Beantwoord

emailadres behouden

• 25 juni 2018
  • 16 reacties
  • 476 keer bekeken

Door verkoop van mijn andere huis kan ik mijn emailadres niet meenemen.
Heb sinds ongeveer 1 jaar 2 abonnementen lopen.
Op het oude adres en het nieuwe adres.
Abonnement op het oude adres opgezegd vanaf 22-05-2018.
Mijn (oude) email adres kan ik vanaf 02-07-2018 niet meer gebruiken.
Heel vervelend omdat dit bij alle instanties bekend is.
Graag een oplossing
vr.gr.Fred
icon

Beste antwoord door Erwin_ 26 juni 2018, 12:37

Dank voor de info, Fred. Ik heb het plaatje nu compleet. Ik plaat mijn antwoord publiekelijk zodat andere klanten er ook iets aan hebben.
Ik zie twee accounts. Een daarvan is inderdaad beeindigd. Het e-mail adres is in de regel nog 3 maanden in de lucht na beeindiging. Wat je nu kunt doen is dit e-mail adres zelf verwijderen. Dit zou nog moeten kunnen via je mijnKPN omgeving ( pas op: wel de juist inlog gebruiken, dus van je oude account ). Zodra je het e-mail adres verwijderd hebt is alle inhoud ook verdwenen(!) Het is dus zeer belangirjk dat jij vóór deze handeling al je belangrijke mail opslaat.
De volgende stap is dat het mail adres voor een tijdje in de vrieskist gaat. Op dat moment kan niemand er iets mee. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om het adres uit de vrieskist te halen. Wat jou de gelegenheid geeft om deze 'opnieuw' aan te maken onder je huidige account. Ik geef hem dus als het ware weer vrij en dan moet jij zorgen dat je eerste bent die hem claimt. Dit zal uiteraard geen probleem zijn want we spreken dit onderling netjes af.
Mocht jij hierover vragen hebben laat het mij weten. Ik stel voor dat we inhoudelijke zaken via de prive conversatie bespreken.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Als beide abonnementen bij KPN waren/zijn, dan laat je toch gewoon jouw e-mailadres overzetten naar het abonnement dat je behoudt.

Ik hoop, ga er vanuit, dat er op heel korte termijn iemand van KPN Webcare zal reageren om je hierbij te helpen.
Beide abonnementen zijn van KPN
Heb al geprobeerd om deze toe te voegen maar dat lukt niet.
Ook de aliassen lukken niet
Reputatie 7
Beide abonnementen zijn van KPN
Heb al geprobeerd om deze toe te voegen maar dat lukt niet.
Ook de aliassen lukken niet
Nee, maar KPN kan die e-mailadressen wel voor je verhuizen. Zo heb ik bij de overgang van koper naar glasvezel ook mijn planet.nl e-mailadressen laten verhuizen.
Reputatie 7
Badge +17
Hey Fred. Welkom op het forum!
Of het kan wat je wilt laat ik nog even in het midden. Maar ik wil de mogelijkheden graag samen met jou onderzoeken! Omdat het om privacygevoelige zaken gaat stel ik voor dat we dit even achter gesloten deuren verder bespreken. Zou je willen reageren op mijn privébericht ?
Reputatie 7
Badge +17
Dank voor de info, Fred. Ik heb het plaatje nu compleet. Ik plaat mijn antwoord publiekelijk zodat andere klanten er ook iets aan hebben.
Ik zie twee accounts. Een daarvan is inderdaad beeindigd. Het e-mail adres is in de regel nog 3 maanden in de lucht na beeindiging. Wat je nu kunt doen is dit e-mail adres zelf verwijderen. Dit zou nog moeten kunnen via je mijnKPN omgeving ( pas op: wel de juist inlog gebruiken, dus van je oude account ). Zodra je het e-mail adres verwijderd hebt is alle inhoud ook verdwenen(!) Het is dus zeer belangirjk dat jij vóór deze handeling al je belangrijke mail opslaat.
De volgende stap is dat het mail adres voor een tijdje in de vrieskist gaat. Op dat moment kan niemand er iets mee. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om het adres uit de vrieskist te halen. Wat jou de gelegenheid geeft om deze 'opnieuw' aan te maken onder je huidige account. Ik geef hem dus als het ware weer vrij en dan moet jij zorgen dat je eerste bent die hem claimt. Dit zal uiteraard geen probleem zijn want we spreken dit onderling netjes af.
Mocht jij hierover vragen hebben laat het mij weten. Ik stel voor dat we inhoudelijke zaken via de prive conversatie bespreken.
Reputatie 7
Badge +17
Hoi Fred. Dat kan binnen een dag geregeld zijn (mits de techniek er zin in heeft). Als jij dat geen bezwaar vind lijkt het mij een goed idee om hier maandag mee te beginnen.
Ik zie het als volgt voor me:

