Vraag

Foutcode 0X80004005 bij toevoegen account in Windows Mail

  • 14 March 2020
  • 29 reacties
  • 8194 keer bekeken

Ik krijg de foutmelding “Foutcode 0x80004005” als ik mijn account wil toevoegen bij Windows mail.

Ik vul alle benodigde gegevens correct in, en als ik uiteindelijk op “bevestigen” klik, krijg ik na enkele seconden een pop-up venster met de tekst “Er is iets misgegaan     Deze bewerking kan niet worden uitgevoerd    Foutcode 0x80004005".

 

Hoe kan ik de mail weer normaal op mijn PC krijgen, en ook weer lezen ??

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hallo @Vivarofan , over welke versie van Windows Mail hebben we het, de MAIL van Windows 10 of de Windows Live Mail 2012? De laatste wordt al jarenniet meer ondersteund en kan alleen nog werken met het IMAP-protocol en niet meer met het POP-protocol.

Hallo JanD,

 

Dank voor je eerste reactie.

Het betreft hier de standaard mail van Windows 10.

 

Met vriendelijke groet Ton (Vivarofan)

Hallo @Vivarofan , gebruik je wel de tab ‘*Geavanceerde configuratie’?

Niet die ‘ander account POP, IMAP’ gebruiken.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Vivarofan Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat Jan je al flink op weg heeft geholpen. Hoe is de situatie nu? Had je iets aan zijn advies of heb je nog hulp nodig? 

Dank je wel Bart.

Helaas ben ik nog niet verder gekomen, doch ik hoop dat het probleem snel word gevonden…!

 

@JanD 

Ik gebruik inderdaad de allerlaatste optie, de tab “Geavanceerde configuratie”

Dan klik ik op “Internet e-mail”

In het venster dat dan verschijnt vul ik als eerste mijn KPN e-mail adres in.

Daarna mijn gebruikersnaam, gevolgd door mijn wachtwoord.

Dit gevolgd door mijn accountnaam, en de naam waarmee mijn berichten worden verzonden.

Bij server voor inkomende mail vul ik “imap.kpnmail.nl” in.

Bij accounttype selecteer ik “IMAP4”.

En bij server voor uitgaande mail vul ik “smtp.kpnmail.nl” in

Verder zorg ik ervoor dat alle 4 de onderstaande vinkjes “aan” staan.

Als ik daarna op “Aanmelden” klik, verschijnt er na enkele seconden de melding in beeld:

“Er is iets misgegaan”

“Deze bewerking kan niet worden uitgevoerd”

“Foutcode 0x80004005”

 

Hallo @Vivarofan , ik heb net ook nog eens geprobeerd een account aan te maken en gaat in 1 keer goed.

Ik denk toch dat er bij een invulvak iets niet goed staat.

Bij gebruikersnaam dien je je volledige e-mailadres in te geven dus bijvoorbeeld jansen@provider.nl

Bij accountnaam kun je willekeurig wat ingeven, bijvoorbeeld KPN-Mail

De rest lijkt me allemaal goed.

 

Hey @JanD , ik heb nu geprobeerd om bij gebruikersnaam mijn volledig e-mail adres in te vullen, en bij de accountnaam eens geen gebruik te maken van spaties.

Jammer genoeg blijft de melding van “Er is iets misgegaan” terugkomen.

Helaas kom ik dus niet verder !

 

Hallo @Vivarofan , ik ben eens gaan neuzen op internet en kom 2 belangrijke oorzaken tegen waardoor jij problemen hebt met de installatie:

  1. je gebruikt een ongeldige Windows-versie
  2. of je antivirusprogramma gooit roet in het eten.

Ik ga er vanuit dat je met een officiële Windows-versie werkt en stel voor een geïnstalleerd antivirus-programma tijdelijk uit te schakelen totdat je je account hebt kunnen maken en daarna de antivirus weer aanzetten.

 

Halllo @JanD ,

Ik heb een compleet nieuwe Windows 10 installatie gemaakt, met een legitieme versie.

