Beantwoord

email van KPN of niet

  • 4 December 2019
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik heb vandaag een email van KPN ontvangen die volgens mij nep is. Er staat ook geen KPN-logo op.

 Betreft:Verzoek om ons terug te bellen

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben nog extra gegevens van u nodig om uw aanvraag van uw nieuwe KPN diensten gereed te kunnen maken. We hebben u een aantal keer gebeld maar hebben u helaas niet kunnen bereiken.

Hoe eerder u belt, hoe eerder uw aansluiting gereed is
We hopen dat u ons direct na het ontvangen van deze e-mail wilt terugbellen. Dan kunnen we snel de ontbrekende gegevens aanvullen en kunnen we verder gaan met het gereedmaken van uw nieuwe KPN diensten.

Hoe u ons kunt bereiken
Wij zijn telefonisch bereikbaar op *** van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur.

We houden uw opdracht uiterlijk 15 werkdagen vast.

Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer

Directeur Klantenservice 
kpnlogo.png

Dit mailbericht wordt automatisch aangemaakt en verzonden. U kunt op dit bericht niet antwoorden

 

in mijn KPN kan ik hier ook niets over terugvinden, lijkt mij dat daar dan ook een bericht zou moeten staan. Nu lees ik op verschillende fora dat dit nummer wel klopt? 

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

 

Admin: telefoonnummer verborgen

icon

Beste antwoord door Ward_ 4 December 2019, 12:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Er wordt gesproken over nieuwe diensten. Heb je onlangs een wijziging aangevraagd of gedaan?

Wat is het verzendadres van die e-mail?

ik heb een verhuizing doorgegeven en het is van noreply@kpn.com

Oh, dat is wel een écht mailadres van KPN.

Dan adviseer ik je zeker toch om even te bellen (straks gaat het anders mss niet goed met die verhuizing). Dan is het mijns inziens valide.

Dank je wel voor je antwoord maar ik vind het zo gek dat er in de mail helemaal geen logo van KPN staat terwijl dat altijd wel het geval is.

Reputatie 7
Badge +10

Het mailadres is echt van KPN en het genoemde telefoonnummer ook. Dat is de Backoffice die de orders behandelt die niet automatisch door kunnen lopen. Vaak is er daarvoor extra informatie nodig.

 

Dat er geen KPN logo in de mail staat is mij onbekend maar zou wel logischer zijn en ook handiger.. Maar het is geen phishing mail in ieder geval.

Dank jullie wel voor de reactie ik zal bellen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Antwoord, welkom! Zoals Ward al aangeeft is dit inderdaad een legitieme mail van ons. Bellen is in dit geval dan ook nodig om te zorgen dat je verhuizing goed gaat doorlopen.

 

Er zou wel een logo in de mail moeten staan, ik zie onderaan het stuk wat jij in je bericht geplakt hebt ook dit staan:

Directeur Klantenservice 
kpnlogo.png

Dat kpnlogo.png geeft aan dat er wel een afbeelding in de mail zit, maar dat die door je mailprogramma niet wordt weergegeven. Als het goed is kun je ergens aangeven dat afbeeldingen weergegeven mogen worden. Dan zou je hem wel.