Beantwoord

emailadres aanmaken @kpnmail

  • 11 August 2020
  • 28 reacties
  • 1111 keer bekeken

is het mogelijk van mijn bestaande @hetnet emailadres een gelijk adres met @kpnmail te maken?

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 20 August 2020, 13:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ruud_Mieke ,

Je kunt in Mijn KPN meerdere e-mailboxen aanmaken. In elke e-mailbox kun je maximaal 10 e-mailadressen (ook wel aliassen genoemd) aanhangen.   

Je kunt in Mijn KPN kijken of jouw gewenste @kpnmailadres nog vrij is. Als dat zo is, dan kun je dat e-mailadres meteen toevoegen aan jouw (bestaande?) e-mailbox. 

Reputatie 7
Badge +24

Ja, als dat adres nog beschikbaar is. In dit geval lijkt het me logisch dat je dan dit adres als alias aanmaakt in dezelfde box als waar het @hetnet adres aan gekoppeld zit. Zodat dus de mail van naam@kpnmail.nl in dezelfde box komt als naam@hetnet.nl. Je hoeft in je email programma dan ook geen extra account toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ruud_Mieke ,

Je kunt in Mijn KPN meerdere e-mailboxen aanmaken. In elke e-mailbox kun je maximaal 10 e-mailadressen (ook wel aliassen genoemd) aanhangen.   

Je kunt in Mijn KPN kijken of jouw gewenste @kpnmailadres nog vrij is. Als dat zo is, dan kun je dat e-mailadres meteen toevoegen aan jouw (bestaande?) e-mailbox. 

@Ruud_Mieke 

Is het gelukt? Was het gewenste @kpnmailadres nog vrij?  

nee, hij geeft aan dit emailadres is niet beschikbaar, maar ik vroeg me af of dat komt omdat er een @hetnet.nl versie van bestaat en dat KPN deze twee niet langs elkaar laat lopen.  Als ik een mail naar het @kpnmail.nl adres wil sturen krijg ik het bericht dat die niet bestaat.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Ruud_Mieke 

In theorie zou het kunnen dat jouw gewenste e-mailadres in quarantaine staat. Na een periode van (ik dacht) drie maanden komt dat e-mailadres dan vrij. 

 

Zet anders jouw gewenste e-mailadres in jouw forumprofiel. Dan kan een moderator voor jou kijken of dat e-mailadres beschikbaar kan komen. 

 

****@kpnmail.nl

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +9

@Ruud_Mieke Ik sluit niet uit dat het @kpnmail.nl e-mailadres al voor jou beschikbaar is.

Toen Het Net en Planet werden opgeheven heb je bij je bestaande Het Net en/of Planet primaire e-mailadres(sen) namelijk automatisch een @kpnmail.nl e-mailadres gekregen. Als het goed is heb je daar indertijd ook bericht van gekregen.

Je kunt jezelf een e-mail sturen naar het @kpnmail.nl e-mailadres om te kijken of dit aankomt. Zo ja, dan ben je dus al op je wenken bediend! Zo niet, dan moet je het nog even laten weten.

Piet.

Reputatie 7
Badge +24

Geen emailadres of domeinnaam online zetten die je nog niet hebt maar wel graag hebben wil. Er zijn allicht van die pippo's die snel deze voor zichzelf aanvragen. Incl. alle mogenlijke variaties daarop.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb de webcare al een berichtje gestuurd. 

mijn email is ***

ik wil graag een extra emailadres te weten   ***

kan dat

 

Admin: e-mailadressen verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Kopl , als jij KPN klant bent met een Thuis abonnement Internet dan kan dat, maar alleen als dit e-mailadres nog niet ‘ingepikt’ is door iemand anders.

Haal de e-mailadressen daarom nog even weg uit jouw bericht, dit is een openbaar forum.

Hoe nu verder ?

Ik ben 82 en dit spelletje kan ik niet volgen

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen op http://email.kpn.com, lukt dat?

@Ruud_Mieke Ik sluit niet uit dat het @kpnmail.nl e-mailadres al voor jou beschikbaar is.

Toen Het Net en Planet werden opgeheven heb je bij je bestaande Het Net en/of Planet primaire e-mailadres(sen) namelijk automatisch een @kpnmail.nl e-mailadres gekregen. Als het goed is heb je daar indertijd ook bericht van gekregen.

