Beantwoord

Email lukt niet in te stellen op de laptop

  • 11 October 2019
  • 5 reacties
  • 256 keer bekeken

Ik vul het goede wachtwoord in en geeft aan klopt niet. Daarbij gebruik ik jullie instellingen. En geeft aan klopt niet.??
icon

Beste antwoord door huistijger 11 October 2019, 07:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Svenphilippen

Heb je het op onderstaande manier gedaan?
Zo niet vertel dan hoe jij het gedaan hebt en vertel waarin je dit instelt? Outlook of iets dergelijks?

Inkomende mail:
Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: inkomende mail: pop.kpnmail.nl)
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)
Vink TLS of SSL aan

Uitgaande mail:
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS of SSL aan

Voor de instellingen van de KPN email kun je ook hier de instellingen bekijken.
Eventueel kun je hier nog je e-mail wachtwoord resetten
Heb ik precies zo gedaan. Maar het is automatisch imap. Ik heb een hp laptop die dat standaart imap maakt. En server is of starttls of tls/ssl. Ik kan niet los ssl kieze
En hij geeft steeds aan wachtwoord klopt niet. Of is verouderd. Net nieuw ww gemaakt. En op de telefoon doet hij het gewoon altijd. Maar op de laptop niet. Niet via mail van windows 10 en ook niet modzilla tunderbird. En die van mijn vriendin doet het wel met de zelfde instellingen. Ik heb cobstand problemen met jullie mail. Sinds ik bericht kreeg dat ik blacklisted was. En dan krijg ik van jullie een adres waar ik dat kan veranderen. Nieuw ww gemaakt en nog steeds niets. Anders had ik graag een telefoontje gehad van jullie is. Want ik heb hier al tevaak voor moeten contact op nemen.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Svenphilippen. IMAP is juist prima en aanbevolen. Welk e-mailprogramma gebruik je? Zou je de uitgaande mailserver eens een keertje willen checken?

Er zijn wat nieuwe inzichten namelijk. Bij de uitgaande e-mailinstellingen geen SSL gebruiken, maar alleen TLS.

Uitgaande mail:
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS of SSL aan
Reputatie 7
Badge +21
Dank @Paul_ Heb de SSL ook doorgestreept.
Overigens kun je op de Mac en de iPhone alleen maar "TLS/SSL" aanklikken, maar dat werkt hier goed.
Reputatie 7
Badge +25
Ja precies. Je ziet het vooral bij oudere mailclients zoals Outlook 2011 op Mac. In de meeste mailprogramma’s wordt naast SSL onderwater TLS wel ondersteund. Dat maakt het allemaal niet echt overzichtelijker...