Vraag

Foutmelding in Outlook 2021; de principal-naam van het doel is onjuist

  • 28 March 2023
  • 16 reacties
  • 522 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik heb een PC-desktop gekocht en daarop als particulier MS office 2021 geïnstalleerd.

 

In Outlook krijg ik de volgende foutmelding:

De principal-naam van het doel is onjuist. 

“Op de server waarmee u verbonden bent, wordt een beveiligingscertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd.”

 

Op internet zie ik wel de volgende oplossingen, maar die werken niet of voer ik liever niet uit:

Er zijn twee oplossingen om dit probleem te verhelpen.

1] SSL uitzetten (maar dan is de mailverbinding niet meer beveiligd)
2] Een SSL certificaat nemen voor uw domeinnaam

Een eventuele derde oplossing is het e-mailadres verwijderen uit Outlook en opnieuw instellen. Dit wil deze foutmelding ook vaak doen verdwijnen.

 

Kunnen jullie mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik van die vervelende melding af kom.

 

Voor de goede orde kan ik melden dat ik ook nog met verouderde emailadressen werk eindigend op kickmail.nl en telfortglasvezel.nl

De oude providers Kickmail en Telfortglasvezels zijn al lang overgenomen door KPN.

Het liefst zou ik toewerken naar een schone lei met alleen nog maar KPN-emailadressen, maar daarvoor is het nu nog te vroeg omdat ik nog emails binnenkrijg op genoemde emailadressen.

Ook werk ik nog met een andere PC-desktop en Laptop, hierop oudere versie van Outlook geïnstalleerd.

 

Het inloggen bij de KPN en KPN-webmail op internet doe ik ook nog met mijn kickmail-emailadres. Maar het liefst zou ik ALLES aangepast hebben naar KPNmail.nl

 

Kunnen jullie in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik alles weer op orde krijg. Ik kom er namelijk niet meer uit.

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

Met vriendelijke groet,

 

René


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7

Hoi @Vlearmoes, dat is een gekke foutmelding. Die heb ik niet vaak gezien. De derde stap die je online tegen was gekomen is het makkelijkste, in Outlook kan je het e-mailadres dat je daar had ingesteld verwijderen en daarna opnieuw instellen: E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen.

De Kickmail en Telfortglasvezel e-mailadressen kan je gewoon blijven gebruiken als je dat wilt, die zijn inderdaad meegekomen vanaf Telfort. Bij Telfort waren 75 verschillende e-mailadressen in gebruik en allemaal blijven ze behouden. Als je ze niet kwijt wilt hoef je ze niet te verwijderen 🙂

Hoi @Vlearmoes, dat is een gekke foutmelding. Die heb ik niet vaak gezien. De derde stap die je online tegen was gekomen is het makkelijkste, in Outlook kan je het e-mailadres dat je daar had ingesteld verwijderen en daarna opnieuw instellen: E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen.

De Kickmail en Telfortglasvezel e-mailadressen kan je gewoon blijven gebruiken als je dat wilt, die zijn inderdaad meegekomen vanaf Telfort. Bij Telfort waren 75 verschillende e-mailadressen in gebruik en allemaal blijven ze behouden. Als je ze niet kwijt wilt hoef je ze niet te verwijderen 🙂

Hallo Jasper, bedankt voor jouw reactie. Je hebt die ‘gekke’ foutmelding dus al wel vaker gezien? Die derde optie had ik al eens geprobeerd, maar dat was helaas niet de oplossing. Jij schrijft dat ik de Kickmail en Telfortglasvezel e-mailadressen kan blijven gebruiken. Gelukkig, maar t.z.t. wil ik die laten verdwijnen om alleen nog maar KPN e-mailadressen te hebben.

Maar nu het volgende. Bij de POP- en IMAP-accountinstellingen op mijn PC zie ik bij de servers nog staan; imap.kickmail.nl & smtp.kickmail.nl en imap.telfortglasvezel.nl & smpt.telfortglasvezel.nl . Zit daar soms het probleem? Kan ik deze zonder problemen wijzigen in imap.kpnmail.nl & smtp.kpnmail.nl ? En moet ik dan ook nog iets doen op de KPN-site?

