Beantwoord

Foutmelding voor Zoho mail

  • 5 May 2019
  • 4 reacties
  • 167 keer bekeken

Dag,

Een gebruiker met een Zoho mailadres (*@zohomail.eu) heeft geprobeerd me een mail te sturen. Ik heb een hetnet mailadres. De foutboodschap die teruggaat naar de verzender is:
ERROR_CODE :550, ERROR_CODE :5.0.0 Mail rejected

Volgens Zoho mail moet ik als ontvanger contact opnemen met KPN want:
From the records we see that the email you have sent to *@hetnet.nl was relayed to the appropriate recipient server. However the recipient server has rejected the email with the error "5.0.0 Mail rejected". Please ask the recipient to contact their email provider to know the reason why the email was rejected and to resolve the same.

Overigens geeft *@planet.nl dezelfde foutmelding dus het lijkt op een probleem dat KPN heeft met Zoho mail.

Kan de helpdesk dit oplossen?
Bij voorbaat dank.
Mvg,
Petra
icon

Beste antwoord door Dennis ABD 9 May 2019, 12:05

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Petra! Deze foutmelding betekent dat onze mailserver het bericht als spam ziet en weigert. Ervan uitgaande dat het wel een legitieme mail is, is het belangrijk dit te melden bij onze abuse afdeling. In dit topic meer achtergrondinformatie door Dennis van onze abusedesk: 550 5.0.0 Mail rejected. | KPN Community. Als de mail niet ongewenst is zorgen we ervoor dat deze in het vervolg niet meer wordt gezien als spam. Hopelijk kun je vooruit met de informatie in het gelinkte topic, laat het anders vooral weten!
Dag Joran,

Dank voor je snelle reactie.
Ik heb een bericht gestuurd naar "samples@kpnmail.nl" en ik wacht hun reactie even af.

groet, Petra
Reputatie 7
Badge +7
Heb je ook contact opgenomen met Abuse? Wij kijken standaard niet naar de samples@ mailbox, behalve naar aanleiding van een ticket in ons systeem.

Nu heb ik wel al even verder gekeken voor je en zohomail.eu werd door ons spamfilter geblokkeerd. Dat is inmiddels verholpen.
Hoi Dennis,

Nee dat had ik niet gedaan. Ik heb het topic wel gelezen maar kreeg de indruk dat het abuse emailadres meer bedoeld was voor als je mailadres gehackt was.

Top dat je geholpen hebt, kan er weer lekker gemaild worden 🙂.

Beide bedankt voor jullie hulp 👍🏻.

Groet, Petra

Reageer