Beantwoord

Foutmelding Outlook, IMAP-server heeft de verbinding verbroken

• 6 december 2018
  • 10 reacties
  • 1940 keer bekeken

Sinds ik ben overgestapt naar KPN heb ik een melding bij outlook die steeds vaker terug komt. De monteur die toen hier was kon het niet oplossen.
Ik heb hier al vaker contact overgehad, maar het probleem is nog steeds niet opgelost?
Hieronder omschrijf ik de tekst:

Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken.

user input timeout
Protocol: imap.kpnmail.nl
Poort: 993
foutcode: 0x800CCCDD

Hopelijk kan mij iemand helpen!

met vriendelijke groet,
L. Oosterbosch
icon

Beste antwoord door Vikash 11 december 2018, 13:41

Bedankt voor het reageren. Je kan de timeout instellingen wijzigen in Outlook. Timeout instelling geeft aan hoelang Outlook wacht voor een succesvolle verbinding met onze mailserver, voordat het een foutmelding geeft. Je kan dit handmatig aanpassen. Klik in Outlook op "Bestand" en daarna op "Account Instellingen. Klik daarna op de naam van het KPN e-mailaccount om de instellingen te bewerken. Klik op "Meer instellingen" en daarna op het tabblad "Advanced". Hier val je Server Time-outs terug vinden. Als je de schuifregelaar naar rechts sleept kan je de tijd uitstellen. Ik hoop dat dit je verder helpt! Laat je ons weten of het is gelukt?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Welke versie van Outlook gebruik je?
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @L. Oosterbosch en welkom op het forum! Wat vervelend dat je steeds deze melding krijgt te zien. Wjb heeft jou een vraag gesteld waar je nog geen antwoord op gegeven hebt. Zou je dit alsnog willen doen of is het probleem inmiddels al verholpen? We horen graag van je
Hallo,

Sorry voor late reactie!!

Ik gebruik de versie Microsoft Outlook 2010.Ink
Het komt ook steeds vaker voor dat hij een melding geeft dan outlook niet reageert!
Reputatie 7
Badge +17
Bedankt voor het reageren. Je kan de timeout instellingen wijzigen in Outlook. Timeout instelling geeft aan hoelang Outlook wacht voor een succesvolle verbinding met onze mailserver, voordat het een foutmelding geeft. Je kan dit handmatig aanpassen. Klik in Outlook op "Bestand" en daarna op "Account Instellingen. Klik daarna op de naam van het KPN e-mailaccount om de instellingen te bewerken. Klik op "Meer instellingen" en daarna op het tabblad "Advanced". Hier val je Server Time-outs terug vinden. Als je de schuifregelaar naar rechts sleept kan je de tijd uitstellen. Ik hoop dat dit je verder helpt! Laat je ons weten of het is gelukt?
Als ik op de kpn e-mailaccount klik, krijg ik geen "meer instellingen"te zien. het scherm veranderd niet als ik erop klik!
Er staat wel een "vinkje"voor mijn e-mail naam account
Hoi,

Ik heb op gegevensbestand gedrukt. toen zag ik wel meer instellingen. Ik heb nu gedaan wat je mij schreef.
Ik hoop dat het gaat helpen. je hoort nog van me!
En tabblad "wijzigen"gedaan ipv van gegevensbestand. Sorry!
Reputatie 7
Badge +17
Ik ben erg benieuwd of je deze melding nog te zien krijgt. Het zal in ieder geval minder vaak in beeld komen. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.
Reputatie 7
Badge +17
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het probleem verholpen is. Anders weet je ons te vinden!

Reageer