Ik heb (nog) geen extra antivirusprogramma geïnstalleerd.

Het enige antivirus (beveiliging) wat er mee-draait, is de beveiliging van Windows 10 zelf, en KPN veilig.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Vivarofan Het lijkt er op alsof je alle stappen goed doorloopt, maar ergens gaat er toch iets mis. Zou je enkele screenshots kunnen plaatsen van de stappen; wellicht kunnen we dan zien waar het mis gaat? Scherm uiteraard je mailadres even af. 

Halllo @JanD ,

Ik heb een compleet nieuwe Windows 10 installatie gemaakt, met een legitieme versie.

Ik heb (nog) geen extra antivirusprogramma geïnstalleerd.

Het enige antivirus (beveiliging) wat er mee-draait, is de beveiliging van Windows 10 zelf, en KPN veilig.

Hallo @Vivarofan , je schrijft dat je nog geen extra antivirusprogramma hebt geïnstalleerd, maar je hebt er 2 draaien,de standaard Windows antivirus en KPN Veilig, die laatste is dus een EXTRA antivirusprogramma. Maar dat staat verder los van het activeren van een e-mail-account in MAIL van Windows10.

 

Hallo @JanD ,

 

Excuses voor mijn late(re) reactie...ik had even een noodgeval bij mijn zoon thuis.

KPN veilig had ik meteen na de installatie van Windows 10 geïnstalleerd, en ga er van uit dat dit geen probleem mocht zijn voor verdere installaties van programma's, of aanmeldingen bij de Mail.

Het is en blijft immers een “onderdeel” van KPN.

 

Ik heb een 7-tal schermafbeeldingen geknipt, van de stappen die ik onderneem om mijn mail werkend te krijgen.

Mijn eigenlijke e-mailaders heb ik in de knipsels even gewijzigd, alsook mijn naam.

 

  1. Als eerste klik ik op “Acount toevoegen:

 

  1. daarna klik ik op “Geavanceerde configuratie":
  1. Bij de volgende stap klik ik op “Internet e-mail":
  1. Vervolgens vul ik mijn e-mail adres in (het gedeelte voor het @ heb ik aangepast\).  Daarna vul ik mijn wachtwoord en de accountnaam in:
  1. Dan vul ik mijn naam in (zoals die uiteindelijk op mijn e-mail wordt weergegeven), en vervolgens de gegevens die ik via de website van KPN heb gevonden, voor de server voor inkomende e-mail, het accounttype. en de gegevens voor de server van uitgaande e-mail:
  1. ik zorg ervoor dat vervolgens alle vinkjes aan staan:
  1. Als laatste klik ik op “Aanmelden", en na enkele seconden verschijnt onderstaand venster:

 

Dit zijn alle stappen die ik uitvoer, en nu is de vraag, WAAR gaat het verkeerd ??

 

Hallo @Vivarofan , ik heb jouw stappen, waar mogelijk, nagebootst, en krijg een actief acount in MAIL.

Probeer de KPN Veilig eens te de-installeren en kijk dan eens hoe het gaat.

 

Hallo @JanD,

 

Ik heb KPN veilig nu compleet van de PC verwijderd, de PC helemaal opnieuw opgestart, dus echt uit en weer aan !

Vervolgens opnieuw geprobeerd om mijn mail te koppelen, maar helaas ook nu weer de melding van de foutcode 0x80004005….

 

Vreemd, heel vreemd !!

 

Hallo @JanD ,

 

Ik heb KPN veilig nu compleet van de PC verwijderd, de PC helemaal opnieuw opgestart, dus echt uit en weer aan !

Vervolgens opnieuw geprobeerd om mijn mail te koppelen, maar helaas ook nu weer de melding van de foutcode 0x80004005….

 

Vreemd, heel vreemd !!

Hallo @Vivarofan , dan zou je nog eens met Microsoft contact opnemen voor een oplossing, ik kan je hier nu verder niet meer mee helpen.