Je kunt jezelf een e-mail sturen naar het @kpnmail.nl e-mailadres om te kijken of dit aankomt. Zo ja, dan ben je dus al op je wenken bediend! Zo niet, dan moet je het nog even laten weten.

Piet.

Hallo Piet, 

Nou van dat bericht niet echt, het was tijdelijk een klote zooi. Want KPN herkende de Planet ID niet meer en het was onmogelijk om dat uit te leggen. Het duurde natuurlijk kort want niemand ontving toen mail meer (van Planet en HetNet maar die waren toen groter dan KPN) Het heeft denk ik een jaar geduurd voor echt alles in orde was. Maar buiten Webmail en alles waarvoor je aan moest loggen bij KPN bleef het werken. De Planet side hadden ze meteen maar opgeheven. HetNet had ik eerder terzijde geschoven omdat het zich toen binnen een eigen Private domain bevond (is later opgeheven en het kwam in public domain) dus dat heb ik niet zo gevolgd. 

Maar even een kleine verduidelijking want het klopt allemaal wat in deze draad is geschreven. Iedereen heeft naast zijn HetNet of dergelijke email adres een KPNMail email adres met dezelfde “gebruikersnaam”. (Maar dat is een door KPN gecreerde naam die heel slecht extern bruikbaar is). Gebruikersnaam is nog datgene waarvoor je het password van KPN bij webmail moet gebruiken. Dit zijn echte mail adressen, de rest zijn aliassen zoals al in deze thread genoemd. 

Reputatie 7

Nou van dat bericht niet echt, het was tijdelijk een klote zooi. Want KPN herkende de Planet ID niet meer en het was onmogelijk om dat uit te leggen. Het duurde natuurlijk kort want niemand ontving toen mail meer (van Planet en HetNet maar die waren toen groter dan KPN) Het heeft denk ik een jaar geduurd voor echt alles in orde was.

Waar heb je het over?

Ik ben geen dag verstoten geweest van mail (@planet.nl) in de vele vele jaren dat wij abonnee zijn van KPN, ook niet toen mijn maiboxen gemigreerd werden naar @kpnmail.nl.

 

Iedereen heeft naast zijn HetNet of dergelijke email adres een KPNMail email adres met dezelfde “gebruikersnaam”.

Dat is niet waar.

De @kpnmail.nl adressen van ons gezin zijn allemaal voorletters.achternaam@kpnmail.nl terwijl onze @planet.nl adressen voornaam.achternaam@planet.nl zijn.

 

Gebruikersnaam is nog datgene waarvoor je het password van KPN bij webmail moet gebruiken. Dit zijn echte mail adressen, de rest zijn aliassen zoals al in deze thread genoemd. 

Je kunt in webmail prima inloggen met een alias, ik doe niet anders.

Reputatie 7
Badge +24

Inderdaad, ik gebruik ook vaak een alias om in te loggen hoor. Werkt prima. Op de webmail. Maar ook in de mailcliënt zoals thunderbird.

Nou van dat bericht niet echt, het was tijdelijk een klote zooi. Want KPN herkende de Planet ID niet meer en het was onmogelijk om dat uit te leggen. Het duurde natuurlijk kort want niemand ontving toen mail meer (van Planet en HetNet maar die waren toen groter dan KPN) Het heeft denk ik een jaar geduurd voor echt alles in orde was.

Waar heb je het over?

Ik ben geen dag verstoten geweest van mail (@planet.nl) in de vele vele jaren dat wij abonnee zijn van KPN, ook niet toen mijn maiboxen gemigreerd werden naar @kpnmail.nl.

 

Iedereen heeft naast zijn HetNet of dergelijke email adres een KPNMail email adres met dezelfde “gebruikersnaam”.

Dat is niet waar.

De @kpnmail.nl adressen van ons gezin zijn allemaal voorletters.achternaam@kpnmail.nl terwijl onze @planet.nl adressen voornaam.achternaam@planet.nl zijn.

 

Gebruikersnaam is nog datgene waarvoor je het password van KPN bij webmail moet gebruiken. Dit zijn echte mail adressen, de rest zijn aliassen zoals al in deze thread genoemd. 

Je kunt in webmail prima inloggen met een alias, ik doe niet anders.

