Beantwoord

Email versturen, relaying, zo opeens na jaren goed te hebben gewerkt, komt er een fout melding.

• 14 september 2017
  • 20 reacties
  • 494 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hallo, dit punt is al vaak voorbij gekomen, maar het probleem zoals ik nu heb heb ik nog niet beantwoord gezien.
Mijn vrouw heeft net zoals ik een email adres welke ze vooral gebruikt vanaf iPhone en iPad. Nu sinds 2 dagen krijgt ze de melding dat bij het versturen er iets is mislukt, met vervolgens de tekst;

"De server accepteert de ontvanger niet, omdat de server relaying niet toestaat"

Mailen heeft tot nog toe altijd gewerkt met de IMAP instellingen. Ik heb nu alle instellingen gecontroleerd aan de hand van mijn eigen instellingen welke het gewoon doen. Vervolgens via de instel hulp van kpn de instellingen nogmaals gecontroleerd maar zonder resultaat.
Tot slot het account verwijdert, iPad (air 2) en iPhone (5s) herstart, opnieuw ingesteld met de hulp van de KPN site, na instellen toestel herstart...

Helaas blijft de foutmelding terug komen. 😫

Ter info, webmail werkt gewoon met email adres en wachtwoord.

Wat zou ik nog kunnen doen. De mevrouw van KPN Chat kon mij niet verder helpen...

Alvast bedankt voor uw reactie!
icon

Beste antwoord door Maaike_ 21 september 2017, 15:49

@JanE.Heite, ik heb nieuws! Het blijkt dat de gebruikersnaam van jouw vrouw (dat is dus haar gehele e-mailadres) geblokkeerd is, waarom, dat kan ik helaas niet achterhalen.

Vanwege privacy/voorkomen van fraude mag ik als KPN medewerker zelf geen deblokkade voor jullie aanvragen, deze actie dien jij of je vrouw uit te voeren.

Wat moet je precies doen?
Stuur, via de webmail van jouw vrouw, een e-mail naar abuse@kpn.com, (met daarin de melding van blokkade van de gebruikersnaam en het bericht dat je het wachtwoord al aangepast hebt). De Abuse-afdeling zal de mailbox dan vrijgeven.

Dit zou de relaying melding op moeten lossen!!

Laat je weten of dat ook zo is? 🙂
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4
Goedemorgen @JanE.Heite, welkom terug! Hmm, dit is inderdaad bijzonder. Heb je bij het opnieuw instellen de identiteitscontrole op 'wachtwoord' gezet? En zou je, voor de zekerheid, het wachtwoord via https://cscmail.kpnmail.nl/wachtwoordreset/ willen wijzigen en vervolgens opnieuw op de iPad en iPhone in willen voeren?

Heeft jouw vrouw deze relaying melding alleen als ze via het KPN WiFi netwerk e-mail wil verzenden en/of via 4G?
Heeft ze, naast de KPN mail, ook nog een ander type account ingesteld? Bijvoorbeeld Gmail, Hotmail of andere mail?

Ik hoor graag van je.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Maaike, goedemorgen,

Het wachtwoord zal ik vanavond even gaan resetten.

Het probleem doet zich inderdaad via kpn WiFi thuis als via het kpn mobiele netwerk voor. Het vreemde is dat het zo opeens zich heeft voorgedaan terwijl het anders wel werkte.

Mail verzenden lukt overigens wel als de ssl uitgeschakeld staat maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik ga het vanavond proberen met het wachtwoord.

Gr. Jan
Reputatie 4
Als je de SSL uitschakelt, dan kan je enkel via het KPN thuisnetwerk e-mail verzenden. Gezien het juist handig is om ook buitenshuis e-mail te kunnen verzenden, is dit inderdaad niet geheel de bedoeling :)

Ik ben benieuwd wat de uitkomst vanavond is!
Laat je het mij weten?
Reputatie 7
Badge +30
Je moet Identiteitscontrole op Wachtwoord hebben en dat werkt t
Reputatie 1
Badge +1
@Maaike_ wachtwoord gereset maar helaas geen verandering.
Heb je nog andere mogelijkheden? Opties?

@RobinFlikkema deze staat op wachtwoord en stond daar ook op. Staat ook standaard op wachtwoord.

Het vervelende is dat het altijd goed heeft gewerkt tot midden vorige week. Terwijl wij niets verandert hebben.
Reputatie 4
Hmm, dat is jammer! Wel fijn dat je het hebt getest 🙂 Kan het zijn dat de beide toestellen een software-update gekregen hebben vorige week? Met de huidige instellingen moet het namelijk wel werken. Zou je de beide toestellen terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen? (let wel op: maak eerst een back-up)
En je zou (voordat je de reset gaat uitvoeren) ook het mailaccount nog op jouw toestel kunnen instellen, als het daarop wel werkt, dan ligt het aan de iPhone 5s en de iPad.

