Beantwoord

Email mappen met Engelse termen

  • 6 September 2019
  • 11 reacties
  • 1915 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Als ik via Outlook (van Office) mail verstuur komt de verzonden mail daar waar die hoort: in de folder "Verzonden items". Klopt, hoort zo.
Maak ik gebruik van Webmail komt de verzonden mail ineens in een andere folder: "Sent". En dat is binnen Outlook een andere folder. Daarnaast wordt vreemd gestoeid met verwijderen van mail: de ene keer in "trash" de andere keer in "Verwijderde items". Ook de afhandeling van die mappen lijkt onlogisch.

Wie bij KPN heeft dat zo bedacht? En wanneer wordt de afhandeling voorspelbaar?


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nick83 6 September 2019, 12:34

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Dit is niet KPN maar Outlook die graag z'n eigen ding doet. Outlook maakt eigen mappen aan op baisis van de ingestelde taal en gebruikt die, in plaats van de al beschikbare mappen.
Reputatie 7
Badge +24
Idd. Dat is de fout van Outlook. Die gebruikt Nederlandse namen voor de folders. Wat natuurlijk belachelijk is. Het is veel beter wereldwijd overal dezelfde namen voor de mappen te gebruiken. En dan is "Sent" en "Trash" dus logisch.

Als je Mozilla Thunderbird gebruikt, dan heb je nergens last van en werkt het als een tierelier. Daar heten de mappen in het programma ook gewoon lekker Nederlands "Verzonden items", maar op de achtergrond komt de mail terecht in "Sent". Precies zoals het hoort.

Maar Microsoft kan dat natuurlijk weer niet, die heeft zn eigen gedachtegang over hoe bepaalde dingen georganiseerd moeten worden en trekt zn eigen nergens wat van aan.
Reputatie 7
Badge +7
Aanvullend hierop is het wel mogelijk in Outlook aan te passen waar verzonden items e.d. opgeslagen worden. Microsoft heeft hier help artikelen voor.
Reputatie 4
Badge +2

De tips van Microsoft gevonden (komt er eigenlijk op neer om de IMAP settings te resetten, en Outlook te vertellen dat de mail naar “Inbox” moet). Zit inmiddels ook op de nieuwe webmail.

Ging even goed (dacht ik). Ook het doorgeven van niet-spam en wel-spam gaat makkelijker dan eerst.

Kom ik er na een tijdje achter dat de suggesties hier op het forum niet kloppen. 

Er zijn ineens drie mappen verzonden items, een prullenbak, een map Verwijderde items, een map Ongewenste email en een map Spam.Hierboven is de screenprint van Webmail, hier onder van Outlook. En ja hoor, de Spam map met daarin een niet-spam mail. (maar daar gaat het nu niet om) is niet te zien.

en dus is de spam niet te bereiken via Outlook.

Bij deze dus een uitdaging aan de forum beheerders: wie vertelt mij nu eens volledig, werkend, in eindgebruikers beschrijving hoe ik nu met mail kan omgaan, waarbij de bovenstaande feiten óf niet plaatsvinden, óf volledig correct beschreven zijn zodat ik weet hoe ik alle mail kan terugvinden. Er zijn volgens mij nog steeds veel mensen die graag willen weten hoe ze Outlook kunnen gebruiken.

Reputatie 7

Hallo @AndreWrdn, daar ben je weer, met een aantal vragen. Ik beantwoord ze hieronder even stap voor stap.  

De tips van Microsoft gevonden (komt er eigenlijk op neer om de IMAP settings te resetten, en Outlook te vertellen dat de mail naar “Inbox” moet). Zit inmiddels ook op de nieuwe webmail.

Ging even goed (dacht ik). Ook het doorgeven van niet-spam en wel-spam gaat makkelijker dan eerst.

Kom ik er na een tijdje achter dat de suggesties hier op het forum niet kloppen. 

Er zijn ineens drie mappen verzonden items, een prullenbak, een map Verwijderde items, een map Ongewenste email en een map Spam.