Succes en laat s.v.p. een reactie achter hoe het straks afgelopen is na je contact met Microsoft.

 

Hallo @JanD ,

 

Het is dus een groter probleem, dan aanvankelijk gedacht….

Ik ga hulp zoeken bij Microsoft (evt. via een van de forums daar).

Voor de tussentijd heb ik nu even Outlook geïnstalleerd, zodat ik mijn mail toch nog kan lezen.

 

In ieder geval een héél hartelijk dank voor het meedenken in dit probleem !

 

Groetjes, Ton.

Reputatie 7
Badge +20

Wat jammer dat je er nog niet uit bent, @Vivarofan, ondanks de bijzonder grondige hulp van @JanD  Via Outlook werkt het dus wel, begrijp ik? Ik hoop van harte dat je via Microsoft de oplossing vindt. Laat je het weten? 

@JanD , Het heeft even geduurd, maar via Microsoft tot een oplossing gekomen...Niet hetgeen waar ik op gehoopt had, maar ik heb weer toegang tot mijn mail !!

Via het forum van Microsoft, en telefonisch contact met hun, blijkt het probleem niet oplosbaar te zijn !

Zelfs na een compleet nieuwe installatie van Windows 10 blijft het probleem zich hardnekkig voor doen.

Microsoft en forum gebruikers hadden hier totaal geen antwoord op.

Uiteindelijk heeft Microsoft me aangeraden om Outlook te gaan gebruiken i.p.v. Microsoft Mail.

In principe werken beide mail programma's identiek….

Ik had er zelf ook al aan gedacht om Outlook te gaan gebruiken, maar ik had zoiets van: waarom een extra mail programma installeren, terwijl het ook al in Windows in gebundeld is…

 

Maar goed. nu werkt mijn mail, hetzij via een apart programma: Microsoft Outlook.

 

Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken, in deze on-oplosbare kwestie.

 

Groetjes, Ton (Vivarofan).

Hallo @Vivarofan , bedankt voor de update, alleen jammer dat je nu weer hoge kosten hebt moeten maken voor een Outlook-pakket.

Je zou het ook met alléén de KPN Webmail hebben kunnen doen.

 

@JanD , Nou, met die hoge kosten valt het reuze mee hoor !

Ik heb een licentie gekocht voor office 2019 voor slechts 15 euro….

En ze hebben nu zelfs een aanbieding van office 2019 met een gratis Windows 10 licentie voor het zelfde geld.

@JanD 

Kijk maar eens op officesoftware.be

Hallo @Vivarofan , ik houd me alléén met ‘legale’ software bezig.:relaxed:

 

@JanD , Officesoftware.be houd zich bezig met het opkopen van rest- en faillissement partijen, en bieden de software daarna tegen dump prijzen aan.

Het is dus niets illegaals.

De software moet gedownload worden van de officiële Microsoft website.

Na installatie vul je de licentie sleutel in, die je van hun hebt gekregen, en het werkt super.

Hallo @Vivarofan 

"Microsoft kan alleen commentaar geven op individuele cases als Microsoft daar zelf inzicht in heeft en in staat is om de producten in kwestie te inspecteren. Microsoft kan echter bevestigen dat Microsoft Office Professional Plus een service op abonnementenbasis is. Deze is niet overdraagbaar en wordt door Microsoft via licenties alleen aan bedrijven gegeven – en niet aan consumenten. Het wordt nooit aangeboden voor een eenmalige prijs, noch wordt het aan de consument op een 'levenslange' basis verkocht. Alle advertenties die pretenderen Microsoft Office Professional Plus aan te bieden op een 'eeuwigdurende’ of ‘levenslange’ basis, moeten met de nodige voorzichtigheid worden bekeken. Daarnaast kan de prijs ook een indicator zijn van onwettigheid. Als een Microsoft-product wordt aangeboden voor een prijs die te mooi lijkt om waar te zijn, dan adviseren wij de consument dit te benaderen met de nodige voorzichtigheid."

Ik waag me er niet aan.