Beantwoord

Emailadres behouden bij overstappen andere provider

• 26 februari 2018
  • 6 reacties
  • 32689 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag over het behoudt van mijn .planet email adres als wij overstappen naar een andere internetprovider. Door de aanleg van glasvezel zijn wij genoodzaakt om internetdiensten bij een andere provider af te nemen, aangezien KPN niet beschikbaar is.
Bij het overstappen wil ik graag mijn .planet emailadres behouden, omdat hier alle mail op binnenkomt.
Hoe gaat dat in zijn werk?

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door PeterG 26 februari 2018, 16:27

Nou, genoodzaakt. Als KPN een goede snelheid op koper levert (mijns inziens is dat v.a. 50 Mb/s) dan ben je nergens toe verplicht. KPN blijft gewoon leveren op je adres via DSL ;)

Je kunt opzeggen met aangeven dat je bij KPN verder gaat met email only. Dat kost ca. € 7,20 per maand.

Handiger lijkt mij om een emailadres te nemen wat niet afhankelijk is van welke provider je hebt. Bv gmail. outlook, e.a. Dan alles rustig op dat adres overzetten. Daarna kun je overstappen dat het een lieve lust is.

Overigens: nadat je abonnement is stopgezet blijft je email zonder email only nog 3 maanden doorlopen. Dit juist om diensten overzetten gemakkelijker te maken (ze zenden vaak een controlemail naar het 'oude' adres, dus kpn houdt het daarom nog 3 maanden beschikbaar).
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Nou, genoodzaakt. Als KPN een goede snelheid op koper levert (mijns inziens is dat v.a. 50 Mb/s) dan ben je nergens toe verplicht. KPN blijft gewoon leveren op je adres via DSL ;)

Je kunt opzeggen met aangeven dat je bij KPN verder gaat met email only. Dat kost ca. € 7,20 per maand.

Handiger lijkt mij om een emailadres te nemen wat niet afhankelijk is van welke provider je hebt. Bv gmail. outlook, e.a. Dan alles rustig op dat adres overzetten. Daarna kun je overstappen dat het een lieve lust is.

Overigens: nadat je abonnement is stopgezet blijft je email zonder email only nog 3 maanden doorlopen. Dit juist om diensten overzetten gemakkelijker te maken (ze zenden vaak een controlemail naar het 'oude' adres, dus kpn houdt het daarom nog 3 maanden beschikbaar).

Bedankt voor je reactie, ik noem het genoodzaakt aangezien we hier via DSL amper 3mb/s krijgen.
Op welke manier kunnen we een email only abonnement aanzetten?
Reputatie 7
Badge +30
Tijdens de opzegging kan je dat aangeven. Makkelijkste is om daar even voor te bellen met 0800-0402.
Reputatie 7
Badge +31
ik noem het genoodzaakt aangezien we hier via DSL amper 3mb/s krijgen.Dan geef ik je volkomen gelijk.

Ik neem aan dat je nu TV via de coax van Caiway hebt. (?)
Tijdens de opzegging kan je dat aangeven. Makkelijkste is om daar even voor te bellen met 0800-0402.
Bedankt voor je reactie, dan ga ik dat doen.
ik noem het genoodzaakt aangezien we hier via DSL amper 3mb/s krijgen.Dan geef ik je volkomen gelijk.

Ik neem aan dat je nu TV via de coax van Caiway hebt. (?)

(Op dit moment is de glasvezelverbinding nog niet aangesloten.)
Hier maken we gebruik van een aparte televisie-aansluiting via een schotelontvanger.

Reageer