Ik vermoed dat de foutmelding (zie bijlage) toch iets te maken heeft met telfortglasvezel (zie bijlage). En in Outlook verschijnt soms kort een melding dat Kickmail verouderd is.

Ik hoop dat jij en anderen weten wat ik moet doen. Hoewel ik gelukkig wel kan mailen, irriteert die foutmelding (bijlage) bij het opstarten van MS Outlook.

groeten,

René

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik vermoed dat u gewoon een tikfout gemaakt heeft ergens.

U kunt inderdaad gewoon imap.kpnmail.nl & smtp.kpnmail.nl gebruiken.

Ik vermoed dat u gewoon een tikfout gemaakt heeft ergens.

U kunt inderdaad gewoon imap.kpnmail.nl & smtp.kpnmail.nl gebruiken.

Nick83 bedankt voor de reactie. Geen tikfout gemaakt, was het dat maar. Dan was het probleem zo opgelost. Kickmail en telfortglasvezel heb ik vervangen door imap.kpnmail.nl & smtp.kpnmail.nl. Maar helaas dat helpt ook niet. 

Ik heb tijdelijk (of definitief) mijn kickmail en telfortglasvezel emailadressen van de nieuwe pc gehaald en werk alleen nog met mijn kpnmail-adres en outlook.com-adres. De vervelende melding krijg ik nu (hopelijk definitief) niet meer. Kickmail- en Telfortglasvezel mails lees ik wel op mijn oude PC tot dat die emailadressen doodgebloed zijn.

Het heeft denk ik eerder te maken met het feit dat Kickmail en Telfortglasvezel zijn overgenomen door KPN. Door al die verschillende servernamen loopt het denk ik niet lekker meer. En op mijn oude PC staat bij type account nog Pop3 wat niet te wijzigen is in imap. De Outlook versie op mijn oude PC zal ook inmiddels wel te oud zijn.

En op die oude PC kan ik mijn kpnmail weer niet toevoegen, terwijl ik exact dezelfde gegevens overneem die op de nieuwe pc staan. Ik vind het maar raar, maar ik ben dan ook een leek.

Voorlopig red ik mij dus, maar oplossingen blijven welkom.

 

Reputatie 7

1 keer eerder heb ik die gezien inderdaad, maar dat was nog op het Telfort forum. En dat bestaat al zo'n 2-3 jaar niet meer, dus ik weet ook niet meer wat precies de oplossing was toen. Het gebruiken van de Kpnmail servers wat Nick noemt had ik ook in gedachten, maar dat gaf geen verbetering dus.

Ik denk meer dat het een instelling is bij zowel het Kickmail als het Telfortglasvezel adres, aangezien ze op de oude pc nog wel werken. 

 

Wat je ook zou kunnen doen is met beide oude e-mailadressen inloggen op de Webmail en daar een forward in te stellen naar jouw Kpnmail adres. Daarmee worden alle berichten die naar de oude adressen worden gestuurd automatisch doorgestuurd naar het nieuwe adres. Je ziet dan alles in dezelfde mailbox binnenkomen.

Als je er dan op reageert doe je dat ook vanaf het Kpnmail adres. De oude adressen kan je op die manier steeds minder gaan gebruiken.

1 keer eerder heb ik die gezien inderdaad, maar dat was nog op het Telfort forum. En dat bestaat al zo'n 2-3 jaar niet meer, dus ik weet ook niet meer wat precies de oplossing was toen. Het gebruiken van de Kpnmail servers wat Nick noemt had ik ook in gedachten, maar dat gaf geen verbetering dus.

Ik denk meer dat het een instelling is bij zowel het Kickmail als het Telfortglasvezel adres, aangezien ze op de oude pc nog wel werken. 

