Beantwoord

Foutcode DSN-code 5.1.0

  • 5 January 2019
  • 3 reacties
  • 160 keer bekeken

Wanneer ik mail wil verzenden vanuit mijn Hotmail krijg ik bij sommige geadresseerden een melding: cpsps-ews05.kpnxchange.com gaf deze fout:
Recipient rejected.

Het betreft de volgende e-mail adressen: @kpnmail.nl en @planet.nl.
Beide waren reply mails dus het adres moet juist zijn want ik heb tenslotte de mail van de personen zelf ontvangen. Beide adressen zijn ook niet geblokkeerd.
Hoe kan ik weer "normaal" een e-mail verzenden naar deze adressen?
icon

Beste antwoord door Joran 7 January 2019, 13:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Simone, welkom op het forum! Het is inderdaad raar dat je dit krijgt als je op een e-mail reageert. Ik wil graag controleren of alles in orde is met deze e-mailadressen. Kun je mij de volledige adressen in een privébericht sturen?

Dit zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn: Dennis ABD in 550 5.1.0 Recipient Rejected | KPN Community
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor je privébericht! Beide e-mailadressen bestaan op dit moment niet meer bij KPN. Ik denk dat de reactie van Dennis (zie link hierboven) de oorzaak is van dit probleem. Deze twee personen hebben hun kpn/planet e-mailadres nog ingesteld als uitgaand e-mailadres, maar zijn (net) bij KPN vertrokken. Ik hoop dat je een andere manier hebt om hun te benaderen om hun actuele e-mailadres te achterhalen.
Dank voor de info

Reageer