Beantwoord

Email versturen met telefoon.

  • 17 April 2019
  • 9 reacties
  • 164 keer bekeken

sinds een maand kan ik geen mails meer versturen via mijn telefoon, een Samsung S4 mini. Hoe los ik dat op? ik ontvang ze wel
icon

Beste antwoord door RBxx 17 April 2019, 18:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Gerdis ,
Het heeft dus wel gewerkt? Is er iets veranderd sinds een maand?
Krijg je een foutmelding?

Kijk eens of je de volgende instellingen gebruikt:

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Kijk ook eens in de toestelhulp met stap-voor-stap aanwijzingen.
Even naar beneden scrollen en kiezen voor Samsung en dan omlaag naar de S4 mini.

Hopelijk kom je er hiermee uit, we horen het graag.

Succes!
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Gerdis, welkom! Ben je eruit gekomen met de informatie van Ruud? Als je nog ergens tegenaan loopt, weet je ons te vinden!
dank voor jullie reacties. helaas ben ik er nog niet uit.
de gegevens die Ruud aanbeveelt voor mijn uitgaande server (op mijn PC toch?) komen overeen met wat hij noemt.
en bij toestelhulp kan ik vinden hoe ik email moet installeren, maar als ik daar mijn gegevens invul is het antwoord dat dit al in gebruik is en stokt het weer.
ooit heeft iemand voor mij een 'omleiding' aangelegd via Gmail om mijn mails te kunnen lezen op mijn telefoon. maar waarom dat was en hoe dat precies werkt, weet ik niet meer.
nog even op de vragen van Ruud: ja het heeft wel gewerkt, er is niets veranderd (voor zover ik weet) en ik krijg geen foutmelding behalve '5 niet verzonden berichten in uw outbox' en bij ieder niet verzonden bericht ofwel 'In wachtrij' ofwel 'Mislukt'.
als jullie nog iets kunnen bedenken, hoor ik het graag.
bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Gerdis , mijn aanwijzingen waren bedoeld voor je telefoon, maar werken op je PC net zo goed om KPN mail te ontvangen en verzenden. Voor de volledige KPN mail-serverinformatie klik hier
Samen met bovengenoemde toestelhulp zou je het aan de praat moeten krijgen.

Je opmerking over "omleiding via Gmail" brengt me in verwarring.
Voor het versturen en ontvangen van KPN mail op je telefoon heb je Gmail niet nodig.

Kan je nog een beroep doen op diegene die dit zo heeft aangelegd en waarom?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Gerdis, een omleiding via GMail is ook mijns inziens niet nodig. Daar ben ik ook benieuwd naar. Hoe heb je het op dit moment ingesteld in je telefoon? Is dat via IMAP op via POP3? Als je het via IMAP hebt ingesteld, wat ook geadviseerd wordt, is het een idee om het account van je telefoon te halen en deze aan de hand van de stappen op onze website helemaal opnieuw in te stellen. Je zou hiervoor ook bij de winkel langs kunnen gaan, mijn collega's zijn je graag van dienst. Mocht je er niet uitkomen, laat je het ons weten? Het is dan handig om een screenshot te plaatsen hier, dan kunnen we samen kijken wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, laat je het weten of we nog iets voor je kunnen doen?
beste beiden,
dank voor jullie reacties.
ik ben vandaag langs gegaan bij de KPN winkel -dank voor het advies!- en de meneer heeft zijn best gedaan, maar ook hij kreeg het niet aan de praat. zijn idee is dat mijn toestel te oud is om het nog te kunnen. het is ruim 5 jaar oud.
dus voor nu geef ik het op en ga uitkijken naar een ander toestel.
groet, Gerdis
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Gerdis, het spijt me te horen dat het (ook in de KPN winkel) niet gelukt is.
Het verbaast me ook. Ondanks de "leeftijd" zou het ook op de S4 mini moeten werken.

Verder dan met bovengenoemde online serverinstellingen en de toestelhulp kan ik op afstand helaas niet helpen. Alleen een screenshot (zoals Marcia vroeg) van de instellingen zou nog kunnen helpen.

Of misschien kan een handige kennis of familielid je helpen. Succes!
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan het me eerlijk gezegd ook niet voorstellen. Mocht je willen dat we nog eens met je meedenken, laat je het weten?