Beantwoord

Foutmelding KPNmailserver: 550 5.0.0 Mail rejected.

  • 20 July 2016
  • 42 reacties
  • 49096 keer bekeken

Ik stuur mijn emails door van Gmail naar mijn kpnmail adres.
Ondanks dat ik alles bij Gmail en KPN goed heb ingesteld, krijg ik soms een foutmelding van de KPNemailserver en komt de mail niet in mijn KPNmailbox:

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain kpnmail.nl by mailin.kpnmail.nl. [213.75.3.30].

The error that the other server returned was:
550 5.0.0 Mail rejected.

Ik heb een aantal keren de klantenservice van KPN hierover benaderd, waar ik wisselend beleefd/onbeleefd te woord werd gestaan, maar die konden me niet helpen en verwezen me naar Experteam (een commercieel bedrijf waar je gewoon dient te betalen voor diensten)
Het lijkt mij een kpnmailserver fout, want bij andere providers als Ziggo, Vodafone en Tele2 had ik geen probleem.

Wie weet de oplossing voor deze storende fout?
icon

Beste antwoord door Joran 20 July 2016, 16:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Dag highstreets, ik vind het allereerst erg jammer om te lezen dat je onbeleefd te woord bent gestaan. Dit soort problemen kunnen misschien wat lastig zijn om op te lossen, maar ik zie geen reden waarom dat het contact zou moeten beïnvloeden. Mijn excuses hiervoor, dat is niet hoe het hoort.

Je geeft aan dat dit met sommige mails gebeurt, niet met alle. Het gedeelte mail rejected betekent dat de mail wordt geweigerd op basis van de inhoud. Dezelfde foutcode kan ook gecombineerd worden met recipient rejected, dit betekent dat er een probleem is met het e-mailadres van de ontvanger. Mogelijk is onze spamfilter bij sommige mails te streng afgesteld.

Ik denk dat je het best geholpen bent met de informatie uit deze topics:
- Mails vanaf Amazon SMTP naar KPN emailadressen krijgen 'Mail rejected'
- Voorkom recipient rejected

Het heeft nooit mijn voorkeur je door te verwijzen, maar onze Abuse-afdeling kan je hier het best mee helpen. Als je een korte toelichting, het bounce bericht (de mail met de foutcode) en een kopie van het originele bericht meestuurt kunnen zij nakijken of dit een probleem is in onze spamfilter. Op basis van jouw voorbeeld kunnen we aanpassingen regelen om dit probleem te voorkomen.

Meer informatie over contact opnemen met Abuse: Internet: Hoe meld ik misbruik bij het KPN Abuse Team?

Ik hoop dat dit je heeft geholpen en hoor heel graag hoe het contact met Abuse is verlopen!

Beste Joran (moderator)
Dank je wel voor jouw reactie.
Klinkt al véél beter dan de klantenservice van KPN.
- Het is één afzender die vaak door kpnmail geweigerd wordt.
- Als ik dezelfde mail doorstuur naar een ander gmail-account, die ook de email doorstuurt naar mijn kpnmail, wordt deze niet geweigerd.
Dan zou je toch mogen concluderen dat het niet aan de inhoud ligt, of zie ik dat verkeerd.
Zoals je voorstelt, ga ik de email en het bounce bericht naar abus@kpn.com doorsturen.
Ik hou je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben benieuwd. De afzender is misschien nog te verklaren, eventueel in combinatie met de inhoud.

- Als ik dezelfde mail doorstuur naar een ander gmail-account, die ook de email doorstuurt naar mijn kpnmail, wordt deze niet geweigerd.

Maar dit maakt het wel heel bijzonder.

Ik heb het volste vertrouwen in Abuse. Mocht het toch niet lukken er via deze route uit te komen, laat het dan vooral ook weten!
Ik wacht op de reactie van "Abuse" en hou je op de hoogte.

