Vraag

Foutmelding gebruikersnaam/wachtwoord mogelijk onjuist

  • 26 November 2019
  • 29 reacties
  • 1160 keer bekeken

De server voor account *********@planet.nl heeft de fout [SYS/TEMP] 
Temporary authentication failure. [cpxdcprox-mh103.support.local:2019-11-26 16:00:20] 
geretourneerd. Uw gebruikersnaam/wachtwoord of de beveiligingsinstellingen zijn mogelijk onjuist.  
Wilt u uw wachtwoord opnieuw invoeren?

 

deze fout komt soms op de imac, en vaak niet. trage server ?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.


29 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @ch. Receveur  Welkom!

Klopt het dat je af en toe een verificatie fout krijgt, moet je dan wel je gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw invoeren of de mail opnieuw opstarten? 
Heb je al eens je e-mail wachtwoord gereset? Het kan soms helpen om je e-mail opnieuw te koppelen aan het programma dat je gebruikt. Als je de e-mail als IMAP hebt ingesteld kan je hem gewoon verwijderen en opnieuw koppelen. 

Is dit niet de oplossing, laat je het me dan even weten? Dan zoeken we verder :smiley:

Reputatie 7
Badge +17

@ch. Receveur Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Bedankt voor je antwoord, en mijn wachtwoord, heb ik reeds aangepast, en ik haal de e-mail via pop op, en deze heb ik volgende de laatste handleiding gedaan .

maar als dit dit nogmaals moet doen, wil ik dit graag uitvoeren.

sorry voor mijn late reactie.

Reputatie 7
Badge +17

@ch. Receveur Geen probleem natuurlijk, fijn om te horen dat het is opgelost. :wink:

dat is dus helaas niet zo.

ik ga denk SSL uitzetten, want dit werkt nu niet (goed) op de manier hoe het wordt voorgeschreven.

en via poort 110, en 25 krijgt ik dit fouten niet.

maar dat lijkt me ook niet handig ?

ik stel het in volgens : https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2019-2016.htm

 

Reputatie 7
Badge +17

@ch. Receveur Oh excuses ik las het verkeerd. 
Als je POP instelt met poort 110 en 25 dan heb je hem ingesteld als onbeveiligde verbinding. 
Je kan proberen om voor inkomende post poort 995 te gebruiken en uitgaande port poort 587. 
Laat je het weten als dit een oplossing biedt? 

Gegroet ,

 

ik had juiste dit ingesteld zonder SSL over poort 110 , en 25, maar de veilige manier lijkt me beter, maar sinds ik dit heb ingesteld gaat het dus fout.

Reputatie 7
Badge +17

@ch. Receveur Gaat het lukken om de poort aan te passen? Wat je anders kunt doen is een back-up maken van het gegevensbestand, de mail te verwijderen en helemaal opnieuw in te stellen. 
Het is dus belangrijk dat je een back-up maakt van al je mails anders ben je ze kwijt. Ik ben benieuwd of het lukt.

het is een pop bestand, dus ik kan gewoon de porten aanpassen.

maar nu staan ze met SSL aan, op poort 587, en poort 995.

zal ik ze terug aanpassen naar 25 en 110 ? 

Reputatie 7
Badge +17

@ch. Receveur Oh excuses, ik heb je verkeerd begrepen. Met de onbeveiligde verbinding werkt het dus wel en de onbeveiligde verbinding werkt niet, of geeft problemen. 
Het gaat dus puur om de IMac die problemen geeft. Ik ben even onze kennisbanken ingedoken en heb iets interessants gevonden. 

Voor een beveiligde POP verbinding op Apple PC dien je server inkomende post poort 995 (SSL/TLS) te gebruiken en server uitgaande post poort 465 (SSL/TLS).
De uitgaande post server voor Apple is dus blijkbaar anders dan voor bijvoorbeeld Windows computers.
Je mag wat mij betreft de uitgaande server poort aanpassen en controleren of dit werkt. Ik ben benieuwd! :fingers_crossed_tone2:

 

ik ga dit snel proberen.

Heb hetzelfde probleem. Oplossingen werken niet.

helaas poort 465 werkt helemaal niet.

poort 587 wel, maar met fouten .

 

Reputatie 7
Badge +17

@Dennis ABD Ik heb er nog eentje(2) voor je. Kan jij met ons meekijken? 

@tsnelting Heb jij precies hetzelfde probleem? Beveiligde poorten POP voor Apple pc die niet werken? 
Kunnen jullie allebei je gegevens invullen of aanvullen op je profiel? Dan kan ik ze doorzetten naar @Dennis ABD

Yep, precies hetzelfde. Pop poorten werken ook niet. Ik zal m’n profiel aanvullen.

Reputatie 7
Badge +17

@tsnelting en @ch. Receveur Dennis liet me net weten vrij te zijn. Hij kijkt er morgen naar! Als ik van hem heb gehoord dan horen jullie het van mij. Fijne avond allebei. 
@tsnelting Als jij je gegevens hebt ingevuld zal ik ze doorzetten naar Dennis.

gedaan!

Reputatie 7
Badge +17

gedaan!

Bedankt! Ik geef de gegevens door. 

is er al nieuws over dit probleem ?

Reputatie 7
Badge +17

@Dennis ABD Heb je nog een beetje tijd kunnen reserveren om hier naar te kijken? 

Reputatie 7
Badge +7

Nope, ik heb nog geen gegevens ontvangen ;)

Welke gegevens wil je hoe ontvangen @Dennis ABD  ? dan stuur ik ze zo op.

 

Reputatie 7
Badge +17

@ch. Receveur Ik heb het planet e-mailadres dat je hebt ingevuld op je profiel doorgestuurd naar Dennis ABD.

Reputatie 7
Badge +7

Dank, @Lisa 

 

Ik heb even gekeken maar zie geen blokkade of andere vreemde zaken. Heb je al eens geprobeert het account geheel opnieuw in te stellen?

ja, al 2 keer, ik draai gewoon outlook voor mac, en de mac zelf is up to date.

als ik over poort 25 verstuur, werkt het wel, maar dit is niet wenselijk ?

Reageer