Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Emails aan kpn klanten komen niet aan, kpnmail, kpnplanet

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Als webmaster verstuur ik regelmatig nieuwsbrieven aan leden van de nieuwsbrief groep.
Nou komen sinds enige tijd de e-mails verstuurd aan kpnplanet en kpnmail klanten allemaal retour.

De klantenservice van Kpn kan en vooral wil me niet verder helpen. Zij hebben liever 30 telefoontjes over hetzelfde onderwerp.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Wat staat er in die retour mail dan?
This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

*******@kpnmail.nl
host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30]
SMTP error from remote mail server after RCPT TO::
550 5.1.0 Recipient rejected.

**** staat voor e-mail adres
Melding is hetzelfde voor kpnmail en kpnplanet
Reputatie 6
Badge +17
Bestaan die accounts nog wel? Dit is namelijk precies de error die de KPN mailserver geeft wanneer een account niet bestaat.
Ik ga het verder uitzoeken, een aantal bestaan nog wel, van anderen moet ik het nog uitzoeken. Het opvallende in het verhaal is, dat de groep berichten die ik terug krijg voornamelijk kpn gerelateerd zijn. Van andere providers krijg ik ook wel eens wat terug,, Maar dan staat er vaak (in het engels) bij dat e-mail adres niet meer bestaat, of dat de mailbox vol is. In bovenstaande vermeldingen staat voor leken niets. Vandaar ook mijn vraag hier. De kpn kon als niet abonnee niets voor me doen. Maar 5 minuten extra programmeren en je maakt van een blijkbaar standaard foutcode een net melding, dan kan iedereen het lezen en interpreteren.
Reputatie 6
Badge +17
Mwa 550 5.1.0 is een algemene ESMTP code die op heel veel mailservers gebruikt wordt. Simpel gezegd betekent het dat de mailserver of de ontvanger niet accepteert of de afzender niet accepteert. Omdat er duidelijk bij staat dat het om de recipient gaat lijkt het mij logisch dat er iets met de mailbox van de ontvanger is.
Wel ben ik van mening dat 550 5.1.1 een betere keuze was voor niet bestaande mailboxen

Blijft dit probleem ook als je de emails verspreid stuurt?
Reputatie 6
Badge +14
Hoi EWeb, welkom op het forum. Goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zie dat Robin al flink wat heeft uitgelegd :)

Als je reageert op mijn privébericht, kan ik voor een aantal e-mailadressen controleren of deze wellicht niet meer bestaan. Ook ben ik nog wel benieuwd of je de foutmelding ook krijgt als je jouw e-mail op individuele basis naar deze e-mailadressen stuurt.
Reputatie 6
Badge +14
Hoi Eweb, hoewel je wel gereageerd hebt op m'n privébericht stonden er in jouw reactie geen e-mailadressen om te controleren. Stuur je die alsnog?

Reageer