Dat is bijzonder, maar verklaarbaar. De vraag heb je in het topic: Wijzigingen nieuw Webmail gesteld. We hebben 'm daar ook beantwoord. samengevat: Dubbele mappen is door het overzetten van jouw persoonlijke Webmail account ontstaan. Je kunt persoonlijke mappen aanmaken, behalve onder de naam 'verzonden items', want dit is een gereserveerde map. Als je voor de migratie, ergens een extra map had met die naam, dan is die overgezet naar je nieuwe Webmail. Waardoor mails dan soms in de ene en soms in de andere terecht komen. Het is daarom verstandig deze extra mappen te verwijderen, zodat alles in de juiste en enige map gearchiveerd kan worden.  
 

[...]hier onder van Outlook. En ja hoor, de Spam map met daarin een niet-spam mail. (maar daar gaat het nu niet om) is niet te zien.

en dus is de spam niet te bereiken via Outlook.

 

Dat klopt, SPAM map is alleen via Webmail te benaderen. 
 

Er zijn volgens mij nog steeds veel mensen die graag willen weten hoe ze Outlook kunnen gebruiken.

Dat kan ik me voorstellen. Gelukkig weet Microsoft dat ook, en heeft voor zijn Outlookgebruikers: Outlook Help

 

Reputatie 4
Badge +2

Dat klopt, SPAM map is alleen via Webmail te benaderen. 
 

Er zijn volgens mij nog steeds veel mensen die graag willen weten hoe ze Outlook kunnen gebruiken.

Dat kan ik me voorstellen. Gelukkig weet Microsoft dat ook, en heeft voor zijn Outlookgebruikers: Outlook Help

Het werken met Outlook is wat algemeen beantwoord, ik zou graag willen weten hoe ik met Outlook in relatie tot KPNMAIL kan / moet werken. In een van de andere posts staat dat ik ook met Outlook de mailbox kan benaderen, en ik kan zelfs spam afhandelen door spam te verhuizen van de inbox en de spam map.

Het discussieren wordt mij te tijdsverspillend. Ik heb het advies uit een van de andere posts opgevolgd en Outlook zo ingesteld dat Outlook correct omgaat met de mappen. Dat werkte een paar dagen. het plaatje zoals hier boven aangegeven werkte. Daarna verscheen spam niet meer, die bleek wel in Webmail in een aparte folder te staan.

 

Kan iemand zich voorstellen dat ik nog steeds de zelfde vraag heb:

Is het mogelijk een complete correcte, duidelijke beschrijving geven hoe ik om moet gaan met Outlook, Webmail en mail op Android en Apple in relatie met kpnmail? Alle accounts verwijderen? Daarna nieuw opzetten? Kan ik in Outlook (zoals elders aangegeven) spam corrigeren? Werkend op een schone PC, tablet en telefoon?

En hoe voorkom ik dat er een overvloed aan mappen ontstaat? En hoe zorg ik er voor dat als ik een mail weggooi dat er maar één map verwijderde items is, nog sterker als ik nu uit een van die mappen een mail verwijder die in een andere map verwijderde items weer terug komt.

In het kort hoe kan ik KISS (keep It Simple, Stupid) met KPNmail omgaan?

Reputatie 4
Badge +2

PS.: ik kan alleen Mijn Mappen verwijderen, alle andere dus NIET. En Spam komt niet in ongewenste mail!

Reputatie 4
Badge +2

En als klap op de vuurpijl: uit de volgende  mail

  van KPN:

Maakt u gebruik van een e-mailprogramma?
Wanneer u gebruik maakt van IMAP kunt u het bericht verslepen van de Spam folder naar Postvak IN en andersom. Ook hier vindt een automatische terugkoppeling plaats naar onze spamfilter leverancier.

 

Is het dan gek als ik intussen de weg helemaal kwijt ben? Dit heeft een paar dagen gewerkt: in Outlook mail uit de spam map naar Postvak IN, met Webmail daarna gecontroleerd en ja het klopte!  of het nog steeds werkt? ga morgen proberen!

Reputatie 4
Badge +2

De vraag is dus NIET opgelost

Reputatie 7
Badge +24

"Dat klopt, SPAM map is alleen via Webmail te benaderen."

Dat is niet waar. Ik heb in Thunderbird gewoon een spam map mét spam. En ook op mn telefoon:

 

Reputatie 7
Badge +24

En mijn webmail ...

... komt keurig overeen met Thunderbird:

 

Nou ja, verschillende aantallen mail, maar dat komt omdat deze schermafdrukken gemaakt zijn op verschillende dagen.

 

Reageer