Vraag

Email wel in Webmail niet in Outlook 2016

  • 23 January 2019
  • 6 reacties
  • 400 keer bekeken

Ik heb mijn Laptop opnieuw geïnstalleerd en office 2016 opnieuw geïnstalleerd.
Instellingen van KPN voor in en uitgaande email volgens de site er in gezet.
Getest en de server geeft aan dat dit allemaal goed is.

Nu komt de mail wel binnen via Webmail maar niet via Outlook.

Wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt

B.Janssen

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi B. Janssen, goede vraag! Dit is eigenlijk best vreemd. Outlook test de serverinstellingen, als die in orde zijn moet je de mail ook direct kunnen zien.

Wat gebeurt er precies als je op "Verzenden/Ontvangen" drukt? F9 is de sneltoets daarvoor. Staat Outlook misschien op Offline werken? Dan kun je nog eens op die knop drukken om weer te verbinden (zie screenshot hieronder). Als het echt niet lukt, probeer dan het account eens te verwijderen en opnieuw in te stellen. Ergens gaat iets verkeerd maar we zullen even moeten achterhalen wat precies.

Reputatie 7
Badge +28
@bjl.jans: Heeft dit geholpen? Als er nog problemen zijn, laat het vooral weten.
Hallo Joran Sorry voor mijn late reactie maar kreeg vandaag pas een mailtje dat er was gereageerd.
Ja ik heb daar al naar gekeken ben geen leek maar dit is raar. nu ingesteld via windows mail en werkte meteen dus heb het zo gelaten. Outlook werkt natuurlijk wel prettiger maar het is nu eenmaal zo.

Zat eerst aan instelling van Webmail te denken maar nadat windows mail wel werkte kon ik dat afschrijven.
Je kunt via veel wegen je account verwijderen maar helemaal krijg je het niet weg en blijft het oude account zien. In de doelmap verwijderd en zonder account opgestart en weer nieuw aangemaakt zelfde probleem, is misschien een vinkje uit of aan maar weet het niet meer.
als je nog suggesties hebt hoor t graag. Thanx
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben bang dat ik door de suggesties heen ben. Ik vermoed dat je deze pagina hebt gebruikt om het account in te stellen: KPN E-mail: Outlook 2016 instellen, controleren, verwijderen. Dit zijn de juiste stappen om het account in te stellen. Wellicht dat andere forumgebruikers nog ideeën hebben waarom de test wel werkt, maar er geen mail binnenkomt of wordt verstuurd.
Reputatie 4
Badge +2
In Outlook het account verwijderen (verhuis eerst de eventueel opgeslagen mail naar een andere Outlook folder!), stop Outlook, en stop de PC. Even wachten en daarna de PC weer opstarten. Ik veronderstel dat je met Windows Mail het standaard programma bedoelt dat in Windows10 zit en NIET Livemail! Via Outlook 2016 naar accountinstellingen en het account opnieuw invoeren. Daarna via de Windows10 Instellingen Apps en Onderdelen de standaard app definieren voor mail (dat is standaard in Windows10 Mail, en niet Outlook van Office! )
Controleer daarna in Outlook via Bestand en Opties je account instellingen
Bij mij resulteerde dat in werkende mailafhandeling
Joran alvast bedankt voor de moeite.

Andre ik probeer het vanavond na mn werk.
Hou je op de hoogte.

Alvast bedankt voor je reactie

Gr Berry

Reageer