Foutmelding 'mail rejected'

  • 8 November 2019
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik krijg nu ook steeds deze melding. Ik stuur vanuit mijn @live.nl mijn mails. Maar ik krijg alleen bij mailadressen van kpn de boel niet verstuurd. Vanuit mijn gmail adres wel. Wat moet ik doen? 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


5 reacties

Reputatie 7

Wat voor een bounce-bericht krijg je?

Als het goed is staat daar de reden van afwijzing in.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Hobootje68 welkom op ons KPN forum. Kan je aangeven wat precies de foutcode is die je krijgt als je de mail wilt verzenden?

Hallo Jiske, 

Dit geeft het aan. Ik heb het alleen bij kpn adressen.

cpsps-ews26.kpnxchange.com gaf deze fout:
Mail rejected.

 

Bronserver: VE1EUR03HT107.mail.protection.outlook.com

familiehilhorst@hetnet.nl
cpsps-ews26.kpnxchange.com
Remote Server returned '550 5.0.0 Mail rejected.'

Reputatie 7
Badge +24

Heeft dit te maken met het reverse dns probleem?

Reputatie 5
Badge +7

Remote Server returned '550 5.0.0 Mail rejected is vaak wanneer er een blokkade op het email adres zit wegens spam en phishing runs, die blokkade geeft soms een false positive. Je kan je aanmelden via abuse@kpn.com en dan pakken hun het verder op! Daar mag je het e-mail adres bij zetten waar het om gaat, en het bounce bericht. Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag! 

Reageer