Vraag

email versturen aan groep werkt niet meer

  • 16 November 2019
  • 15 reacties
  • 534 keer bekeken

Van de ene dag op de andere kan ik geen mail meer sturen aan een groep, ik krijg voor alle leden het volgende bericht van de systeembeheerder:

Onbestelbaar

554 5.7.1 valseemail.htm

Iemand een idee?

Bvd


15 reacties

Reputatie 7

Welk mail programma gebruik je?

Verstuur je via de mailserver van KPN of gebruik je een eigen mailserver?

Wat is het domein waarmee je die mails verstuurt? (Alles achter @)

Overigens is dit een melding van de spamfilter van de ontvangende mailserver.

Die constateert onregelmatigheden in de from en/of to headers of accepteert geen mail van jouw domein verzonden vanaf de gebruikte mailserver.

Outlook 2016

Ik heb ook de individuele adressen ipv de groep geprobeerd, zelfde resultaat. Vreemde is dat dit nog nooit gebeurd is.

Reputatie 7

Wat is de gebruikte smtp server?

Wat is het domein (alles achter @) van het e-mailadres waarmee je die mails verzendt?

554 5.7.1 valseemail.htm

Ik heb sinds zaterdag 16 november hetzelfde probleem, gebruik Outlook 2010 en @kpnplanet.nl , via de mailserver van KPN, POP/SMTP.

 

Wie heeft een oplossing?

B.V.D.

Ik heb hetzelfde probleem sinds gisteren (16/11), dus een KPN storing / screw up

Ik had hetzelfde probleem, volgorde emaillijst aangepast nu verstuurd hij wel :-(

Eerste adres was een xxx@outlook.com adres. Die staat nu achteraan, eerste een xxx@hetnet.nl adres en nu gaat het goed.

Ga straks kijken of het nu wel werkt, bedankt!

Reputatie 7

Ga straks kijken of het nu wel werkt, bedankt!

Maar …

Ik heb ook de individuele adressen ipv de groep geprobeerd, zelfde resultaat.

 

Ik bedoelde dat ik ipv de groep op te geven alle afzonderlijke adressen had ingevoerd, misschien was er een probleem met de interpunctie of zo. Heb aan iemand anders gevraagd de meel door te sturen omdat ik wel aan 1 persoon de meel kon verzenden. Daar wacht ik nog op….

Bedankt vast

Ik had soortgelijke problemen. Er lijkt iets vanderanderd te zijn in beveilingen / m.b.t. server voor uitgaande mail, mogelijk sinds gisteren want tot voor kort werkte het prima (op twee PC's met verschillende kpnplanet.nl mailboxen).

Ik heb het probleem in Outlook 2013 opgelost (beide PC's, beide mailboxen):

Op dit forum staat dat voor uitgaande mail mail.kpnmail.nl gebruikt moet worden. Dat dat werkt bij ons niet, bij “POP- en IMAP-accountstellingen” tab “Algemeen”  staat nu dus nog steeds bij “Server voor uitgaande e-mail (STMP)”: smtp.kpnmail.nl. Wanneer je kiest voor “Meer instellingen” krijg je een pop-up met 3 tabs.

Bij  tab “Server voor mijn uitgaande mail” optie “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” AAN zetten en optie “Dezelfde instellingen als voor mijn inkomende e-mail” moet ook AAN staan.
Bij tab “Geavanceerd” moet voor “Uitgaande e-mail (SMTP)” , 587 als poort worden ingevoerd en bij “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding” moet TLS  worden gekozen.

Deze instellingen werken nu bij ons. Op mijn PC gebruik ik pop3, op PC van mijn partner imap, daar zit het probleem dus niet. De webmail gaf ook problemen, bizar is dat dat nu ook weer goed lijkt te werken dus wellicht heeft bovenstaande NIETS met de oplossing te maken maar is er inmiddels weer iets rechtgezet door meneer of mevrouw KPN.

Reputatie 7

Op dit forum staat dat voor uitgaande mail mail.kpnmail.nl gebruikt moet worden. Dat dat werkt bij ons niet, bij “POP- en IMAP-accountstellingen” tab “Algemeen”  staat nu dus nog steeds bij “Server voor uitgaande e-mail (STMP)”: smtp.kpnmail.nl.

Het maakt niets uit of je nu mail.kpnmail.nl of smtp.kpnmail.nl gebruikt, beide wijzen naar dezelfde smtp server.

 

Wanneer je kiest voor “Meer instellingen” krijg je een pop-up met 3 tabs.

Bij  tab “Server voor mijn uitgaande mail” optie “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” AAN zetten en optie “Dezelfde instellingen als voor mijn inkomende e-mail” moet ook AAN staan.
Bij tab “Geavanceerd” moet voor “Uitgaande e-mail (SMTP)” , 587 als poort worden ingevoerd en bij “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding” moet TLS  worden gekozen.

De instellingen voor de smtp server zijn al jaren zoals je hier beschrijft.

Dat zou zo moeten zijn ja, maar ik heb het vermoeden dat daar misschien (tijdelijk?) even iets niet goed heeft gestaan? Geloof het of niet, bij het versturen van de testmail in Outlook gaat het met mail.kpnmail.nl niet goed en met smtp.kpnmail.nl wél.

Volgens mij is er ook weinig aan onze instellingen veranderd (screenshotje vergeten van originele settings), behalve de optie verificatie voor uitgaande e-mail (SMTP) aangezet. 

Hoe het ook zij, het probleem is bij mij opgelost. Zoals ik al zei: ook op webmail had ik het probleem en ook dat is nu opgelost dus misschien is er in de achtergrond “iets” rechtgezet dat was omgevallen en wil het toeval dat dat gelijk met mijn instellingengefreubel weer rechtgezet.

Probleem lijkt opgelost zonder iets aan de instellingen te veranderen. Toch slordig van KPN dat ze dit niet als storing hebben gemeld.

Mvrgr

OK, dan heeft mijn gefreubel met instellingen (hele morgen mee bezig geweest grrr…) dus niets uitgehaald maar is toevallig net aan de KPN kant ook weer iets rechtgezet wat omgevallen was. Inderdaad niet netjes. Zal wel iets met de nieuwe webmail te maken hebben (“we zijn in de achtergrond druk bezig etc.”). Nouja… ik ben al lang blij dat het weer werkt. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan ;-)

Reageer