Beantwoord

Foutmelding Office 365 naar kpnplanet e-mailadressen

  • 2 April 2019
  • 7 reacties
  • 1171 keer bekeken

Dag,
Een klant van ons met Office 365 die emails verstuurd naar kpnplanet.nl adressen krijgt continu de volgende melding. Wat gaat er mis ?
Wij kunnen eventueel een compleet foutbericht persoonlijk toesturen met de bewuste domeinnamen/emailadressen etc.
Graag uw reactie.

cpsps-ews19.kpnxchange.com Remote Server returned '550 5.0.0 Mail rejected.'

Gr. Jacob Bron - Bron ICT

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 3 April 2019, 11:30

Bekijk origineel

7 reacties

Hierbij de complete foutmelding wat de klant krijgt. Graag dit bericht als vertrouwelijk behandelen.

Van: Microsoft Outlook
Verzonden: dinsdag 2 april 2019 09:06
Aan: Administratie - Van der Hoek Technische Groothandel BV
Onderwerp: Onbestelbaar: Verlofaanvraag

cpsps-ews19.kpnxchange.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:
a@kpnplanet.nl (a@kpnplanet.nl)
Er is een probleem opgetreden tijdens het afleveren van uw bericht bij dit e-mailadres. Verzend het bericht opnieuw.
cpsps-ews19.kpnxchange.com gaf deze fout:
Mail rejected.





Diagnostische gegevens voor beheerders:
Bronserver: AM0PR0502MB3761.eurprd05.prod.outlook.com
a@kpnplanet.nl
cpsps-ews19.kpnxchange.com
Remote Server returned '550 5.0.0 Mail rejected.'
Oorspronkelijke berichtkoppen:
code:
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=vanderhoektgbv.onmicrosoft.com; s=selector1-cvanderhoek-nl;
h=From:Date:Subject:Message-ID:Content-Type:MIME-Version:X-MS-Exchange-SenderADCheck;
bh=oY0ET3yAR8C3Lwv7r8PoEQc5w1Lct5Ff/STgla2yDEw=;
b=VB657UqWq8meJq8n5ALYltVlaB5IyXc3A39ejavQOxABbypBNMusfu2i9sjI9Eb6vM413u/XU9RjjnvVI1MPbSCXiQSLRtd1vT1DDtaWuwO5fi7C8qhlXiv5KShDkQ8iQGeOsZea9HHmqw51/YBVUgqANiQrkkofs2O3xJkpO1w=
Received: from AM0PR0502MB3937.eurprd05.prod.outlook.com (52.133.36.26) by
AM0PR0502MB3761.eurprd05.prod.outlook.com (52.133.50.15) with Microsoft SMTP
Server (version=TLS1_2, cipher=TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_256_GCM_SHA384) id
15.20.1750.22; Tue, 2 Apr 2019 07:05:37 +0000
Received: from AM0PR0502MB3937.eurprd05.prod.outlook.com
([fe80::28fd:7566:daaa:197]) by AM0PR0502MB3937.eurprd05.prod.outlook.com
([fe80::28fd:7566:daaa:197%5]) with mapi id 15.20.1750.017; Tue, 2 Apr 2019
07:05:37 +0000
From: Administratie - Van der Hoek Technische Groothandel BV