Maandag 2-7:
-Jij verwijdert via mijnkpn het e-mail adres en geeft mij vervolgens een seintje.
-Ik ga dan kijken of ik het direct kan vrijgeven en mocht dat niet lukken waarschuw ik de technische dienst.
-Zodra het adres 'vrij' is waarschuw ik jou zodat jij in je nieuwe account ( en je nieuwe mijnkpn omgeving ) het adres opnieuw kan aanmaken.

Als alles meezit is dit binnen een dag gepiept. Soms lopen dingen vast en dan zijn we wel gebonden aan de doorlooptijden van de backoffice en technische dienst. Zoiets kan dan wel een paar dagen duren, daar wil ik eerlijk over zijn. Gedurende die periode zullen mensen die jou mailen een error krijgen. We gaan er van uit dat dit niet gaat gebeuren en alles diezelfde maandag nog geregeld is.

Waarom maandag pas? Dan kan ik het monitoren 🙂
Ik verwijder maandag de email xxxxx.xxx en geef je dan een seintje
De belangrijkste mails zet ik over naar mijn andere mail.
vr.gr Fred
Reputatie 7
Badge +17
Afgesproken, Fred! Ik lees maandag je berichtje wel!
Ik kom met mijn Mijn KPN niet meer bij de instellingen
Dus kan ik mijn emailadres niet verwijderen.
Graag een oplossing.
vr.gr.Fred
Reputatie 7
Je moet ook op https://email.kpn.com zijn om jouw e-mailadressen te beheren.
goedemorgen wjb-erwin
kan mijn oude originele adres niet verwijderen
de aliassen wel
graag een oplossing
vr.gr.Fred
Reputatie 7
Badge +17
Dan gaan we over op plan B, Fred. Ik wil je graag eerst even spreken als jou dat schikt. Kan ik je bellen? ( indien ja, stuur me via privé even je contactnummer )
Reputatie 7
Badge +17
Ik krijg je voicemail, Fred. Zou je mijn ingesproken berichtje kunnen beluisteren?
goedemiddag erwin
mijn telefoon werkt gewoon
probeer het nog een keer
vr.gr.Fred
Nogmaals goedemiddag
Kan op mijn laptop geen mails meer ontvangen-versturen
Op mijn telefoon nog wel via mijn oude mailadresgr.Fred
Reputatie 7
Badge +17
Leuk je even gesproken te hebben, Fred. En ik ben blij dat het allemaal weer werkt!
Voor de meelezers. Ik heb met fred de instellingen doorlopen en zijn mail werkt weer.
Wat de migratie van de e-mail adressen betreft. Het is gelukt om van het oude account de aliassen te verwijderen en vervolgens op het nieuw abonneenummer aan te maken.
Het hoofd e-mail adres zal nog een tijdje actief blijven op het oude account en zodra die (automatisch) komt te vervallen zal Fred mij een seintje geven en zorgen we dat die óók wordt aangemaakt op het huidige account. De belangrijke mails zijn door Fred vantevoren geback-upped aangezien die anders verdwijnen.

Reageer