Wil je ook op mijn privébericht reageren? Dan kan ik vanuit onze database nog een controle doen.
Reputatie 1
Badge +1
Maaike,

Er is geen update geweest recentelijk. Vanavond komt iOS 11 uit. Het vreemde is ook dat zowel de iPad als de iPhone tegelijk de foutmelding zijn gaan geven.
Een volledige herstel actie is altijd vervelend omdat er altijd weer info verdwijnt en als het zeker is dat het hiermee is opgelost, zouden we het zeker doen, maar ik twijfel of het aan de toestellen ligt omdat ze het alle twee tegelijk hebben gekregen en de instellingen gewoon helemaal goed zijn.

Ik hoop dat je nog een andere optie hebt.

Gr. Jan
Reputatie 4
Zou je het account nog in willen stellen op jouw toestel?
Qua e-mailadres zie ik geen bijzonderheden, ik ben benieuwd naar de uitslag (instellen account op jouw toestel) 🙂
Reputatie 1
Badge +1
@Maaike_,

Ik begrijp niet wat je met bovenstaande opmerking precies bedoeld. De accounts staan op zowel de iPhone als iPad ingesteld.

Zie ook de info als reactie op het privé bericht.
Reputatie 1
Badge +1
@Maaike_,

Sorry, ik begreep eerst je vraag niet..., maar ik heb het account van mijn vrouw even op mijn iPad geïnstalleerd en een mail gezonden...
Toen ik vanaf haar account op mijn iPad wilde versturen kreeg ik ook de foutmelding van relaying..., het moet dus echt aan het account liggen (lees kpn).

Wel vreemd.

Wat kun je voor mijn vrouw betekenen? Ik hoor graag...
Reputatie 4
@JanE.Heite, geen probleem 🙂 Dankjewel dat je ook dit hebt getest. Zou je nog 1 ding willen proberen? (Je mag bij de uitgaande serverinstellingen het 'Gebruik SSL' aanpassen naar 'TLS'; poortnummer moet 587 blijven). Ik wacht je reactie af!
Reputatie 1
Badge +1
@Maaike_,

Deze mogelijkheid wordt niet geboden bij Apple. Je kan de SSL alleen aan of uit zetten. TLS wordt niet weergegeven als optie.
Ik heb elders in het forum gelezen dat Apple toestellen bij ingeschakelde SSL indien nodig overschakelen op TLS maar weet dit niet zeker.

M.i. moet het aan het account liggen.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 4
@JanE.Heite, oké. Ik ga verder onderzoek opstarten! Zodra er meer bekend is, laat ik je het weten!
Reputatie 1
Badge +1
@Maaike_,

Ik ben zeer benieuwd. En hoor uiteraard graag...
Reputatie 7
Badge +30
Heb je screenshots van de instellingen, misschien?
Reputatie 4
@JanE.Heite, ik heb nieuws! Het blijkt dat de gebruikersnaam van jouw vrouw (dat is dus haar gehele e-mailadres) geblokkeerd is, waarom, dat kan ik helaas niet achterhalen.

Vanwege privacy/voorkomen van fraude mag ik als KPN medewerker zelf geen deblokkade voor jullie aanvragen, deze actie dien jij of je vrouw uit te voeren.

Stuur, via de webmail van jouw vrouw, een e-mail naar abuse@kpn.com, (met daarin de melding van blokkade van de gebruikersnaam en het bericht dat je het wachtwoord al aangepast hebt). De Abuse-afdeling zal de mailbox dan vrijgeven.

Laat je weten of dat ook zo is? 🙂
Reputatie 1
Badge +1
@Maaike_,

Ik heb de aanvraag verzonden. Ben benieuwd en vol verwachting ?.

Zodra ik meer weet, laat ik het horen.

Gr. Jan
Reputatie 4
@Maaike_,

Ik heb de aanvraag verzonden. Ben benieuwd en vol verwachting ?.

Zodra ik meer weet, laat ik het horen.

Gr. Jan

Anders ik wel hihi! :D
Ik wacht je reactie af.
Reputatie 1
Badge +1

Laat je weten of dat ook zo is? :)

@Maaike_

Dit blijkt inderdaad de oplossing te zijn.
Ik wil thuis nog even kijken voor de zekerheid, maar mijn vrouw heeft weer kunnen mailen.

Heel erg bedankt voor de genomen moeite!

Gr. Jan
Reputatie 7
Badge +30
Maaike, kan dat hier niet? https://blacklist.kpnmail.nl/Unblock

Reageer