Vraag

Foutcode 4013

  • 16 November 2019
  • 8 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik kan geen emails verzenden (foutcode 4013) maar wel ontvangen. Wat is er aan de hand?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welk programma gebruikt u?

KPNWEBMAIL

soortgelijke problemen hier sinds gisteren...

 Ik had soortgelijke problemen. Er lijkt iets vanderanderd te zijn in beveilingen / m.b.t. server voor uitgaande mail, mogelijk sinds gisteren want tot voor kort werkte het prima (op twee PC's met verschillende kpnplanet.nl mailboxen).

Ik heb het probleem in Outlook 2013 opgelost (beide PC's, beide mailboxen):

Op dit forum staat dat voor uitgaande mail mail.kpnmail.nl gebruikt moet worden. Dat dat werkt bij ons niet, bij “POP- en IMAP-accountstellingen” tab “Algemeen”  staat nu dus nog steeds bij “Server voor uitgaande e-mail (STMP)”: smtp.kpnmail.nl. Wanneer je kiest voor “Meer instellingen” krijg je een pop-up met 3 tabs.

Bij  tab “Server voor mijn uitgaande mail” optie “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” AAN zetten en optie “Dezelfde instellingen als voor mijn inkomende e-mail” moet ook AAN staan.
Bij tab “Geavanceerd” moet voor “Uitgaande e-mail (SMTP)” , 587 als poort worden ingevoerd en bij “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding” moet TLS  worden gekozen.

Deze instellingen werken nu bij ons. Op mijn PC gebruik ik pop3, op PC van mijn partner imap, daar zit het probleem dus niet. De webmail gaf ook problemen, bizar is dat dat nu ook weer goed lijkt te werken dus wellicht heeft bovenstaande NIETS met de oplossing te maken maar is er inmiddels weer iets rechtgezet door meneer of mevrouw KPN.

Hartelijk dank.

Werkt het bij jou ook weer Caspar4?

Mijn gefreubel met instellingen (hele morgen mee bezig geweest grrr…) heeft waarschijnlijk het probleem niet verholpen; volgens iemand (Clemens) anders werkt het bij hem weer zonder instellingen te wijzigen. Er is dus op hetzelfde moment toevallig aan de KPN kant iets rechtgezet wat omgevallen was. Zal wel iets met de nieuwe webmail te maken hebben (“we zijn in de achtergrond druk bezig etc.”). Nouja… ik ben al lang blij dat het weer werkt. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan ;-)

Jawel, voor dat ik aan de instellingen heb gezeten. Zal inderdaad wel met die nieuwe webmail te maken  hebben. Groet Caspar4

Reageer