Beantwoord

Email server reageert niet

  • 27 September 2019
  • 16 reacties
  • 904 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik krijg bij mijn email steeds de melding server pop3.kpnmail reageert niet.
weet niet hoe ik dit op moet lossen . Account verwijderen misschien.
instellingen heb ik nagekeken, maar zie niets bijzonders.

iemand een idee?.
icon

Beste antwoord door vc252 1 October 2019, 19:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

ik heb hetzelfde op mijn samsung tablet.

Heb net account verwijderd maar bij het aanmaken van de nieuwe account weer dezelfde melding 'kan niet veilig verbinden met server'. Dit heb ik sinds een paar dagen.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @vc252 en @cm76, welkom! Er zijn op dit moment problemen met e-mail. Die zouden verholpen moeten worden door het account opnieuw in te stellen. Als dat niet zo is, staan er in het startbericht nog twee andere mogelijkheden, namelijk het 'root certificaat' downloaden en/of een 'botsing' met GData Internet Security. Willen jullie kijken of de berichten in dat topic op jullie van toepassing zijn? Zo niet, laat het hier gerust weten. Ik help je er graag verder mee.
Reputatie 3
Badge
Ik heb dat certificaat gedownload, maar krijg nog steeds dezelfde fout melding; "e-mail ophalen mislukt. De mailserver 'pop3.kpnmai.nl' reageert neit. Controleer of je de juiste account info hebt ingevoerd in de e-amil instellingen".
Ook webmail doet moeilijk, b.v. het doorsturen wil hij niet opslaan.
Als ik het account verwijder ben ik van alles kwijt neem ik aan of met een juiste backup valt dat misschien wel mee. Kunt u mij daar meer over vertellen.
Nog liever heb ik dat alles normaal functuineert.

Voor de goede orde alles betreft hier apple producten.
Reputatie 7
Badge +30
Als je het account als pop3 hebt ingesteld, wordt alles op het apparaat opgeslagen. Dan ben je dit inderdaad kwijt als je geen back-up maakt. Van welk mailprogramma maak je gebruik? Je ziet hier hoe je een backup moet maken in Outlook en in Windows Live Mail. Als je je account dan opnieuw in gaat stellen, zou je dit ook als IMAP kunnen doen. In dat geval blijft de e-mail op de server staan en is dus via alle apparaten en webmail te allen tijde op te vragen.
Reputatie 3
Badge
ik gebruik mail van Apple.
Nooit problemen mee gehad nadat ik het account KPN aanmaakte.
volgens de gegevens die ik elders opvraag staan er geen fouten in het account.
Reputatie 7
Badge +30
Mij valt nu ineens iets op: je noemt steeds pop3.kpnmail.nl. Wil je daar eens de '3' weghalen? Dus pop.kpnmail.nl? Ik hoor graag of het daarmee opgelost is?
Reputatie 3
Badge
Ik heb voorlopig een flauw vermoeen fat het werkt.
ik had alles omgeleid naar een icloud account, maar nu krijg ineens 17 mailtjes binnen die ik ook in de omleiding al heb gezien.
voor de duidelijkheid, die komen nu binnen bij het kpn account. Pop.kpnmail.nl lijkt dus een goede optie te zijn.
Snap niet dat jaren die pop3.kpnmail.nl heeft gewerkt.

ik blijf nog even stand-by en mrld me af als ik overtuigd ben dat het blijft werken.

in ieder geval Marcia dank voor je instructies.
Reputatie 3
Badge
Krijg nu alleen berichten met jaartal 1970 en zonder inhoud.
ook recente mails staan nu vermeld zonder inhoud. Ook de balk waar het over zou moeten gaan is leeg
Reputatie 3
Badge
Ik heb nu de hostnaam van het account gewijzigd in imap.kpnmail.nl

die 3 weghalen was een ramp.

groeten en misschien tot de volgende keer.
vc252
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat je het nog een liet weten! Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, weet je ons te vinden.
Hoi Marcia, bij mij werkt het nog steeds niet. Heb account verwijderd maar bij het handmatig instellen kom ik niet verder...
Hoi Marcia, bij mij werkt het nog steeds niet. Heb account verwijderd maar bij het handmatig instellen kom ik niet verder...
heb net het certificaat geopend , en nu werkt het weer
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal fijn! Excuses voor de overlast die jullie er van gehad hebben!
Reputatie 3
Badge
Ik hoop dat dit de laatste actie is.
email account weer verwijderd en met de gegevens van kpn een nieuw account aangemaakt met de verstrekte gegevens in 33 stappen.
Imap en overige gegevens ingevuld.

Wat niet in de instructie staat is na deze excercitie je ipad opnieuw starten en dat leerde ik uit een antwoord.

Kpn schijnt bezig te zijn met vernieuwen van allerhande zaken. Jammer dat je daar geen bericht van krijgt (of wel, maar niet helezen? ).

dank voor de antwoorden,🤔
Reputatie 7
Badge +30
We hebben inderdaad een wijziging doorgevoerd, daar had je als klant echter geen hinder van moeten ondervinden. Dat dit toch gebeurd is, is als het goed is een eenmalige situatie. Sorry daarvoor!
Reputatie 3
Badge
Dag Marcia, dank voor je medeleven, maar als je zou qeten wat een zweetdruppels dit gekost heeft zou je een handdoek brengen of sturen.

Of het echt eenmalig is betwijfel ik als ik hoor en zie dat KPN met Telfort aan hte samengaan is en ook nog andere providers samen wil voegen.

Groet en als het zo blijft ben je voorlopig van mij af vc252