email vanuit buitenland

• 11 november 2014
  • 5 reacties
  • 2046 keer bekeken

Zeer slechte ervaring met email vanuit het buitenland

Het blijkt niet mogelijk om met outlook emailberichten te versturen via de kpnserver. Je wordt gedwongen om Webmail van KPN te gebruiken. Ik vindt dat zeer gebruikers- en klantonvriendelijk. De contacten database is niet te gebruiken, de mappen zijn niet te gebruiken. Als je een mail via webmail verzend ben je gedwongen om ook een cc aan jezelf te versturen om dit bericht uitenindelijk (zodra je weer thuis in Nederland bent) alsnog in je mappen te archiveren. Kortom zeer onvriendelijk! KPN help me; ik doe alles met KPN, maar hier heb ik geen zin meer in.

5 reacties

Reputatie 7
Hoi gezinus, welkom op het forum.

Dit fenomeen is een grote ergernis van vele klanten van KPN.

Het uit zich ook niet alleen in het buitenland, maar op elk netwerk dat niet van KPN is, ook in Nederland.

Doorzoek het forum eens op de term "authenticated mail server" of "authenticated smtp server" en je begrijpt ook wat het probleem is.

Overigens heeft KPN aangekondigd in maart 2015 met de oplossing te komen.

Laten we hopen dat dit niet ook weer een loze belofte blijkt te zijn.

Reputatie 7
Om deze en andere redenen (mail alleen op eigen pc terug te vinden) ben ik jaaaren geleden al gestopt met outlook. Gebruik nu een gratis online service. Groot voordeel (voor mij) is dat je daar mappen kunt maken en ál je mail kunt beheren op internet. Dus op ELKE computer.

Na outlook eerst nog een tijdje webmail van toen nog hetnet gebruikt, maar zocht een service met meer mogelijkheden. Sinds 2006 gebruik ik gmail. Daarin heb ik via pop m'n hetnet-mail geïntegreerd.

Al TWEE keer gewisseld van pc en kan gewoon door met m'n mail. Ook nu m'n computer even stukjes is kan ik op een reserve gewoon de mail beheren.

Reputatie 7
Iedereen zijn eigen keuze, maar ik zal dus nooit standaard een webmail gebruiken.

Met name niet om mijn mail op een telefoon te lezen.

A) Slecht voor je databundel, er gaat heel wat meer over de lijn.

😎 Niet geoptimaliseerd (zowat onleesbaar) op die kleine schermen.

Gmail is voor mij al helemaal uit den boze, ik ga mijn (persoonlijke) mails niet opslaan bij een bedrijf dat zijn inkomsten uit het profileren van mensen haalt en de inhoud van die mails maar al te graag gebruikt om een beter beeld van mij te verkrijgen zodat zij "betere" reclame op mij kunnen afvuren in de hoop dat ik er dus vaker op zal klikken en zij daarmee hun portemonnee dus beter kunnen vullen.

Dit is ook waarom ik nooit ingelogd ben bij Google als ik browse op Internet.

Hoe minder zij van mij weten hoe beter dat voor mij is. (Tenminste zo denk ik er over.)

Wel gebruik ik voor onze KPN accounts (van de familie) een eigen mail server op mijn Synology NAS.

Alle op onze KPN accounts binnenkomende mails worden automatisch met onze eigen mailserver gesynchroniseerd.

Uitgaande mail wordt via onze eigen mailserver bij de uitgaande mailserver van KPN aangeleverd.

Hierdoor komt de uitgaande mail dus altijd vanaf een KPN netwerk.

Alle cliënts (Windows en Android) maken alleen contact met onze eigen mailserver voor zowel het ontvangen als verzenden van mail.

Hierdoor kan ik dus vanaf elk netwerk, in binnen- en buitenland, toch mails versturen via onze KPN accounts.

Dag gezinus, 

Is een bekend probleem. In afwachting van een authenticated SMTP server van KPN (die hopelijk wel komt ergens in 2015) heb ik het probleem opgelost met TravelSMTP: http://www.travelsmtp.com/nl/index.php

Werkt helemaal top en kost nog geen € 20 per jaar. Twee weken proef mogelijk. 

Blijft wel merkwaardig dat we van dergelijke oplossingen afhankelijk zijn omdat de eigen provider hiermee achterloopt.

gezinus schreef:
Zeer slechte ervaring met email vanuit het buitenland

Het blijkt niet mogelijk om met outlook emailberichten te versturen via de kpnserver. Je wordt gedwongen om Webmail van KPN te gebruiken. Ik vindt dat zeer gebruikers- en klantonvriendelijk. De contacten database is niet te gebruiken, de mappen zijn niet te gebruiken. Als je een mail via webmail verzend ben je gedwongen om ook een cc aan jezelf te versturen om dit bericht uitenindelijk (zodra je weer thuis in Nederland bent) alsnog in je mappen te archiveren. Kortom zeer onvriendelijk! KPN help me; ik doe alles met KPN, maar hier heb ik geen zin meer in.

en dat het in april 2015 nog steeds zo is....dat is zo treurig, voor een van de grootste spelers op deze markt. Dat het zo primitief geregeld is dat je je mails moet copieren naar een gmailaccount om uberhaupt je werk te kunnen doen. En onverminderd idiote vragen van KPN of je misschien grote bestanden aan het mailen bent. NEE, gewoon mailen, maar dat is kennelijk een brug te ver...

Reageer