Beantwoord

emailadres (kpnplanet.nl) behouden in nieuw kpn contract

Reputatie 1
Binnenkort wordt het contract waarin ik mijn huidige email-adres (***@kpnplanet.nl) gebruik beeindigd.
Ik heb intussen op een ander adres een nieuw KPN alles-in-1 contract.
Nu wil ik mijn "oude"email adres verhuizen naar het nieuwe contract.....en dan wordt het lastig, althans volgens de medewerkers van KPN klantenservice.

Ik moet wachten tot het contract is beeindigd, en dan een e-nail only afsluiten, en tzt ff bellen om te kijken of er dan iets aan de kosten gedaan kan worden....????? HUH? hoor ik dat goed?
Ja, het is een lastig probleem....

Het verwijderen van het email-account is mogelijk, maar een nieuwe aanmaken binnen MijnKPN met @kpnplanet.nl is niet mogelijk.

Weet iemand of mijn wens echt niet mogelijk is? Wat kan KPN voor mij doen?
icon

Beste antwoord door Erwin_ 3 januari 2019, 09:39

Dank je! Ik heb nu alle informatie die ik nodig heb.
De procedure is als volgt: Als het oude abonnement beëindigd is, werkt het e-mail adres nog 3 maanden. Ik raad je aan om belangrijke mail zelf te archiveren. Liefst met een mail client. Als je mij een seintje geeft op het moment dat het adres niet meer werkt kan ik deze omzetten naar een alias. Gevolg is wel dat de mailbox dus helemaal weg is. ( vandaar dat backuppen ). Het alias kan ik onder een door jou aangewezen mailbox hangen en zo kun je gewoon je mail blijven ontvangen op je nieuwe adres.
Lijkt jou dit wat?

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hoi Pikkepoelie. Ik snap je wens en ik ga kijken wat er technisch mogelijk is.
Ik begrijp dat verhuizen geen optie was? Want dan gaat zo'n adres in de regel gewoon mee.
Ik denk dat ik het adres ( zodra dat op het oude adres volledig is verwijderd ) als alias kan terug halen op je nieuwe adres. Dan 'hangen' we hem dus onder een e-mailbox die je daar hebt of speciaal voor deze gelegenheid aanmaakt.
Is je huidige profiel gevuld met je 'oude' abo? Of is dat het adres van je nieuwe aansluiting?

Ik wil beide accounts nog wel even inzien voordat ik het kan garanderen. Kun je je profiel nog aanvullen met de missende adres gegevens en het e-mail adres waar het allemaal om gaat? Zou je mij daarna, hier een seintje kunnen geven? 🙂
Reputatie 1
De gegevens zijn van het nieuwe contract/adres.
In de prive gegevens staat het oude adres.
Of kan ik je een PM sturen?
Reputatie 7
Badge +15
Dank je! Ik heb nu alle informatie die ik nodig heb.
De procedure is als volgt: Als het oude abonnement beëindigd is, werkt het e-mail adres nog 3 maanden. Ik raad je aan om belangrijke mail zelf te archiveren. Liefst met een mail client. Als je mij een seintje geeft op het moment dat het adres niet meer werkt kan ik deze omzetten naar een alias. Gevolg is wel dat de mailbox dus helemaal weg is. ( vandaar dat backuppen ). Het alias kan ik onder een door jou aangewezen mailbox hangen en zo kun je gewoon je mail blijven ontvangen op je nieuwe adres.
Lijkt jou dit wat?
Reputatie 7
Badge +15
Hoi. Ik heb niks meer gehoord. Je kunt altijd in dit topic reageren en dan regel ik bovenstaande voor je.
Reputatie 1
Hoi Erwin....
Ja, prima....ik zie geen andere oplossing dus graag!

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +15
Top! Dan lees ik tzt wel van jou en maak het in orde

En dat de verhuisstress maar tot een minimum beperkt mag blijven 😉
Reputatie 1
@Erwin_
Het is zover....
Echter is de situatie iets anders dan hierboven genoemd...

Het " oude" contract is verhuist naar een ander adres, en dus niet beëindigd.

Nu zou ik wel graag mijn email-adres naar mijn contract verhuizen, kan dat nu het oude contract niet beëindigd maar verhuist is...?
Reputatie 7
Badge +15
Leuk je even gesproken te hebben! Ik wacht je seintje even af en dan maak ik op hele korte termijn een alias aan onder je bestaande mail account. Op die manier kun jij ongestoord verder met je vertrouwde kpnplanet.nl adres!
Mocht je in het verloop tegen zaken aanlopen, laat het mij weten!

Reageer