Beantwoord

Foutmelding 550 5.7.1 Mail rejected.bij e-mails naar KPN e-mailadressen

  • 24 June 2022
  • 3 reacties
  • 1013 keer bekeken

Mijn emails worden standaard geblokkeerd als ik deze stuur naar mijn contactpersonen met een KPN email adres.

De reactie van de externe server was:

550 5.7.1 Mail rejected.

Action: failed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: dns; mx.kpnmail.nl. (195.121.65.158, the server for the domain kpnplanet.nl.)
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Mail rejected.
Last-Attempt-Date: Thu, 23 Jun 2022 07:42:46 -0700 (PDT)
 

icon

Beste antwoord door RBxx 24 June 2022, 11:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Das knap vervelend. Heeft u een eigen domeinnaam? Of zit u bij een andere provider? 

werkt het via de webmail ook niet?

Verzend u de mails via de juiste smtp server? Dus stel u heeft een emailadres josephina@domein321.nl, gebruikt u dan smtp.domein321.nl als smtp server in de instellingen van uw emailprogramma?

 

Ik heb geen eigen domeinnaam en ik maak gebruik van het KNP netwerk als provider. Via webmail gebeurt precies hetzelfde

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Josephina Gasolina 

De code 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected duidt meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mails van de afzender beoordeelt als “zeker spam”.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en zo nodig het filter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com