ben ik niet op de hoogte want vanaf het moment van het afsluiten van mijn eerste KPN contract communiceert de KPN met mij via het email adres op mijn eigen mail domein. De medewerker vertelde dat hij geen inzicht had in deze gegevens en verbrak de verbinding met de mededeling dat ik de vraag maar in het forum moest stellen.

De derde KPN medewerker kon mijn KPN email account gewoon direct zeggen in tegenstelling tot meneer 2. Hij merkte echter op dat dit niet ging werken. Opgemerkt dat wat ik hem vroeg ook conform de inmiddels gevonden uitleg op de website van KPN is. Maar de heer beweerde dat hij deze vraag wel 1000 maal per dag kreeg en dat de informatie op de website van KPN niet correct was. Vraag gesteld waarom het er dan stond en dat het wijzigen van de betreffende pagina op de website misschien kon leiden tot het maar 5 maal per dag krijgen van de vraag. Een heel wazig verhaal volgde.
Aangegeven dat ik een redelijke ICT-achtergrond heb en dat ik kon begrijpen dat e.e.a. niet kon functioneren en dat ik de foutmeldingen en de oorzaak ervan begrijp. Toen maakte de KPN-medewerker de opmerking dat ik dan maar eens een vraagteken bij mijn eigen professionaliteit moest zetten. Hierna heb ik de verbinding maar verbroken.
 

Goed, dan de voor de hand liggende vraag: Hoe dien ik op een data only abonnement de smtp kant voor de email in te stellen. Welke server en wanneer authenticatie noodzakelijk is met welk account dan. Het mail account wat al bestaat uit de tijd dat ik mijn interactieve tv abonnement afsloot kan dit toch niet zijn. Hoe zou het dan zijn voor een gebruiker die dit data only abonnement als enige KPN service afneemt?

icon

Beste antwoord door Jiske_ 7 November 2019, 11:16

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +7

Hi @RvE68, welkom op ons KPN forum. Wel jammer dat het onder deze omstandigheden moet :slight_frown:  Ik kan me goed voorstellen dat je op elk moment via elk netwerk je mail kan versturen. Via dit topic kan je er meer informatie over vinden. Hier zie je instellingen en handige tips! 

 

 

Reageer