Bedankt, Jan
Reputatie 7
Badge +28
Heb je al iets gehoord Jan?
Nee Joran, nog niks gehoord van Abuse.
Op 28 juli heb ik Abuse een e-mailtje gestuurd, omdat het inmiddels een week geleden was dat ik Abuse gestuurd had waarom ze gevraagd hadden (de header van het bericht dat problemen geeft), waarop ik het antwoord kreeg van Abuse dat ze het nog "in onderzoek" hebben.
Het schijnt iets met een "externe blacklist van Symantec" te maken te hebben.
Duurt wel lang hoor en lijkt me geen goed teken.
Jan
Reputatie 7
Badge +28
Ze lijken er in ieder geval serieus werk van te maken, dat is goed om te horen! 🙂 Als er contact nodig is met externe bedrijven (in dit geval Symantec) kan het inderdaad iets langer duren. Laten we het resultaat nog even afwachten, het komt ongetwijfeld in orde.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Jan, heb je inmiddels al wat van Abuse gehoord?
Nee, helaas niet Erik.
Het duurt wel erg lang hoor.
Ik heb wel weer een een mailtje terug gekregen die ik van mijn éne gmail-account naar mijn andere gmail-account had gestuurd en die dan doorgestuurd zou moeten worden naar mijn kpnmail-adres.
Foutmelding:

Delivery to the following recipient failed permanently:

***@kpnmail.nl

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain kpnmail.nl by mailin.kpnmail.nl. [213.75.3.30].

The error that the other server returned was:
554 5.7.3 Unable to initialize security subsystem

Ik denk dat het tijd wordt dat jij die lui van ABUSE eens een beetje op gaat jutten.

Dank bij voorbaat, Jan

Admin: e-mailadres aangepast ivm privacy
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan hier helaas geen navraag over doen. Jouw mailwisseling met Abuse is persoonlijk en gebonden aan een referentienummer dat in die conversatie staat. Je kunt het beste zelf nog een keer reageren richting hen. Je hoort dan binnen 24 uur weer reactie te krijgen.
De reactie die ik van het KPN Abuse Team krijg is als volgt:

"Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. Dit is een ander probleem, welke wij hebben aangemeld bij onze beheerders. Zij zullen een onderzoek starten.
Gezien het probleem waarschijnlijk enkel speelt op maar een server adviseren wij u het bericht nogmaals te sturen."

Ik heb gedaan wat ze mij vroegen en de mail nogmaals verstuurd en die kwam wel bij het KPN mailadres van mij aan. Dus precies zo als de klacht: "soms".
Nu maar hopen dat het vóór het eind van het jaar wordt opgelost :?
Reputatie 7
Badge +30
Mooi in ieder geval dat de mail bij nogmaals versturen wel aankwam. Zoals ik de reactie van Abuse lees wordt dit extern onderzocht. Dan kan het inderdaad best lang duren voor er een antwoord en/of oplossing is. Je kunt dan het beste, als het probleem zich weer voordoet, op een later tijdstip de mail nogmaals proberen te verzenden.
Door jouw antwoord krijg ik de indruk dat jij al langer moderator/medewerker bij KPN bent Erik.
Een maand geleden start ik deze topic omdat na mijn omschakeling van Vodafone naar KPN op 8 juli jl. sommige e-mails niet meer afgeleverd konden worden bij de KPN-server, wat niet gebeurde bij één van mijn vorige providers (Ziggo - Tele2 - Vodafone). Dan verwacht ik van KPN een snelle en adequate actie die het probleem oplost, want ik zal vast niet de enige zijn die hiermee te maken heeft.
Naïef van mij.
Ik moet maar accepteren dat af en toe een email niet aankomt.
"Vóór het eind van het jaar" was natuurlijk ironisch bedoeld van mij, maar ik krijg het idee dat het eerder realistisch is.
Reputatie 7
Badge +30
Ik werk inderdaad al een aardige tijd bij KPN 🙂 Wat ik bedoelde te zeggen is dat mocht het probleem zich nog eens voordoen terwijl het uitgezocht wordt, probeer dan op een later moment nog eens te versturen. Hoewel ik niet kan zeggen hoe lang het gaat duren verwacht ik zeker dat dit opgelost wordt. Als het door interne afdelingen zelf afgehandeld wordt, dan hebben we vaste processen en doorlooptijden en kan ik duidelijker zijn over hoe lang het duurt. Maar omdat in dit geval het via onze externe leverancier gaat durf ik geen uitspraken te doen over hoe lang het gaat duren.
Beste Erik,
Ik denk juist dat je aan een leverancier beter eisen kunt stellen dan aan een interne afdeling, toch?
Reputatie 7
Badge +30
Ligt eraan waar in het bedrijf je zit 🙂 Ik zit aan de voorkant hier en kan aan de hand van de processen die we hebben, duidelijker zijn over dingen die hier intern gebeuren. De achterliggende afdelingen die daadwerkelijk het contact met de leverancier onderhouden zullen vergelijkbare processen met hen hebben, maar dat gaat buiten ons hier om.
Ik dacht net het gaat goed, maar vandaag was er weer een email die door de KPN-server niet werd geaccepteerd. Doorgestuurd naar het KPN-abuse team met het ticket nummer, want het was van een ander e-mail adres. Foutmelding weer:
Delivery to the following recipient failed permanently:

***@kpnmail.nl

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain kpnmail.nl by mailin.kpnmail.nl. [213.75.3.30].

