Beantwoord

email versturen Iphone 8 lukt niet vanaf externe locaties

  • 21 juli 2018
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

Goedemorgen, sinds enige tijd kan ik niet meer vanaf mijn iPhone 8 email versturen als ik extern ben. Het lukt wel vanaf mijn huisadres (wifi) maar niet vanaf andere locaties. Ik krijg dan een melding dat de ontvangende partij de server niet ondersteunt.
Heeft iemand dit ook eerder aan de hand gehad en kan iemand mij daarbij helpen?
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door huistijger 21 juli 2018, 10:40

Hallo @Paulien74
Dat lukt alleen als je je SMTP-gegevens aanvult
Zet bij je SMTP gegevens Identiteitscontrole op Wachtwoord
Vul je volledige gebruikersnaam in (naam@kpnmail.nl)
Gebruik poort 587 en zet TLS/SSL aan

Ga via instellingen naar Wachtwoorden en accounts
klik je emailadres aan
klik je account aan
klik SMTP aan
klik de betreffende server aan (hoofdserver?)
en vul daar je gegevens in.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Oh, dat is duidelijker
Misschien sta je geblokt op de blacklist
Probeer deze link eens:
https://blacklist.kpnmail.nl/Unblock
Een beetje late reactie maar ik heb het onlangs nog eens geprobeerd en krijg de volgende foutmelding:

E-mail versturen mislukt
Er is een kopie in ' uitgaand' geplaatst. De server accepteert de ontvanger 'mailadres ontvanger' niet omdat de server relaying niet toestaat.

Ik hoop dat iemand hier iets meer vanaf weet en hoor het graag.
Bedankt weer!
ik gebruik inderdaad poort 587
mocht het straks niet werken dan zal ik zeker de foutmelding posten
bedankt beiden!
Reputatie 6
Badge +6
25 en 110 werken ook niet als je niet op een KPN verbinding aangesloten zit, omdat het unencrypted is.

@Paulien74Als het nog niet werkt, post dan ook even de foutmelding die je krijgt.
Reputatie 7
Badge +18
Je gebruikt toch wel poort 587 he?
Poort 25 en 110 zijn onveilige poorten daar kun je ook moeilijkheden mee krijgen n.l.
Hallo huistijger,
Bedankt voor je reactie. Ik heb dit zojuist gecheckt, alles staat ingegeven zoals je aangeeft.
Ik heb tot een week geleden nergens problemen mee gehad, ik zal proberen om e.e.a. opnieuw in te stellen. Wellicht dat dat helpt.
Nogmaals dank
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Paulien74
Dat lukt alleen als je je SMTP-gegevens aanvult
Zet bij je SMTP gegevens Identiteitscontrole op Wachtwoord
Vul je volledige gebruikersnaam in (naam@kpnmail.nl)
Gebruik poort 587 en zet TLS/SSL aan

Ga via instellingen naar Wachtwoorden en accounts
klik je emailadres aan
klik je account aan
klik SMTP aan
klik de betreffende server aan (hoofdserver?)
en vul daar je gegevens in.

Reageer