Beantwoord

Foutief e-mailadres

  • 11 September 2019
  • 6 reacties
  • 163 keer bekeken

ik krijg de laatste weken steeds Mail op een yahoo mailadres die niet van mij is
icon

Beste antwoord door Noordzee 12 September 2019, 19:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Grote kans op Spam.

Is de afzender iedere keer dezelfde?
kan ik niet zien
en het word naar een voor mij onbekend yahoo mailadres gestuurd en ik ontvang de mail
Reputatie 7
Badge +28
Een paar jaar geleden is Yahoo gehackt.

Worst case scenario is dat iemand je contactgegevens op Yahoo opgeslagen had en dat deze door een kwaadwillende zijn bemachtigd. Zo lang je oppast voor phishing is er verder niks aan de hand.

Mails gewoon weggooien. Kans is groot dat de ellende vanzelf ophoud.

Dat mailadres wat je ziet is vast niet van jou. In ieder geval geen antwoord geven!
Reputatie 7
Badge +21
@Aeryn, vreemd wat je nu binnenkrijg qua mail wat niet voor jou is. Het beste kan je het inderdaad negeren en verwijderen zodra je het binnenkrijgt. Verder kan je kijken, indien de mails van dezelfde afzender komen, of je het mailadres kan blokkeren (aangeven dat deze mail ongewenst is).

Heb je nog andere vragen, dan hoor ik het graag!
@Aeryn, vreemd wat je nu binnenkrijg qua mail wat niet voor jou is. Het beste kan je het inderdaad negeren en verwijderen zodra je het binnenkrijgt. Verder kan je kijken, indien de mails van dezelfde afzender komen, of je het mailadres kan blokkeren (aangeven dat deze mail ongewenst is).

Heb je nog andere vragen, dan hoor ik het graag!


helaas is dat een probleem ik kan niet zien wie de afzender is
dus kan ik de afzender niet blokkeren
Reputatie 7
Badge +28


helaas is dat een probleem ik kan niet zien wie de afzender is
dus kan ik de afzender niet blokkeren


Nee, dat scheef je al in jouw eerste reactie.
Daarom mijn advies : mails weggooien en zeker niet op reageren.

Reageer