The error that the other server returned was:
550 5.0.0 Mail rejected.

Hoe kan het, dat het niet bij andere providers gebeurt, maar wél bij KPN?

Admin: e-mailadres weggehaald ivm privacy
Reputatie 7
Badge +30
Ik hoop dat Abuse hier snel een oplossing voor kan vinden/maken. Wat ik me zelf nog afvroeg, krijg je nog verdere foutcodes te zien? Vaak bij dergelijke foutmeldingen begint hij met een hoofdfoutcode en iets verderop in de brij van tekst staat dan nog een meer gespecificeerde code en melding.
Ik heb een paar e-mails, die niet geaccepteerd werden door de KPN-mailserver op 22 en 23 september doorgestuurd naar abuse@kpn.com en naar samples@kpnmail.nl, maar ik kreeg als reactie dat meer e-mails niet nodig waren, dus ben ik ermee gestopt.
Dit is de kop van de melding:
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain kpnmail.nl by mailin.kpnmail.nl. [213.75.3.30].

The error that the other server returned was:
550 5.0.0 Mail rejected.

Ik heb de hele foutmelding naar abuse en samples gestuurd en daar zullen ze (hopelijk) er wel iets mee kunnen. Maar tot nu toe niet, dus.
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met dezelfde foutcode als "highstreets", maar het kan nog erger. Al een paar maanden komen namelijk regelmatig mails van sommige afzenders niet aan en de afzender krijgt geen foutmelding, Hij/zij gaat er dan terecht vanuit dat ik de mail heb ontvangen. Voor mij heeft dit al meerdere keren tot vervelende situaties geleid zoals boetes wegens het te laat betalen van facturen. Of zendingen die retour gaan omdat ik geen mail heb ontvangen dat ik deze kan afhalen.
Het verhaal van "highstreets" hoe je wordt behandeld door medewerkers van de helpdesk is voor mij zeer herkenbaar. Als het probleem te moeilijk wordt dan maken zich er vanaf met de mededeling dat het aan je instellingen op je PC of laptop ligt of dat je Windows maar eens opnieuw moet installeren. Kortom allemaal heel frustrerend en zeker als je zoals ook in het geval van "highstreets" aan het lijntje wordt gehouden. Dit lijkt op een uitputtingsslag met de klant, in de hoop dat deze uiteindelijk het bijltje erbij neerlegt
Dus beste Moderator, wat kunt u concreet aan ons probleem doen? Een doorverwijzing naar een interne of externe afdeling is in mijn ogen geen oplossing zolang binnen KPN niemand de verantwoordelijkheid neemt én houdt voor de daadwerkelijke afhandeling van een klacht.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @dutchduck008, wat een vervelende situatie! Graag kijk ik wat op dit moment voor je kan betekenen. Stuur je hiervoor een reactie op m'n privébericht ? Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @dutchduck008, stuur je me je gegevens nog in een reactie op m'n privébericht ? Dan help ik je verder!
Moderators
Om één of andere reden is het niet binnenlaten van e-mails bij kpnmail afkomstig van Gmail over. Ik heb de afgelopen maand tot zes weken géén problemen meer gehad. Misschien dat het "abuse" of het "samples" team van KPN hier iets mee te maken heeft. Ik weet het niet want ik heb geen enkel bericht hierover ontvangen :?
Voorlopig lijkt het goed :)
Highstreets
Reputatie 7
Badge +28
Wat goed om te horen highstreets! Wel raar dat je niets van abuse hebt gehoord, ik ben gewend dat ze iedereen altijd goed op de hoogte houden. Wel fijn dat alles weer gewoon werkt! 🙂
Helaas, er is weer een email geweigerd door de KPN-mailserver.
Heb de weigering doorgestuurd naar "abuse" en "samples".