To: "a@kpnplanet.nl"
Subject: Verlofaanvraag
Thread-Topic: Verlofaanvraag
Thread-Index: AdTpIjebOXGBdS0yR/exITaM+if94w==
Date: Tue, 2 Apr 2019 07:05:37 +0000
Message-ID:
Accept-Language: nl-NL, en-US
Content-Language: nl-NL
X-MS-Has-Attach: yes
X-MS-TNEF-Correlator:
authentication-results: spf=none (sender IP is )
smtp.mailfrom=xx@cvanderhoek.nl;
x-originating-ip: [83.247.99.24]
x-ms-publictraffictype: Email
x-ms-office365-filtering-correlation-id: 475811ce-30bf-4c21-7d07-08d6b7399bd9
x-microsoft-antispam: BCL:0;PCL:0;RULEID:(2390118)(7020095)(4652040)(7021145)(8989299)(5600139)(711020)(4605104)(4534185)(7022145)(4603075)(4627221)(201702281549075)(8990200)(7048125)(7024125)(7027125)(7023125)(2017052603328)(49563074)(7193020);SRVR:AM0PR0502MB3761;
x-ms-traffictypediagnostic: AM0PR0502MB3761:
x-ms-exchange-purlcount: 2
x-microsoft-antispam-prvs:
x-forefront-prvs: 0995196AA2
x-forefront-antispam-report: SFV:NSPM;SFS:(10019020)(136003)(39830400003)(346002)(366004)(376002)(396003)(199004)(189003)(2351001)(68736007)(99936001)(74482002)(81156014)(55016002)(81166006)(97736004)(733005)(6436002)(316002)(8936002)(236005)(54896002)(221733001)(9686003)(14454004)(53936002)(66066001)(105586002)(7736002)(7116003)(3846002)(790700001)(5660300002)(6116002)(106356001)(54556002)(6306002)(74316002)(6916009)(508600001)(71200400001)(52536014)(2501003)(25786009)(7696005)(33656002)(102836004)(19627235002)(476003)(2906002)(99286004)(486006)(256004)(6506007)(3480700005)(5640700003)(8676002)(86362001)(606006)(26005)(71190400001)(861006)(186003);DIR:OUT;SFP:1102;SCL:1;SRVR:AM0PR0502MB3761;H:AM0PR0502MB3937.eurprd05.prod.outlook.com;FPR:;SPF:None;LANG:nl;PTR:InfoNoRecords;A:1;MX:1;
received-spf: None (protection.outlook.com: cvanderhoek.nl does not designate
permitted sender hosts)
x-ms-exchange-senderadcheck: 1
x-microsoft-antispam-message-info: ViXS8Z3klOcv30QFKeGRdz33z0FdUne5+daxDAiCd+mJ+r+VihSPIXCkwS0zt3Tuq7/oXRctMD/R1ATcTaajm/pVxIBzrT7oCpP7t58PH43qPba9rLO626AalrigkRaA2LAmkCGxr98/UBDWtyVfdGGX1jaCDZEMqb7n7QdDk9KBRHzfOmWKUNMtM5A2q9XtZiu9N2ziuKuIpm7BFqFPGacDav2ScS0Rs8M/OtbXXIuUE3imEHMiqIzmDGqs3nboE9Qx1dwZgQZAlh3qJ90higRa0s92u9LbyYaAfgepIxtpblnYVCiYVaullRBhEkjgSmc49DbenEF9pMnd8DKazFyuHIPA7RcagMkWQLb3DhwyPFdOkNiXehf9vNhtQTAx1yOC7eCd3t90T77X8vEt73qW7W8QxMZIPYQc2mJbsCg=
Content-Type: multipart/related;
boundary="_004_AM0PR0502MB39375A59B8854AFA852BCD7EDC560AM0PR0502MB3937_";
type="multipart/alternative"
MIME-Version: 1.0
X-OriginatorOrg: cvanderhoek.nl
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: 475811ce-30bf-4c21-7d07-08d6b7399bd9
X-MS-Exchange-CrossTenant-originalarrivaltime: 02 Apr 2019 07:05:37.3943
(UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-fromentityheader: Hosted
X-MS-Exchange-CrossTenant-id: 0ec068e6-5339-4e1c-a249-c2c5ced5b259
X-MS-Exchange-CrossTenant-mailboxtype: HOSTED
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: AM0PR0502MB3761
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Jacob Bron
Dit is een openbaar forum, topics zijn in te zien door iedereen op dit forum.
Vertrouwelijke informatie moet je alleen uitwisselen met een KPN moderator via privé berichten

Ik zou, als ik jou was, het bericht nog snel aanpassen.
Prima. Ik heb het aangepast. Maar wil graag een inhoudelijke reactie op dit probleem. De klant kan iedereen mailen behalve KPN. De klant kan ook van iedereen email ontvangen. Aangezien u geen telefonisch helpdesk hebt voor dergelijke problemen zijn we het verplicht te doen via dit forum.
Reputatie 7
Badge +21
Ik ben een klant van KPN, naar verwachting zal morgen hier een KPN moderator reageren.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Jacob Bron. Welkom op het forum. Wat een vervelende situatie! Mail rejected betekent dat deze e-mail niet afgeleverd kan worden. Vaak op basis van de inhoud van het bericht en/of de afzender. Als er "recipient rejected" bij staat, betekend dit dat er een probleem is met het e-mailadres van de ontvanger. Misschien is onze spamfilter hiervoor te streng afgesteld. Heb je dit al gemeld via abuse@kpn.com bij het KPN Abuse Team? Mocht je dit nog niet gedaan hebben, dan zou ik je willen vragen om dit alsnog te doen. Zij kunnen dit verder voor jou uitzoeken.

Stuur het originele bericht met foutcode mee in de bijlage + korte toelichting door naar: valse-email@kpn.com. Laat je ons weten hoe het afloopt?
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Goedenavond,

Ik heb een klant met hetzelfde probleem is hier al een oplossing uit gekomen? Zou je dit met ons / mij kunnen delen?

Met vriendelijke groeten,
Bert

Reageer