 

Wat je ook zou kunnen doen is met beide oude e-mailadressen inloggen op de Webmail en daar een forward in te stellen naar jouw Kpnmail adres. Daarmee worden alle berichten die naar de oude adressen worden gestuurd automatisch doorgestuurd naar het nieuwe adres. Je ziet dan alles in dezelfde mailbox binnenkomen.

Als je er dan op reageert doe je dat ook vanaf het Kpnmail adres. De oude adressen kan je op die manier steeds minder gaan gebruiken.

Hallo Jasper, dat is ook een idee. Ik moet dan nog even uitzoeken hoe dat moet. Ik heb trouwens een aansluitende vraag over webmail, mag ik die hier ook stellen?

Maar voorlopig heb ik mijn kpnmail adres op mijn nieuwe PC. En de oude kickmail- en Telfortglasvezel emailadressen op de oude PC. En zo hoop ik beetje bij beetje alles op te schonen en de oude emailadressen ‘dood te laten bloeden'. 

Reputatie 7

Het belangrijkste is dat je een manier hebt gevonden die voor jou werkt, als dit voor jou goed werkt dan voldoet dat 😉

Wat is je andere vraag over de Webmail? Ik ben benieuwd.

Het belangrijkste is dat je een manier hebt gevonden die voor jou werkt, als dit voor jou goed werkt dan voldoet dat 😉

Wat is je andere vraag over de Webmail? Ik ben benieuwd.

Hallo Jasper,

Bedankt voor jouw reactie 😉

Mijn vraag over Webmail.

Ik heb nu drie emailadressen: KPNmail, Kickmail en Telfortglasvezel. Van die laatste twee wil ik t.z.t. af.

Moet ik met alle drie afzonderlijk inloggen op Webmail om mails te kunnen lezen (in geval van nood) of kan ik met 1 emailadres inloggen, om ze ALLE te lezen? Ik log nu alleen in met mijn kickmail-adres (mocht het nodig zijn), maar zoals ik al schreef wil ik op den duur alles onderbrengen bij KPN-mail. Dus kan ik inloggen met alleen mijn KPNmailadres en bijbehorend wachtwoord om ALLE andere mails ook lezen.

En is dit KPNmail-adres dan ook leidend? Moet ik daarmee ook inloggen op de algemene KPN-site (voor facturen e.d.)?  Is het dan ook de inlognaam op deze forum.kpn.com site? En ontvang ik allerlei mails van KPN (bijv. KPN-acties) ook op dit KPNmail adres? Dat jij nu bijvoorbeeld hebt gereageerd ontving ik nog op mijn kickmail-adres.

Misschien een 'domme’ vraag, maar op dit gebied ben ik toch een behoorlijke leek. 

Hoe en waar kan ik mijn kickmail-adres wijzigen in kpnmail.nl om alle meldingen, inlogsites e.d. via KPN te krijgen/te laten verlopen ?

 

groeten,

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Misschien kan een KPN medewerker de Kickmail en Telfortglasvezel adressen als een alias onder het KPN mail adres hangen. Dan komt gewoon alles in 1 box terecht. Alles staat dan wel door elkaar, maar dat is misschien niet erg?

Zo kunt u de komende tijd Kickmail en Telfortglasvezel rustig uitfaseren zonder ingewikkeld gedoe met steeds inloggen op verschillende mailboxen.

Daarbij zal het zo dus zijn dat u mail die naar  Kickmail en Telfortglasvezel adressen gestuurd word gewoon ontvangt. Als u deze mail beantwoord zal dat gebeuren met als afzender het KPN mail adres.

Reputatie 7

Met elk adres kan je inderdaad apart inloggen in de Webmail @Vlearmoes, dat klopt. De optie die Nick geeft is ook een optie, daar had ik ook aan moeten denken. Dan hoef jij zelf niets in te stellen en komt alles gewoon binnen op het KPN adres.

