Beantwoord

email mappenstructuur onvolledig op telefoon

  • 27 July 2020
  • 7 reacties
  • 186 keer bekeken

Reputatie 1

Na inloggen via webmail op mijn telefoon ontbreekt de map “nieuwsbrieven”. Op mijn laptop werkt het gewoon goed. Op mijn telefoon zie ik het aantal nieuwe berichten, waaronder die in de map “nieuwsbrieven”, maar wat ik ook probeer: die map kan op mijn telefoon niet zichtbaar worden gemaakt. Wat moet ik doen, en hoe, om op de telefoon die map ook te zien en berichten te kunnen verwijderen, beantwoorden of verplaatsen?

icon

Beste antwoord door RBxx 27 July 2020, 20:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is dat een map die u zelf gemaakt heeft? Want KPN heeft volgens mij op de webmail een nieuwsbrieven tab gemaakt, maar dat is geen map.

Reputatie 1

(Nick83): Zelf gemaakt? Ik weet het niet meer; het zou kunnen. Maar maakt dat verschil om op mijn telefoon die map ook te kunnen zien?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Brightnoise 

Webmail kent een onderverdeling in Postvak IN, ook wel Categorieën genoemd. Dat zijn de tabbladen boven het overzicht. Let wel: het is alleen visueel, de mailtjes staan allemaal gewoon in Postvak IN.

De categorieën zijn dus geen aparte mappen.

Je kan deze categorieën (gedeeltelijk) zelf aanpassen via de optie Weergave aan de rechterzijde.

Op het kleine scherm van de telefoon is echter geen plaats voor deze categorieën, dus past Webmail zich daarop aan en laat de categorieën weg. Zoals gezegd, je mist verder niets. Alle mailtjes staan ook daar in Postvak IN, maar alleen op één hoop.

Reputatie 1

RBxx (Ruud), dank voor het antwoord. Het is bij nadere controle precies zoals je beschrijft. Bedankt voor het meedenken; ook Nick83. Opgelost. Prettige avond!

Reputatie 1

(RBxx), (Nick83),

 

Het probleem is toch ingewikkelder. Wanneer ik inlog op de webmail via mijn laptop zie ik een map "Nieuwsbrieven” met daarin berichten die wel of niet geopend zijn. Alle ongeopende berichten zie ik WEL op mijn laptop staan, maar NIET op mijn telefoon. Wanneer ik op mijn telefoon naar “Mappen” ga, zie ik bij bijvoorbeeld dat er 2 nieuwe ongeopende berichten staan in de inbox. Kijk ik in de inbox, dan staan ze er niet (op mijn telefoon). Ook niet onderaan. Kijk ik via mijn laptop, dan is de map “nieuwsbrieven” gewoon zichtbaar en aan te klikken en kan ik de berichten wel openen en inzien.

 

Nadat ik ze eenmaal op de laptop heb geopend zijn ze daarna WEL te zien in de inbox op mijn telefoon. Ik mis dus, vooral op vakantie, berichten die door KPN worden gefilterd als berichten die in mijn nieuwsbrieven-box binnenkomen.

 

Blijft de vraag: hoe kan ik de map nieuwsbrieven ook op mijn telefoon zichtbaar en bereikbaar maken?

Wie weet een antwoord?

Brightnoise

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Brightnoise , dat is vreemd, ook zonder de 'submappen’ zou je alle mailtjes in de inbox van webmail op je telefoon moeten zien.

Zoals eerder gezegd, past de webmail zich aan op de beperkte schermruimte van je telefoon. Afhankelijk van telefoon(merk) en/of web browser kan je dit gedrag “voor de gek” houden.

Kijk of je in de instellingen van de web browser de keuze “Bureaublad versie” o.i.d. vindt. Daarmee gedraagt de telefoon zich als ‘desktop’ en zou je ook de Categorieën zoals “Nieuwsbrieven” moeten zien. Je zal alleen veel moeten scrollen en in/uit zoomen vanwege het kleine scherm.

Reputatie 1

RBxx en Nick83,

het probleem is opgelost. Je (RBxx) antwoorden zijn volledig geweest. Er was nog een enkel dingetje dat ik (**) over het hoofd had gezien: de sortering van de berichten op de telefoon. Na alle vinkjes bij het sorteren een keer uitgezet te hebben en daarna alleen de gewenste weer aan (sorteren op ongelezen en op nieuwste bericht) zie ik nu alle berichten.

(**): Uiteindelijk heb ik iemand van KPN helpdesk aan de lijn gekregen die me op dit spoor heeft gezet. Helaas ben ik haar naam vergeten. Maar het was zeker een compliment waard (i.t.t. andere ervaringen, zoals via de chat: daar heb ik heel slechte ervaringen opgedaan).

Dus dit forum heeft zich voor mij bewezen!

Nogmaals dank, allen!

Brightnoise

 

Reageer