Beantwoord

Foutmelding webmail na overzetten van XS4ALL naar KPN: [Er zijn technische problemen met webmail op het moment. Probeer later opnieuw in te loggen.]

  • 12 May 2022
  • 10 reacties
  • 224 keer bekeken

Er zijn technische problemen met webmail op het moment. Probeer later opnieuw in te loggen.

 

direct na het invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord komt deze melding.
ook een fout wachtwoord geeft direct deze melding.

 

Waar linkt deze pagina naar toe, waarom gaat het na omzetting mis?

Ook de oude XS4ALL webmail is niet meer toegankelijk en geeft deze melding, terwijl deze voordien op de zelfde computer wel werkte,\

Welke adressen zijn veranderd, of hou is de route nu van xs4all naar kpn. Zou daar een probleem kunnen zitten.

Gebruikersnaam en ww zijn wel goed, want via de telefoon kan deze verbinding wel gemaakt worden.

Waarom accepteerd Win10 deze connectie niet meer naar overzetten??

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 20 May 2022, 12:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @xs4all_prive, welkom hier! Wat webmail betreft kun je nog gewoon gebruikmaken van webmail.xs4all.nl precies zoals je gewend was. Daarnaast kun je nu ook gebruikmaken van webmail.kpnmail.nl. Daar log je op dezelfde manier in als op de xs-webmail. En deze heeft als extraatje dat je op de KPN webmail ook met aliassen (als je die hebt) kunt inloggen.

Het is alleen wel zo dat als je integratie naar de KPN systemen bezig is, het ongeveer 24 uur kan duren voor alles weer werkt. Dus als jouw integratie op de 12e bezig was, dan is dat de oorzaak van de foutmelding. Als je de foutmelding nu nog steeds hebt, dan raad ik je aan om even contact op te nemen met de klantenservice. Dat kan via dezelfde contactopties als voorheen.

hier ook een vergelijkbaar probleem, maand geleden omgezet van xs4all naar kpn.
op telefoon is de webmail te openen zowel via xs4all als kpnmail.

op W10 steeds de melding ‘Er zijn technische problemen met webmail op het moment. Probeer later opnieuw in te loggen.’ geprobeerd met Edge, Firefox, Chrome...

Er gebeurt iets op die pagina.

na invullen van naam en wachtwoord komt er direct een foutmelding. Ook als er een fout wachtwoord wordt ingevoerd komt er direct de zelfde melding.

het lijkt wel of edge de beslissing maakt, of er een pop-up gemist wordt. Doorlinken naar iets wat je niet ziet.

het lijkt er op dat de foutmelding er eerder is dan deze op de kpn server gecontroleerd wordt.

kpn weet toch wanneer deze melding naar buiten komt???

 

als ik developer tools gebruik dan zie ik onderstaande foutmelding (heb wat tekst aangepast vanwege veiligheid):
 

Refused to connect to 'https://kpc.webmail.kpnmail.nl.x.<some text>.id.opendns.com/s/kpc.webmail.kpnmail.nl/ajax/login?X-OpenDNS-Session=_<some text>_action=tokenLogin&authId=<some text>' because it violates the following Content Security Policy directive: "default-src 'self' kpc.webmail.kpnmail.nl kpc.webmail.telfort.nl ox-webmail.xs4all.nl". Note that 'connect-src' was not explicitly set, so 'default-src' is used as a fallback.

  1. Content Security Policy of your site blocks some resources

    Error
    1. Some resources are blocked because their origin is not listed in your site's Content Security Policy (CSP). Your site's CSP is allowlist-based, so resources must be listed in the allowlist in order to be accessed.

      A site's Content Security Policy is set either as via an HTTP header (recommended), or via a meta HTML tag.

      To fix this issue do one of the following:

      • (Recommended) If you're using an allowlist for 'script-src', consider switching from an allowlist CSP to a strict CSP, because strict CSPs are more robust against XSS . See how to set a strict CSP .
      • Or carefully check that all of the blocked resources are trustworthy; if they are, include their sources in the CSP of your site. ⚠️Never add a source you don't trust to your site's CSP. If you don't trust the source, consider hosting resources on your own site instead.
    2. AFFECTED RESOURCES
      1. 1 directive

        1. Resource Status Directive Source Location
          https://kpc.webmail.kpnmail.nl/ajax/login?
Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de aanvullende melding, @WvanO. Als de integratie vorige maand al is gebeurd, dan zou het nu gewoon moeten werken. Je geeft aan dat het op de telefoon wel werkt. Dat geeft aan dat er met je inloggegevens niets aan de hand is. En dat de kern van de webmail ook in orde is. Maar op het W10 apparaat geeft het wel problemen, met alle browsers. Dat is wel gek. Maak je gebruik van ad-blocking software of systeem dat browser-onafhankelijk werkt? Bijvoorbeeld een eigen/andere DNS server, of een PiHole?

 

@xs4all_prive, voor jou dezelfde vraag, en of het bij jou ook in verschillende browsers gebeurt. 

inloggen op de webmail van xs4all was nooit een probleem op W10.
pas na de migratie werkt het niet meer zoals voorheen. heb ook al cookies verwijderd, dat helpt niet.
 

in chrome een ‘disable content security policy plugin’ geinstalleerd. dit werkt ook niet.
 

afgaande op de foutmelding wordt het verzoorzaakt door de website: Content Security Policy of your site blocks some resources.

 

Reputatie 7
Badge +30

Wil je hier eens neerzetten, @WvanO, volledige versienummer van zowel je Windows 10, als  van de browsers waarmee dit niet werkt? Dan ga ik dit in de schoot van de e-mailmensen gooien :)

Windows 10 Enterprise 21H2 19044.1706
 

Microsoft EdgeVersion 99.0.1150.55 (Official build) (64-bit)

Chrome is up-to-date Versie 101.0.4951.67 (Officiële build) (64-bits)

Reputatie 7
Badge +30

Merci, @WvanO  Het team heeft er naar gekeken en die geven aan dat hier de oorzaak te vinden is (vetgedrukt):

als ik developer tools gebruik dan zie ik onderstaande foutmelding (heb wat tekst aangepast vanwege veiligheid):
 

Refused to connect to 'https://kpc.webmail.kpnmail.nl.x.<some text>.id.opendns.com/s/kpc.webmail.kpnmail.nl/ajax/login?X-OpenDNS-Session=_<some text>_action=tokenLogin&authId=<some text>' because it violates the following Content Security Policy directive: "default-src 'self' kpc.webmail.kpnmail.nl kpc.webmail.telfort.nl ox-webmail.xs4all.nl". Note that 'connect-src' was not explicitly set, so 'default-src' is used as a fallback.

 

Jouw browser maakt tijdens het inloggen een connectie met opendns.com. Dat is niet van ons. En die connectie hoort ook niet voor te komen bij het inlogproces. Voor zulke situaties is een beveiliging toegevoegd aan de KPN Webmail om te voorkomen dat inloggegevens kunnen worden gekaapt. Dus vandaar dat het misgaat.

Betekent dat er op jouw computer dus een proces actief die het verkeer tussen de webbrowser en Webmail onderschept en ook nog verandert.

Aangezien het hier om id.opendns.com gaat, vermoeden we dat het een VPN cliënt/extensie op jouw computer is die dit veroorzaakt. Maar het kan ook door iets anders komen. Het is dan ook zaak om te kijken wat het precies is. En dan daarin/mee een oplossing te zoeken. Bijvoorbeeld, als het een VPN is, door een uitzondering voor de KPN Webmail te configureren.

 

@xs4all_prive, ik verwacht dat bij jou dan iets vergelijkbaars aan de hand is.