Als er nu berichten in die mailboxen staan vervallen die wel, de mailbox die er achter zit wordt daarmee opgeheven en alles wat daarin staat is dan weg.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Vlearmoes 

 

Je gebruikt aan het certificaat te zien POP mail, dan moet je dus niet imap.kpnmail.nl gebruiken maar pop.kpnmail.nl

Beide hostnamen wijzen naar dezelfde server maar gebruiken een andere poort, daarom werkt het binnenhalen van pop mail wel via imap.kpnmial.nl maar dus met een certificaat melding.

Misschien kan een KPN medewerker de Kickmail en Telfortglasvezel adressen als een alias onder het KPN mail adres hangen. Dan komt gewoon alles in 1 box terecht. Alles staat dan wel door elkaar, maar dat is misschien niet erg?

Zo kunt u de komende tijd Kickmail en Telfortglasvezel rustig uitfaseren zonder ingewikkeld gedoe met steeds inloggen op verschillende mailboxen.

Daarbij zal het zo dus zijn dat u mail die naar  Kickmail en Telfortglasvezel adressen gestuurd word gewoon ontvangt. Als u deze mail beantwoord zal dat gebeuren met als afzender het KPN mail adres.

Bedankt Nick, dat is een stap die ik zeker nog ga volgen. 

Met elk adres kan je inderdaad apart inloggen in de Webmail @Vlearmoes, dat klopt. De optie die Nick geeft is ook een optie, daar had ik ook aan moeten denken. Dan hoef jij zelf niets in te stellen en komt alles gewoon binnen op het KPN adres.

Als er nu berichten in die mailboxen staan vervallen die wel, de mailbox die er achter zit wordt daarmee opgeheven en alles wat daarin staat is dan weg.

Bedankt Jasper,

Het idee van Nick is heel goed 👍. Eigenlijk gaf jij eerder ook al een soortgelijk antwoord. Maar hier wacht ik nog even mee tot dat mijn ‘oude emailadressen’ zo veel mogelijk zijn ‘doodgebloed'. 

 

Maar één vraag is nog niet beantwoord.

Op de algemene KPN-site (voor facturen e.d.) log ik nu nog in met mijn kickmail-adres. Maar ik wil inloggen met mijn nieuwe KPNmail-adres. 

En is dit KPNmail-adres dan ook leidend?  Is het dan ook de inlognaam op bijvoorbeeld deze forum.kpn.com site? En ontvang ik allerlei mails van KPN (bijv. KPN-acties) ook op dit KPNmail adres? De melding dat jij en Nick hebben gereageerd ontving ik bijvoorbeeld ook nog op mijn kickmail-adres.

Hoe en waar kan ik mijn kickmail-adres wijzigen in kpnmail.nl om alle meldingen, inlogsites e.d. via mijn nieuwe KPNmail adres te ontvangen ?

 

groeten,

 

Hallo @Vlearmoes 

 

Je gebruikt aan het certificaat te zien POP mail, dan moet je dus niet imap.kpnmail.nl gebruiken maar pop.kpnmail.nl

Beide hostnamen wijzen naar dezelfde server maar gebruiken een andere poort, daarom werkt het binnenhalen van pop mail wel via imap.kpnmial.nl maar dus met een certificaat melding.

Bedankt GeSp. Ik pak het nu zo aan dat ik de KPN mails binnenhaal op mijn nieuwe PC. En de Kickmail- en Telfortglasvezel mails op de oude PC. Dus die melding van het ‘certificaat’ krijg ik niet meer. Kickmail en Telfortglasvezel laat ik ‘uit faseren’ zoals Nick schrijft en daarna hang ik die emailadressen een keer als een alias onder het KPN-adres zoals Nick en Jasper schrijven. Dat lijkt mij een heel goed idee 😀

Reputatie 7

Ah, je bedoelt het inloggen voor MijnKPN en het forum. Dat staat los van wat we hierboven over de e-mailadressen zelf zeggen. De inlog voor Mijn KPN (dat is je KPN ID) kan met elk e-mailadres aangemaakt worden. Ik gebruik een Gmail-adres voor mijn eigen MijnKPN bijvoorbeeld.