  1. Ik heb nooit gemigreerd naar KPNmail altijd Planet blijven gebruiken
  2. Mijn Planet alias is echt niet zo, maar dat ga ik niet schrijven hier (maar niets houd je tegen om het zo te maken). 
  3. Beetje cryptisch omschreven door mij. Bij Webmail moet ik het password van de gebruikersnaam gebruiken en niet de KPN gebruikers ID (Voor de zekerheid nog even geprobeerd, want ik gebruik eigenlijk bijna nooit webmail). Misschien staat het er bij jullie vast in. 
  4. Voor Nick, ja ik kan inloggen met de Alias op Webmail, maar moet wel dus dat bij 3 gebruiken. 
     
Reputatie 7

Ik heb nooit gemigreerd naar KPNmail altijd Planet blijven gebruiken

Ik ook, maar jouw mailbox is echt wel gemigreerd en waarschijnlijk als alias op een @kpnmail.nl emailaccount geplaatst.

Ik heb nooit gemigreerd naar KPNmail altijd Planet blijven gebruiken

Ik ook, maar jouw mailbox is echt wel gemigreerd.

Uiteraard

Reputatie 7
Badge +28

@Ruud_Mieke

In theorie zou het kunnen dat jouw gewenste e-mailadres in quarantaine staat. Na een periode van (ik dacht) drie maanden komt dat e-mailadres dan vrij. 

 

Zet anders jouw gewenste e-mailadres in jouw forumprofiel. Dan kan een moderator voor jou kijken of dat e-mailadres beschikbaar kan komen. 

 

****@kpnmail.nl

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hoe nu verder ?

 

@Ruud_Mieke @Kopl 

Als het goed is, staan jullie beiden gewenste e-mailadressen nu in jullie forumprofiel.

Er komt hier ook nog een moderator langs die jullie verder gaat helpen.  

Dat duurt momenteel ongeveer tien dagen, dit topic is nu nu vier dagen oud dus het is nog ongeveer zes dagen wachten……...

Reputatie 7
Badge +9

@Ruud_Mieke Ik sluit niet uit dat het @kpnmail.nl e-mailadres al voor jou beschikbaar is.

Toen Het Net en Planet werden opgeheven heb je bij je bestaande Het Net en/of Planet primaire e-mailadres(sen) namelijk automatisch een @kpnmail.nl e-mailadres gekregen. Als het goed is heb je daar indertijd ook bericht van gekregen.

Je kunt jezelf een e-mail sturen naar het @kpnmail.nl e-mailadres om te kijken of dit aankomt. Zo ja, dan ben je dus al op je wenken bediend! Zo niet, dan moet je het nog even laten weten.

Piet.

@Ruud_Mieke Ik ben benieuwd of je mijn advies nog opgevolgd heb, en wat daarvan het resultaat was.

Piet.

vorige week toen de melding dat het betreffende email adres niet beschikbaar was had ik er al meteen een mail naar toe gestuurd, zojuist nog een keer gedaan maar weer een  Delivery Status Notification, adres “not known”.

Ruud
Reputatie 7
Badge +9

@Ruud_Mieke Dat is toch goed nieuws, want dat betekent dat het betreffende e-mailadres beschikbaar is.

In Mijn KPN kan je dan zelf het betreffende e-mailadres aanmaken als nieuw e-mailaccount, waardoor alle mail in een aparte mailbox komt. Dit nieuwe account dan uiteraard wel opnemen in je mailprogramma.

Of je kunt het betreffende e-mailadres als e-mailalias toevoegen aan je bestaande @hetnet-adres, waardoor alle mail in dezelfde mailbox komt.

Piet.

Reputatie 7
Badge +28

@Ruud_Mieke

In theorie zou het kunnen dat jouw gewenste e-mailadres in quarantaine staat. Na een periode van (ik dacht) drie maanden komt dat e-mailadres dan vrij. 

 

Zet anders jouw gewenste e-mailadres in jouw forumprofiel. Dan kan een moderator voor jou kijken of dat e-mailadres beschikbaar kan komen. 

 

****@kpnmail.nl

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hoe nu verder ?

 

@Ruud_Mieke @Kopl 

Als het goed is, staan jullie beiden gewenste e-mailadressen nu in jullie forumprofiel.

Er komt hier ook nog een moderator langs die jullie verder gaat helpen.  

Dat duurt momenteel ongeveer tien dagen, dit topic is nu nu vier dagen oud dus het is nog ongeveer zes dagen wachten……...

@Ruud_Mieke @Kopl 

 

Nog ongeveer drie dagen geduld. Dan kan een moderator jullie verder helpen.