We kunnen dat adres niet wijzigen, maar je kunt een nieuw KPN ID aanmaken met een ander e-mailadres (zoals het kpnmail-adres) en de producten daaronder opnieuw koppelen.

 

Het idee van Nick is heel goed 👍. Eigenlijk gaf jij eerder ook al een soortgelijk antwoord. Maar hier wacht ik nog even mee tot dat mijn ‘oude emailadressen’ zo veel mogelijk zijn ‘doodgebloed'. 

De suggestie van Nick is een nettere optie, daarbij hoef jij zelf geen handelingen te doen. Wij kunnen de adressen verplaatsen als alias. In de praktijk veranderd er voor jou weinig, behalve dat je alles op het kpnmail-adres ziet komen. Doordat je de adressen met POP-instellingen hebt staan op de oude pc zijn alle mailtjes daar gedownload, waardoor die daar bewaard blijven.

Bijkomend voordeel is dat je het kickmail-adres kunt blijven gebruiken voor MijnKPN, als er mailtjes over worden gestuurd krijg je die in dezelfde mailbox binnen 🙂

Ah, je bedoelt het inloggen voor MijnKPN en het forum. Dat staat los van wat we hierboven over de e-mailadressen zelf zeggen. De inlog voor Mijn KPN (dat is je KPN ID) kan met elk e-mailadres aangemaakt worden. Ik gebruik een Gmail-adres voor mijn eigen MijnKPN bijvoorbeeld.

We kunnen dat adres niet wijzigen, maar je kunt een nieuw KPN ID aanmaken met een ander e-mailadres (zoals het kpnmail-adres) en de producten daaronder opnieuw koppelen.

 

Het idee van Nick is heel goed 👍. Eigenlijk gaf jij eerder ook al een soortgelijk antwoord. Maar hier wacht ik nog even mee tot dat mijn ‘oude emailadressen’ zo veel mogelijk zijn ‘doodgebloed'. 

De suggestie van Nick is een nettere optie, daarbij hoef jij zelf geen handelingen te doen. Wij kunnen de adressen verplaatsen als alias. In de praktijk veranderd er voor jou weinig, behalve dat je alles op het kpnmail-adres ziet komen. Doordat je de adressen met POP-instellingen hebt staan op de oude pc zijn alle mailtjes daar gedownload, waardoor die daar bewaard blijven.

Bijkomend voordeel is dat je het kickmail-adres kunt blijven gebruiken voor MijnKPN, als er mailtjes over worden gestuurd krijg je die in dezelfde mailbox binnen 🙂

Hallo Jasper en Nick,

Beiden bedankt voor jullie reacties.

Ik heb gisteren een half uur telefonisch contact gehad met de klantenservice van de KPN en daar de ‘nieuwe’ inlog voor MijnKPN geregeld (KPN ID). Het ging aanvankelijk moeizaam, maar het is gelukt 😀

Zoals vaker geschreven laat ik de nog binnenkomende kickmail- en telfortglasvezel- emails op de oude PC ten einde lopen (het worden er al minder) en daarna volg ik t.z.t. Nick's advies op om deze emailadressen als aliassen onder mijn kpnmail-adres te koppelen die dan op mijn nieuwe PC binnenkomen. Als alles volgens plan verloopt zullen dat er dan steeds minder worden.

Daarmee maak ik nu een eind aan deze vraag. De oplossing op mijn vraag over ‘Foutmelding in Outlook 2021; de principal-naam van het doel is onjuist’ is nooit gekomen, maar de tips van jullie waren wel zeer waardevol. Daar heb ik veel aan gehad en die vervelende genoemde foutmelding krijg ik niet meer. Het moet iets te maken hebben gehad met POP3 op een nieuwe&oude MS Outlookversie cq nieuwe&oude pc.

 

Fijne paasdagen.

groeten,

 

René